Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2005 - 16:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Logind med PHP og SQL igen

Hej

Jeg ved godt at der har været masser af spørgsmål om logind systemer mv. Men har ikke rigtigt haft held med dem, som jeg fandt.

Det jeg søger er et logind system, som bruger en SQL DB og at der er mulighed for admin og normalt bruger logind.

De skal logge ind på samme side og hvis man er admin, så bliver man sendt videre til fx. admin.php og normale bruger til bruger.php.
Og hvis der var autologin ville det være helt perfekt.

Nogen som kan hjælpe med det?
Avatar billede bromer Nybegynder
07. marts 2005 - 16:24 #1
Der er jo stort set ikke forskel på de SQL forespørgsler du skal foretage til databasen så, hvorfor er det du ikke kan bruge nogle af de 1000 løsninger der allerede er posted her på eksperten.
Avatar billede venchil Nybegynder
07. marts 2005 - 16:25 #2
Jaeh... Man skulle jo nok for det første have

opret.php - som smider oplysninger om brugere ind i database

bruger.php - brugernes side

admin.php - admins side

login.php - login siden

tjek-login.php - login siden, der tjekker om informationerne er rigtige, og om det er    admin login

I opret.php skal du bare lave forms, som sender oplysninger til databasen.
Login-siden, skal bare være forms, egentlig også¨
I tjek-login.php kunne man bruge if-else funktionen til at tjekke for admin, og SQL og if-else til at tjekke for om oplysningerne er rigtige.
Avatar billede duez Nybegynder
10. marts 2005 - 14:00 #3
Hvis du kommer med nogen flere oplysninger om hvordan du vil havde dit login til at være! F.eks. skal koden krypteres i databasen eller?

Og hvis du så sætter pointne lidt op kan jeg godt lave det til dig hvor det bruge mySQL
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2005 - 22:47 #4
duez > Tak for tilbudet, men jeg er igang og det går meget fint. Så jeg tror bare jeg forsætter selv.