Avatar billede rubin4z Nybegynder
07. marts 2005 - 16:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til farver!

Hej!
Jeg har lavet en hjemmeside, og jeg synes selv designet er okay.
Men jeg er mega dårlig til at vælge farver, så vil i ikk please hjælpe mig med det?
Siden er her: http://avhp.f2g.net
Tusind tak!
I må også gerne komme med forbedringer til sitet hvis i har nogen :)

-Anders
Avatar billede logsuppe Nybegynder
07. marts 2005 - 16:51 #1
For det første kan du jo nok selv se at den orange skrift ikke passer så godt til den grønne baggrund! Jeg mener nu stadig at sort på hvidt er den bedste løsning til meget tekst (kan se det er en projektopgave). Så selve indholdet kunne du lave sort på hvidt, dog ikke menu og title-bar. Her synes jeg bare du skal ændre farven på skriften. Til sidt vil jeg anbefale en anden skrifttype til det hele. Verdane eller Arial måske...?
Avatar billede rubin4z Nybegynder
07. marts 2005 - 16:57 #2
Nu har jeg ændret skriftfarven til sort, hva synes du om det?
Og hvad synes i om at siden fylder hele skærmen`? ihvertfald i min opløsning :)
Med hensyn til skrifttype, så skulle jeg da mene at jeg bruger Arial?
Det står der ihvertfald i min css :D

-Anders
Avatar billede rubin4z Nybegynder
07. marts 2005 - 17:06 #3
En anden ting, jeg skal have fundet et logo...
Det skal være der hvor der nu står Happy Hacking :)
Jeg havde regnet med der enten skulle stå AVHP på en sej måde (av = anders v hp = hans efternavne) eller AA (vi hedder begge to anders)..
Men mine photoshop skills er MEGET ringe, så hvis en herinde kunne fikse noget sammen :)
Hvis det bliver lavet skal jeg nok smide nogle ekstra points til jer...

-Anders
Avatar billede logsuppe Nybegynder
07. marts 2005 - 20:12 #4
Nu kan teksten i hvert fald læses... Siden fylder ikke hele siden hos mig! Nok fordi jeg kører med 1280 x 1024. Hvis det er dit ønske at den skal fylde hele siden, angiv da dine størrelser i procent i stedet for pixels. Synes også du skal have noget margen på i det store vindue. Teksten går helt ud til kanterne...
Avatar billede rubin4z Nybegynder
07. marts 2005 - 20:27 #5
Hej igen!
Nu har jeg sat margen på iframen.
Jeg har også fået et logo på, hva sys du om det? :)
Jeg har ikk noget imod hvordan siden ser ud i højere opløsning. Jeg synes den er helt fin...

-Anders
Avatar billede logsuppe Nybegynder
09. marts 2005 - 11:49 #6
Kan da godt gå an nu... Er det med vilje at "Nordea" og begge "Er du?" ikke virker, eller er de ikke lavet endnu?
Avatar billede logsuppe Nybegynder
09. marts 2005 - 11:50 #7
men måske du skulle "lege" lidt mere med logoet??? Bogstaverne er lidt kantede...
Avatar billede logsuppe Nybegynder
09. marts 2005 - 11:52 #8
-og måske lige en lille smule mere margen?
Avatar billede arkanoid Nybegynder
13. marts 2005 - 00:00 #9
Til en anden gang kan dette link sikekrt være en god hjælp:
http://colormixers.com/mixers/cmr/
Avatar billede logsuppe Nybegynder
25. juli 2005 - 15:35 #10
luk spørgsmål...