Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 19:56 Der er 73 kommentarer og
1 løsning

Update MYSQL *HASTER!*

Hejsa
Jeg skal lave et pHp script som updatere MYSQL felter!

Det jeg skal bruge er et script hvor brugeren selv kan (i et tekst felt) opdatere flg. felter :
alder
omraade
rigtige_navn
email
icq
url
ellers_sige

Der står noget i felterne i forvejen så den skal update det, med det som brugeren skriver! Det ville være godt hvis den også kunne hente det data som stod i databasen i forvejen! og skrive det i felterne!
Tabellen den skal hente fra hedder : Tinychat_user

Der er 400 point til den som kan lave det script!
> Hvis det er klaret idag smider jeg 100 mere i!
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 19:59 #1
Hovsa glemte den skal updatere where user_name er Nucklear

Avatar billede netfreak14 Nybegynder
26. marts 2001 - 19:59 #2
Undskyld, men jeg kan godt lave et til imorgen?
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 20:01 #3
Ok :) Så må vi jo se om der er nogen der er hurtigere...

Ved ikke hvor hurtige folk er her *G*

Det ville være godt hvis man skulle logge ind før den ville ændre data, f.eks. user_name og user_pass så kan man sætte dne til at man skal indtaste det og når man så har det så kommer man ind og vupti :)

Get my point? Så kan den jo finde brugernavnet på den info man vil ændre..
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 20:02 #4
Whatthehell Jeg smider sq 50 point mere på hvis den indenholder det med at brugeren skal logge ind først!
Avatar billede netfreak14 Nybegynder
26. marts 2001 - 20:04 #5
Okai... <(-_-)>
Avatar billede netfreak14 Nybegynder
26. marts 2001 - 20:05 #6
En mand :
<(-_-)>
<(o o >
< | | >
Avatar billede styrken Nybegynder
26. marts 2001 - 20:06 #7
mysql_query(\"UPDATE Tinychat_user set alder = \'$alder\' where noget = \'nogetandet\'\");

Så bare lav det antal af dem indtil det hele er opdateret.

Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 20:06 #8
De 2 mænd spammede lige min email med 2 mails *G*
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 20:07 #9
Styrken > Det jeg beder om er at scriptet bliver lavet!!

Med tekst felter og alt..
Avatar billede styrken Nybegynder
26. marts 2001 - 20:08 #10
kunne du bruge det til noget? eller er det mere avanceret?
Avatar billede styrken Nybegynder
26. marts 2001 - 20:08 #11
hov glemte at opdatere
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 20:10 #12
*G*
Avatar billede styrken Nybegynder
26. marts 2001 - 20:10 #13
Er det fordi du ikke kan, eller er det fordi du ikke gidder :o)?

Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 20:12 #14
Jeg kan ikke
Har prøvet det  kørte slet ikke!

:)
Avatar billede nitro Nybegynder
26. marts 2001 - 20:14 #15
Ehrem! Vil du have LAVBET scriptet med det hele???????
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 20:15 #16
Jeg kan da godt prøve at stable noget på benene.

Hvad hedder det felt i tabellen, hvor du gemmer password for brugeren (og er dette krypteret i tabellen)?
Avatar billede nitro Nybegynder
26. marts 2001 - 20:15 #17
lavben! hehe!
LAVET
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 20:17 #18
Ja skriptet skal laves...

Bom.morville : user_pass hedder det og den hedder hedder user_name

:)
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 20:19 #19
nopz not crypt!
Avatar billede nitro Nybegynder
26. marts 2001 - 20:21 #20
:o)
500,- så skal jeg lave det for dig!!!
Avatar billede nitro Nybegynder
26. marts 2001 - 20:22 #21
500,- (POINT)
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 20:29 #22
Prøv denne:
<?php
//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\
//  Verfikation af bruger på admindelen
$Pass=explode(\"/\",$SCRIPT_NAME);
if($Pass[1]==\"admin\" or $Pass[2]==\"admin\"){
  if(!$PHP_AUTH_USER) {
  Header(\"WWW-authenticate: basic realm=\\\"noget\\\"\");
  Header(\"HTTP/1.0 401 Unauthorized\");
  exit;
  }

  $result=mysql_query(\"select * from Tinychat_users where username=\'$PHP_AUTH_USER\'\",$Conn);
  $row=mysql_fetch_array ($result);
  $Password=$row[user_pass];
  if ($PHP_AUTH_PW != $Password) {
  Header(\"WWW-authenticate: basic realm=\\\"noget\\\"\");
  Header(\"HTTP/1.0 401 Unauthorized\");
  exit;
  }
  $user_name=$row[user_name];
}
//Opdaterer databasen hvis der er indtastet oplysninger
if ($knap== \"Opdater\") {
$SQL = \"UPDATE Tinychat_user
SET alder = \'$alder\',
omraade = \'$omraade\',
rigtige_navn = \'$rigtige_navn\',
email = \'$email\',
icq = \'$icq\',
url = \'$url\',
ellers_sige = \'$ellers sige\'
WHERE user_name = \'$user_name\'\";
mysql_query($SQL);
}

//Her genereres form til indtastning af oplysninger.
$indhold = \"<!DOCTYPE HTML PUBLIC \\\"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\\\">

<html>
<head><title>Ændre brugeroplysninger</title></head>
<body>\";

$SQL = \"SELECT * FROM Tinychat_user WHERE user_name = \'$user_name\' LIMIT 1\";
$result = mysql_query($SQL);
while ($row= mysql_fetch_array($result)) {
$indhold .= \"<form action=\\\"$PHP_SELF\\\" method=\\\"post\\\">\\n<table>\\n<tr><td>Alder:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"alder\\\" value=\\\"$row[alder]></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>omraade</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"omraade\\\" value=\\\"$row[omraade]></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>rigtige navn:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"rigtige_navn\\\" value=\\\"$row[rigtige_navn]></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>email</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"email\\\" value=\\\"$row[email]></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>icq</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"icq\\\" value=\\\"$row[icq]></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>url</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"url\\\" value=\\\"$row[url]></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>ellers_sige</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"ellers_sige\\\" value=\\\"$row[ellers_sige]></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td colspan=\\\"2\\\" align=\\\"center\\\"><input type=\\\"submit\\\" value=\\\"Opdater\\\" name=\\\"knap\\\"></td></tr></table>\";
$indhold .= \"</body>\\n</html>\";

echo $indhold;
?>
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 20:32 #23
Der mangler lige at der åbnes en forbindelse til databasen...

Indsæt flg. i starten (dvs linien efter <?php ):

$server = \"Din server\";
$user = \"Dit brugernavn\";
$pass = \"dit password\";
$db = \"din database\";
$Conn=mysql_connect($server,$user,$pass);

mysql_select_db(\"$db\");
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 20:34 #24
Parse error: parse error in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 63

Den fejl gav den
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 20:35 #25
Nu er der også en chance for at der rent faktisk kommer en form ud af det... :-)

<?php
// Åbner databaseforbindelse
$server = \"Din server\";
$user = \"Dit brugernavn\";
$pass = \"dit password\";
$db = \"din database\";
$Conn=mysql_connect($server,$user,$pass);

mysql_select_db(\"$db\");

\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\
//  Verfikation af bruger på admindelen
$Pass=explode(\"/\",$SCRIPT_NAME);
if($Pass[1]==\"admin\" or $Pass[2]==\"admin\"){
  if(!$PHP_AUTH_USER) {
  Header(\"WWW-authenticate: basic realm=\\\"noget\\\"\");
  Header(\"HTTP/1.0 401 Unauthorized\");
  exit;
  }

  $result=mysql_query(\"select * from Tinychat_users where username=\'$PHP_AUTH_USER\'\",$Conn);
  $row=mysql_fetch_array ($result);
  $Password=$row[user_pass];
  if ($PHP_AUTH_PW != $Password) {
  Header(\"WWW-authenticate: basic realm=\\\"noget\\\"\");
  Header(\"HTTP/1.0 401 Unauthorized\");
  exit;
  }
  $user_name=$row[user_name];
  //Ret denne til så den passer med din primary key i din tabel
    $UserId=$row[id];
}
if ($knap== \"Opdater\") {
$SQL = \"UPDATE Tinychat_user
SET alder = \'$alder\',
omraade = \'$omraade\',
rigtige_navn = \'$rigtige_navn\',
email = \'$email\',
icq = \'$icq\',
url = \'$url\',
ellers_sige = \'$ellers sige\'
WHERE user_name = \'$user_name\'\";
mysql_query($SQL);
}

//Her genereres form til indtastning af oplysninger.
$indhold = \"<!DOCTYPE HTML PUBLIC \\\"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\\\">

<html>
<head><title>Ændre brugeroplysninger</title></head>
<body>\";

$SQL = \"SELECT * FROM Tinychat_user WHERE user_name = \'$user_name\' LIMIT 1\";
$result = mysql_query($SQL);
while ($row= mysql_fetch_array($result)) {
$indhold .= \"<form action=\\\"$PHP_SELF\\\" method=\\\"post\\\">\\n<table>\\n<tr><td>Alder:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"alder\\\" value=\\\"$row[alder]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>omraade</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"omraade\\\" value=\\\"$row[omraade]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>rigtige navn:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"rigtige_navn\\\" value=\\\"$row[rigtige_navn]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>email</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"email\\\" value=\\\"$row[email]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>icq</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"icq\\\" value=\\\"$row[icq]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>url</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"url\\\" value=\\\"$row[url]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>ellers_sige</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"ellers_sige\\\" value=\\\"$row[ellers_sige]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td colspan=\\\"2\\\" align=\\\"center\\\"><input type=\\\"submit\\\" value=\\\"Opdater\\\" name=\\\"knap\\\"></td></tr>\\n</form></table>\";
$indhold .= \"</body>\\n</html>\";

echo $indhold;
?>
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 20:36 #26
nitro > Hvis du læste ordenligt ville du se at hvis man lavede det i aften fik man 500 *G*

Men du er jo bagud.. Du skal jo være hurtigere end bo for at vinde \'G*
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 20:36 #27
der mangler en } inden

echo $indhold
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 20:38 #28
bo > Ny  fejl *G*
Warning: Unexpected character in input: \'\\\' (ASCII=92) state=1 in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 11

Parse error: parse error in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 69

Kan du få den til at skrive sådan så at når man så klikker ok så skriver den øverst : Din info er nu opdateret, eller : Fejl din info blev ikke gemt!

Det skal stå oppe over formen! når man har klikket ok *G*
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 20:39 #29
Ok nu satte jeg den der } ind også gik den amok med fejl :

Warning: Unexpected character in input: \'\\\' (ASCII=92) state=1 in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 11

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: \'n-xpress@localhost\' (Using password: YES) in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 7

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: \'nobody@localhost\' (Using password: NO) in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 9

Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 9

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: \'nobody@localhost\' (Using password: NO) in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 54

Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 54

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 55
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 20:41 #30
Fjern de to første \\\\ i linie 11

Det er denne:
\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\

Hvis du lige en gang tester om dette virker, skal du nok få det andet med også. (det er bare lidt lettere at rette fejlene inden der stoppes nyt på...)
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 20:43 #31
Har du rettet de 4 linier
$server = \"Din server\";
$user = \"Dit brugernavn\";
$pass = \"dit password\";
$db = \"din database\";

Så det passer med dine oplysninger?

Der er nemlig noget der tyder på at din mysql connection fejler.
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 20:44 #32
Jeps har rettet dem!

Nu kom den her :
Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 55
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 20:48 #33
eneste fejl?

hvis der er så prøv denne:
<?php
// Åbner databaseforbindelse
$server = \"Din server\";
$user = \"Dit brugernavn\";
$pass = \"dit password\";
$db = \"din database\";
$Conn=mysql_connect($server,$user,$pass);

mysql_select_db(\"$db\");

//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\
//  Verfikation af bruger på admindelen
$Pass=explode(\"/\",$SCRIPT_NAME);
if($Pass[1]==\"admin\" or $Pass[2]==\"admin\"){
  if(!$PHP_AUTH_USER) {
  Header(\"WWW-authenticate: basic realm=\\\"noget\\\"\");
  Header(\"HTTP/1.0 401 Unauthorized\");
  exit;
  }

  $result=mysql_query(\"select * from Tinychat_users where user_name=\'$PHP_AUTH_USER\'\",$Conn);
  $row=mysql_fetch_array ($result);
  $Password=$row[user_pass];
  if ($PHP_AUTH_PW != $Password) {
  Header(\"WWW-authenticate: basic realm=\\\"noget\\\"\");
  Header(\"HTTP/1.0 401 Unauthorized\");
  exit;
  }
  $user_name=$row[user_name];
  //Ret denne til så den passer med din primary key i din tabel
    $UserId=$row[id];
}
if ($knap== \"Opdater\") {
$SQL = \"UPDATE Tinychat_user
SET alder = \'$alder\',
omraade = \'$omraade\',
rigtige_navn = \'$rigtige_navn\',
email = \'$email\',
icq = \'$icq\',
url = \'$url\',
ellers_sige = \'$ellers sige\'
WHERE user_name = \'$user_name\'\";
mysql_query($SQL);
}

//Her genereres form til indtastning af oplysninger.
$indhold = \"<!DOCTYPE HTML PUBLIC \\\"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\\\">

<html>
<head><title>Ændre brugeroplysninger</title></head>
<body>\";

$SQL = \"SELECT * FROM Tinychat_user WHERE user_name = \'$user_name\'\";
$result = mysql_query($SQL);
while ($row= mysql_fetch_array($result)) {
$indhold .= \"<form action=\\\"$PHP_SELF\\\" method=\\\"post\\\">\\n<table>\\n<tr><td>Alder:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"alder\\\" value=\\\"$row[alder]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>omraade</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"omraade\\\" value=\\\"$row[omraade]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>rigtige navn:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"rigtige_navn\\\" value=\\\"$row[rigtige_navn]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>email</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"email\\\" value=\\\"$row[email]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>icq</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"icq\\\" value=\\\"$row[icq]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>url</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"url\\\" value=\\\"$row[url]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>ellers_sige</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"ellers_sige\\\" value=\\\"$row[ellers_sige]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td colspan=\\\"2\\\" align=\\\"center\\\"><input type=\\\"submit\\\" value=\\\"Opdater\\\" name=\\\"knap\\\"></td></tr>\\n</form></table>\";
$indhold .= \"</body>\\n</html>\";
}

echo $indhold;
?>
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 20:51 #34
Samme fejl!
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 20:53 #35
Jeg tester lige en gang paa min egen egen server.

Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 20:59 #36
Oki!
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 21:00 #37
Flg. virker for mig...

<?php
// Åbner databaseforbindelse
$server = \"Din server\";
$user = \"Dit brugernavn\";
$pass = \"dit password\";
$db = \"din database\";
$Conn=mysql_connect($server,$user,$pass);

mysql_select_db(\"$db\");

//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\
//  Verfikation af bruger på admindelen
$Pass=explode(\"/\",$SCRIPT_NAME);
if(!$PHP_AUTH_USER) {
  Header(\"WWW-authenticate: basic realm=\\\"noget\\\"\");
  Header(\"HTTP/1.0 401 Unauthorized\");
  exit;
  }

  $result=mysql_query(\"SELECT * FROM Tinychat_user WHERE user_name=\'$PHP_AUTH_USER\'\",$Conn);
  $row=mysql_fetch_array ($result);
  $Password=$row[user_pass];
  if ($PHP_AUTH_PW != $Password) {
  Header(\"WWW-authenticate: basic realm=\\\"noget\\\"\");
  Header(\"HTTP/1.0 401 Unauthorized\");
  exit;
  }
  $user_name=$row[user_name];
  //Ret denne til så den passer med din primary key i din tabel
    $UserId=$row[id];

if ($knap== \"Opdater\") {
$SQL = \"UPDATE Tinychat_user
SET alder = \'$alder\',
omraade = \'$omraade\',
rigtige_navn = \'$rigtige_navn\',
email = \'$email\',
icq = \'$icq\',
url = \'$url\',
ellers_sige = \'$ellers_sige\'
WHERE user_name = \'$user_name\'\";
if (mysql_query($SQL)) $status = \"Oplysningerne er opdateret\";
else $status = \"Det lykkedes ikke at opdatere\";
}

//Her genereres form til indtastning af oplysninger.
$indhold = \"<!DOCTYPE HTML PUBLIC \\\"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\\\">

<html>
<head><title>Ændre brugeroplysninger</title></head>
<body>\";
if ($status) $indhold .= \"<p>$status</p>\";
$SQL = \"SELECT * FROM Tinychat_user WHERE user_name = \'$user_name\'\";
$result = mysql_query($SQL);
while ($row= mysql_fetch_array($result)) {
$indhold .= \"<form action=\\\"$PHP_SELF\\\" method=\\\"post\\\">\\n<table>\\n<tr><td>Alder:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"alder\\\" value=\\\"$row[alder]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>omraade</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"omraade\\\" value=\\\"$row[omraade]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>rigtige navn:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"rigtige_navn\\\" value=\\\"$row[rigtige_navn]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>email</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"email\\\" value=\\\"$row[email]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>icq</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"icq\\\" value=\\\"$row[icq]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>url</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"url\\\" value=\\\"$row[url]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>ellers_sige</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"ellers_sige\\\" value=\\\"$row[ellers_sige]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td colspan=\\\"2\\\" align=\\\"center\\\"><input type=\\\"submit\\\" value=\\\"Opdater\\\" name=\\\"knap\\\"></td></tr>\\n</form></table>\";
$indhold .= \"</body>\\n</html>\";
}

echo $indhold;
?>
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 21:12 #38
Ok nu ser det ud til at virke men, Auth er et popup ?

Kan det ikke være sådan et som man skriver på en side!?

Ligesom et normalt login!!

Og når jeg skriver koden og brugernavnet siger den :Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 21

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php:21) in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 24

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php:21) in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 25

:)
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 21:17 #39
tjoo mon ikke du kan faa det som du vil have det. Jeg vender tilbage snarest...

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 21
vedr. denne:
Er du sikker paa at brugeren er oprettet?

Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 21:23 #40
Jeps prøver lige igen
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 21:27 #41
Prøv med denne og fortæl mig hvad den returnerer... Vi må lige finde den sql fejl.

<?php
// Åbner databaseforbindelse
$server = \"\";
$user = \"\";
$pass = \"\";
$db = \"\";
$Conn=mysql_connect($server,$user,$pass);

mysql_select_db(\"$db\");

//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\
//  Verfikation af bruger på admindelen
if(!$PHP_AUTH_USER) {
Header(\"WWW-authenticate: basic realm=\\\"noget\\\"\");
Header(\"HTTP/1.0 401 Unauthorized\");
exit;

$result=mysql_query(\"SELECT * FROM Tinychat_user WHERE user_name=\'$PHP_AUTH_USER\'\",$Conn);
if(!$result){
echo  \"<br>$sql<br>\". mysql_errno().\": \".mysql_error().\"<BR>\";
}
$row=mysql_fetch_array ($result);
$Password=$row[user_pass];
if ($PHP_AUTH_PW != $Password) {
Header(\"WWW-authenticate: basic realm=\\\"noget\\\"\");
Header(\"HTTP/1.0 401 Unauthorized\");
exit;
}
$user_name=$row[user_name];
//Ret denne til så den passer med din primary key i din tabel
    $UserId=$row[id];

if ($knap== \"Opdater\") {
$SQL = \"UPDATE Tinychat_user
SET alder = \'$alder\',
omraade = \'$omraade\',
rigtige_navn = \'$rigtige_navn\',
email = \'$email\',
icq = \'$icq\',
url = \'$url\',
ellers_sige = \'$ellers_sige\'
WHERE user_name = \'$user_name\'\";
if (mysql_query($SQL)) $status = \"Oplysningerne er opdateret\";
else $status = \"Det lykkedes ikke at opdatere\";
}

//Her genereres form til indtastning af oplysninger.
$indhold = \"<!DOCTYPE HTML PUBLIC \\\"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\\\">

<html>
<head><title>Ændre brugeroplysninger</title></head>
<body>\";
if ($status) $indhold .= \"<p>$status</p>\";
$SQL = \"SELECT * FROM Tinychat_user WHERE user_name = \'$user_name\'\";
$result = mysql_query($SQL);
while ($row= mysql_fetch_array($result)) {
$indhold .= \"<form action=\\\"$PHP_SELF\\\" method=\\\"post\\\">\\n<table>\\n<tr><td>Alder:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"alder\\\" value=\\\"$row[alder]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>omraade</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"omraade\\\" value=\\\"$row[omraade]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>rigtige navn:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"rigtige_navn\\\" value=\\\"$row[rigtige_navn]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>email</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"email\\\" value=\\\"$row[email]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>icq</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"icq\\\" value=\\\"$row[icq]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>url</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"url\\\" value=\\\"$row[url]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>ellers_sige</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"ellers_sige\\\" value=\\\"$row[ellers_sige]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td colspan=\\\"2\\\" align=\\\"center\\\"><input type=\\\"submit\\\" value=\\\"Opdater\\\" name=\\\"knap\\\"></td></tr>\\n</form></table>\";
$indhold .= \"</body>\\n</html>\";
}

echo $indhold;
?>
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 21:35 #42
Ok jeg fandt 1 af fejlene. Du havde skrevet Tinychat_user det er tinychat_user

Nu skriver den så kun 1 ting når man logger på :
Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 57
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 21:36 #43
Ohh ja det der med UserId det er : user_id ! *G*
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 21:37 #44
Men stadig den der fejl på linie 57
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 21:37 #45
samme fejl bare i en senere SQL.
Skal rettes i linierne 55 og 31 (tror jeg).

Det skal være de linier der starter med $SQL = \"

Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 21:39 #46
Øhm... ok?*G*
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 21:45 #47
virker det så?
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 21:49 #48
Jeps men der skal lige ændres lidt små ting *G*

1: Login sys skulle være det andet der.. Remember?

2: ellers sige Skal være et tekst felt kind off like det her i bunden men man må ikke kunne skrive html i det...
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 21:52 #49
1: er næsten færdig.

2: et textarea? der ikke tillader html? no probs er på vej.
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 21:53 #50
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 21:54 #51
Ok du kan se her er det ikke tilladt *G*

Forresten ved du hvordan jeg kan sætte den der ellers_sige til at måtte indholde mere end 255 tegn i var tingen ?

Inden i mysql.. Max er 255 .. Ville gerne have den lidt mere op!
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 21:56 #52
varchar(255)  hedder den

Kan den ikke komme oP?
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 21:58 #53
flg. gør det du vil have:

<?php
// Åbner databaseforbindelse
/*$server = \"\";
$user = \"\";
$pass = \"\";
$db = \"\";
$Conn=mysql_connect($server,$user,$pass);

mysql_select_db(\"$db\");
*/
//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\
//  Verfikation af bruger på admindelen
if ($knap == \"Send\") {
  $result=mysql_query(\"SELECT * FROM tinychat_user WHERE user_name=\'$username\'\",$Conn);
  if(!$result){
    echo  \"<br>$sql<br>\". mysql_errno().\": \".mysql_error().\"<BR>\";
  }
  $row=mysql_fetch_array ($result);
    //echo $password.\"<br>$row[user_pass]\";
  if ($password == $row[user_pass]) {
    $user_name=$row[user_name];
      setcookie (\"username_cookie\", $user_name);
    }else{
    $indhold = \"<form action=\\\"$PHP_SELF\\\" method=\\\"post\\\"><table><tr><td>Brugernavn:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"username\\\" value=\\\"$username\\\"></td></tr>\\n\";
        $indhold .= \"<tr><td>Password</td><td><input type=\\\"password\\\" name=\\\"password\\\"></td></tr>\";
        $indhold .= \"<tr><td colspan=\\\"2\\\" align=\\\"center\\\"><input type=\\\"submit\\\" name=\\\"knap\\\" value=\\\"Send\\\"></table></form>\";
        echo $indhold;
        exit;
  }

if(!$username_cookie && !$username) {
$indhold = \"<form action=\\\"$PHP_SELF\\\" method=\\\"post\\\"><table><tr><td>Brugernavn:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"username\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>Password</td><td><input type=\\\"password\\\" name=\\\"password\\\"></td></tr>\";
$indhold .= \"<tr><td colspan=\\\"2\\\" align=\\\"center\\\"><input type=\\\"submit\\\" name=\\\"knap\\\" value=\\\"Send\\\"></table></form>\";
echo $indhold;
exit;
}

if ($username_cookie) $user_name = $username_cookie;
else  $user_name = $username;
if ($knap== \"Opdater\") {
$SQL = \"UPDATE tinychat_user
SET alder = \'$alder\',
omraade = \'$omraade\',
rigtige_navn = \'$rigtige_navn\',
email = \'$email\',
icq = \'$icq\',
url = \'$url\',
ellers_sige = \'\".strip_tags($ellers_sige).\"\'
WHERE user_name = \'$user_name\'\";
if (mysql_query($SQL)) $status = \"Oplysningerne er opdateret\";
else $status = \"Det lykkedes ikke at opdatere\";
}

//Her genereres form til indtastning af oplysninger.
$indhold = \"<!DOCTYPE HTML PUBLIC \\\"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\\\">

<html>
<head><title>Ændre brugeroplysninger</title></head>
<body>\";
if ($status) $indhold .= \"<p>$status</p>\";
$SQL = \"SELECT * FROM tinychat_user WHERE user_name = \'$user_name\'\";
$result = mysql_query($SQL);
while ($row= mysql_fetch_array($result)) {
$indhold .= \"<form action=\\\"$PHP_SELF\\\" method=\\\"post\\\">\\n<table>\\n<tr><td>Alder:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"alder\\\" value=\\\"$row[alder]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>omraade</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"omraade\\\" value=\\\"$row[omraade]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>rigtige navn:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"rigtige_navn\\\" value=\\\"$row[rigtige_navn]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>email</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"email\\\" value=\\\"$row[email]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>icq</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"icq\\\" value=\\\"$row[icq]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>url</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"url\\\" value=\\\"$row[url]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td valign=\\\"top\\\">ellers_sige</td><td><textarea name=\\\"ellers_sige\\\">$row[ellers_sige]</textarea></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td colspan=\\\"2\\\" align=\\\"center\\\"><input type=\\\"submit\\\" value=\\\"Opdater\\\" name=\\\"knap\\\"></td></tr>\\n</form></table>\";
$indhold .= \"</body>\\n</html>\";
}
echo $indhold;
?>
Avatar billede BacceDK Juniormester
26. marts 2001 - 22:01 #54
hmm hvis ik hans virker så sig lige til jeg har et som jeg selv bruger og det virker med 200%
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 22:02 #55
(sys er rigtigt!!)

Fejl : Warning: Supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 14

:

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /kunder/n-xpressdk/htdocs/test/ret.php on line 18
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 22:02 #56
lav ellers sige som text i stedet stedet for varchar, så tillades 64000 tegn.

Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 22:03 #57
Det med varchar har jeg fundet ud af *G*
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 22:03 #58
jepper har lige set den.

Fjern /* i linie 3
og */ i linie 10.

Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 22:05 #59
Ok nu ser der meget fornuftigt ud!

Men desværre så hvis man laver enterslag i textarea så gemmer den dem ikke?? Den må godt gemme i html den skal bare ignore hvis folk skriver f.eks. et img tag ind
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 22:10 #60
Men den er jo nød til at gemme i html.. f.eks. et enter slag skal den jo bare skrive i databasen som <br> ellers vil det jo ikke kunne komme frem via infoen
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 22:10 #61
når du trækker data fra feltet ellers sige gør du det bare med en nl2br() omkring din variabel. Så konverterer den linieskift til <br>.
Ellers kan du bruge flg. i linie 51:
ellers_sige = \'\".strip_tags(nl2br($ellers_sige),\"<br>\").\"\'
Den tillader kun <br>. Du skal bare indsætte den i stedet for den nuværende linie 51

Avatar billede BacceDK Juniormester
26. marts 2001 - 22:12 #62
hmm i din database kan man ik se de <br> du sætter men når du skal se dem når du smidder det frem vil de være der
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 22:13 #63
personligt foretrækker jeg at fjerne alle html tags og så generere <br> med nl2br(), da jeg så er sikker på at brugere ikke kan fucke mit layout.
i den jeg lige har givet dig kan du i øvrigt tillade alle de tags du vil ved at tilføje dem efter <br> i linie 51.
Avatar billede BacceDK Juniormester
26. marts 2001 - 22:19 #64
hmm sorry meen jeg melder mig laaangt ud fra dette spm da det efterhånden er meget mere end det spm\'et gik ud på fra starten
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 22:19 #65
Ja men altså det jeg mente var at brugere må INGEN html tag skrive.. Men den skal konventere linie skift til <br> når den sender dataen til serveren
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 22:22 #66
Det gør den hvis du bruger den linie 51 jeg har postet i
Fortsat svar fra bo.morville
Dvs:
ellers_sige = \'\".strip_tags(nl2br($ellers_sige),\"<br>\").\"\'
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 22:23 #67
Jeps jeps.. Men når man så går ind igen står der <br> i tekstboksen kan man ikke fjerne det?

Og kan tekstarea ikke blive lidt større?
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 22:26 #68
Du ændrer bare linie 73 til:
$indhold .= \"<tr><td valign=\\\"top\\\">ellers_sige</td><td><textarea rows=\\\"5\\\" cols=\\\"45\\\" name=\\\"ellers_sige\\\">\".strip_tags($row[ellers_sige]).\"</textarea></td></tr>\\n\";
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 22:35 #69
Ok den skriver stadigvæk med <br> ?

Kan man ikke forhindre det???

Altså hvis man skriver \"hej

der\"

Så skriver den når man kommer ind senere hen :\"hej<br><br>der\"

Lidt skod *G*
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 22:36 #70
Og kunne man lave Tekstarea større ? Det er meget småt nu
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 22:39 #71
Ændrede du linie 73? Det fungerer nemlig for mig.
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 22:42 #72
dvs. scriptet skal være:

<?php
// Åbner databaseforbindelse
$server = \"\";
$user = \"\";
$pass = \"\";
$db = \"\";
$Conn=mysql_connect($server,$user,$pass);

mysql_select_db(\"$db\");

//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\//\\\\
//  Verfikation af bruger på admindelen
if ($knap == \"Send\") {
  $result=mysql_query(\"SELECT * FROM tinychat_user WHERE user_name=\'$username\'\",$Conn);
  if(!$result){
    echo  \"<br>$sql<br>\". mysql_errno().\": \".mysql_error().\"<BR>\";
  }
  $row=mysql_fetch_array ($result);
    //echo $password.\"<br>$row[user_pass]\";
  if ($password == $row[user_pass]) {
    $user_name=$row[user_name];
      setcookie (\"username_cookie\", $user_name);
    }else{
    $indhold = \"<form action=\\\"$PHP_SELF\\\" method=\\\"post\\\"><table><tr><td>Brugernavn:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"username\\\" value=\\\"$username\\\"></td></tr>\\n\";
        $indhold .= \"<tr><td>Password</td><td><input type=\\\"password\\\" name=\\\"password\\\"></td></tr>\";
        $indhold .= \"<tr><td colspan=\\\"2\\\" align=\\\"center\\\"><input type=\\\"submit\\\" name=\\\"knap\\\" value=\\\"Send\\\"></table></form>\";
        echo $indhold;
        exit;
  }

if(!$username_cookie && !$username) {
$indhold = \"<form action=\\\"$PHP_SELF\\\" method=\\\"post\\\"><table><tr><td>Brugernavn:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"username\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>Password</td><td><input type=\\\"password\\\" name=\\\"password\\\"></td></tr>\";
$indhold .= \"<tr><td colspan=\\\"2\\\" align=\\\"center\\\"><input type=\\\"submit\\\" name=\\\"knap\\\" value=\\\"Send\\\"></table></form>\";
echo $indhold;
exit;
}

if ($username_cookie) $user_name = $username_cookie;
else  $user_name = $username;
if ($knap== \"Opdater\") {
$SQL = \"UPDATE tinychat_user
SET alder = \'$alder\',
omraade = \'$omraade\',
rigtige_navn = \'$rigtige_navn\',
email = \'$email\',
icq = \'$icq\',
url = \'$url\',
ellers_sige = \'\".strip_tags(nl2br($ellers_sige),\"<br>\").\"\'
WHERE user_name = \'$user_name\'\";
if (mysql_query($SQL)) $status = \"Oplysningerne er opdateret\";
else $status = \"Det lykkedes ikke at opdatere\";
}

//Her genereres form til indtastning af oplysninger.
$indhold = \"<!DOCTYPE HTML PUBLIC \\\"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\\\">

<html>
<head><title>Ændre brugeroplysninger</title></head>
<body>\";
if ($status) $indhold .= \"<p>$status</p>\";
$SQL = \"SELECT * FROM tinychat_user WHERE user_name = \'$user_name\'\";
$result = mysql_query($SQL);
while ($row= mysql_fetch_array($result)) {
$indhold .= \"<form action=\\\"$PHP_SELF\\\" method=\\\"post\\\">\\n<table>\\n<tr><td>Alder:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"alder\\\" value=\\\"$row[alder]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>omraade</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"omraade\\\" value=\\\"$row[omraade]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>rigtige navn:</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"rigtige_navn\\\" value=\\\"$row[rigtige_navn]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>email</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"email\\\" value=\\\"$row[email]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>icq</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"icq\\\" value=\\\"$row[icq]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td>url</td><td><input type=\\\"text\\\" name=\\\"url\\\" value=\\\"$row[url]\\\"></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td valign=\\\"top\\\">ellers_sige</td><td><textarea rows=\\\"5\\\" cols=\\\"45\\\" name=\\\"ellers_sige\\\">\".strip_tags($row[ellers_sige]).\"</textarea></td></tr>\\n\";
$indhold .= \"<tr><td colspan=\\\"2\\\" align=\\\"center\\\"><input type=\\\"submit\\\" value=\\\"Opdater\\\" name=\\\"knap\\\"></td></tr>\\n</form></table>\";
$indhold .= \"</body>\\n</html>\";
}
echo $indhold;
?>
Avatar billede nucklear Nybegynder
26. marts 2001 - 22:49 #73
Så virker den perfekt!!

Tak for hjælpen.. har du et icq uni man kan få?
Avatar billede bo.morville Nybegynder
26. marts 2001 - 22:53 #74
jepper:
icq nr: 109940514