Avatar billede valbjorn Nybegynder
08. marts 2005 - 13:46 Der er 1 kommentar

oprette nye instanser af et movieClip dynamisk

Jeg bruger FLASH2004PRO

jeg har et sted på stage hvor man kan clike der skal så fremkomme et element man kan trække et andet sted hen på skærmen.

Jeg har i libery et movieclip der linker til en AS2 klasse.

Følgende kode bliver udført når man trykker på knappen:

  count++;
  _root.attachMovie("dragalpha","test"+count,count);
  var  test:MovieClip = _root["test"+count];
  test.startDrag();

Der sker det at man kan trække et element ud fra stedet, men anden gang man gør det bliver det første element slettet. Hvorfor?
Avatar billede valbjorn Nybegynder
08. marts 2005 - 14:24 #1
Each time you click a button in the following example, you attach a movie clip instance to the Stage in a random position. When you click a movie clip instance, you remove that instance from the SWF file.

function randRange(min:Number, max:Number):Number {
  var randNum:Number = Math.round(Math.random()*(max-min))+min;
  return randNum;
}
var bugNum:Number = 0;
addBug_btn.onRelease = addBug;
function addBug() {
  var thisBug:MovieClip = this._parent.attachMovie("bug_id", "bug"+bugNum+"_mc", bugNum, {_x:randRange(50, 500), _y:randRange(50, 350)});
  thisBug.onRelease = function() {
      this.removeMovieClip();
  };
  bugNum++;
}
dumt spørgsmål jeg stillede mig selv der