Avatar billede sorenriis Nybegynder
08. marts 2005 - 10:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

"Countdown" i php?

Er det muligt at lave en "countdown" (vise dage, timer, minutter, sekunder til en bestemt dato) i php?
Mit problem består i at få lavet den sådan at den løbende tæller ned.

Altså - jeg skal på en eller anden måde lavet et script der selv refresher siden uden at hele siden skal eksekveres hver gang.

Men hvordan gør jeg det?
Avatar billede kakke Nybegynder
08. marts 2005 - 10:27 #1
function countdown()
{
  var objCountDown = document.getElementById('COUNTDOWN');
  if(count==0)
  {
    window.clearTimeout(tmrCountDown);
    location.reload();
  }
  else
  {
    count--;
    objCountDown.innerText = String(count);
    window.setTimeout('countdown()',wait);
  }

<body onload="countdown()">
<div id="COUNTDOWN">
</div>
</body>
Avatar billede sorenriis Nybegynder
08. marts 2005 - 10:44 #2
hrm.. det er vist noget objekt-orienteret - hvilket jeg ikke fatter ret meget af:)

Hvis jeg nu skal have det sådan at tælleren vises som grafik - er det en bøvlet omgang?

Planen er at tælleren skal vises som en triptæller - derfor skal det ikke foregå via tekst, men via at scriptet loader et lille billede for hvert nummer.
Avatar billede sukos Juniormester
08. marts 2005 - 10:57 #3
Det skal da laves Javascript!
Og hvorfor ikke blot lade teksten ligge ovenpå et billede?

www.dynamicdrive.com
Avatar billede sorenriis Nybegynder
08. marts 2005 - 12:34 #4
Det skal laves sådan at den henter noget grafik, som representerer hvert nummer.

Hvis f.eks. der er 56dage 44timer 42mins 10sek til den dato der tælles ned til, så skal den ikke skrive det som tekst, men hente den grafikfil der representeret hvert nummer.

F.eks. ved 5, så skal den vise 5.gif
Avatar billede sorenriis Nybegynder
14. marts 2005 - 14:29 #5
lukket...