Avatar billede axkris Nybegynder
07. marts 2005 - 11:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Konsekvensen ved SPAM i DK?

Hej alle

Hvis jeg nu modtager en uønsket e-mail fra et dansk firma, hvad kan jeg så gøre, hvis jeg gerne vil anmelde det som spam. Selvfølgelig kan jeg gå til firmaets ISP, men hvad er konsekvensen er reelt? Og hvor meget spam skal der udsendes før ISP'er gider at kigge på det? Er der andet, som jeg kan gøre her i DK.

Jeg kender godt til SPAMHause og andre spam-blokkerings-lister, men det optager jo kun de firmaer, som virkelig spammer igennem. Korrekt?

Findes der ellers nogle instanser i DK, som tager sig af det? Selvfølgelig kan man starte en retssag, men hvem gider det (med mindre at der virkelig er tale om meget spam).

Jeg er ikke interesseret i SPAM filtrering eller lignende og spam er ikke noget problem om mig. Jeg ønsker blot at kende til de teoretiske muligheder der findes i DK for at håndtere dansk spam. Og jeg er kun interesseret i konkret og reel viden, ikke gæt eller antagelser.
Avatar billede screem_brille Novice
07. marts 2005 - 11:25 #1
Forbruger styrelsen kan man også anmelde spam til fs.dk
Avatar billede axkris Nybegynder
07. marts 2005 - 11:26 #2
Men hvad hjælper det reelt?
Avatar billede screem_brille Novice
07. marts 2005 - 11:29 #3
DEt er svært at sige præcist, det kommer jo an på hvor mange der klager, er der kun en der mener han har fået en spam mail fra et firma er konsekvensen nok ikke så stor, men FS har da anlagt sager, hvor firmaer har fået en bøde pålagt som følge af deres spam mails.
Avatar billede axkris Nybegynder
07. marts 2005 - 11:34 #4
Ok, så der konsekvens, men hvor meget spam skal der til og hvor store er bøderne?
Avatar billede screem_brille Novice
07. marts 2005 - 12:35 #5
Det kan jeg ligeledes ikke svare på, (afhænger af hvad type spam det er), ligesom antal mails spiller ind, du bør kunne finde noget info på fs.dk eller hos diverse nyheds medier.
Avatar billede phm0504 Nybegynder
07. marts 2005 - 13:42 #6
Avatar billede axkris Nybegynder
08. april 2005 - 10:54 #7
Takker alle. Så er det lukketid - tryk svar :-)
Avatar billede screem_brille Novice
08. april 2005 - 11:59 #8
Svar
Avatar billede phm0504 Nybegynder
08. april 2005 - 14:17 #9
svar

---phm0504