Avatar billede jamola Nybegynder
06. marts 2005 - 19:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Værdier fra et array af inputfelter

Jeg har problemer med at få fat i værdierfra et array af inputfelter. Disse værdier skal tjekkes i et javascript.

Som test-script har jeg følgende som ikke giver udprint i alertbox:

    alert(frm.navn[0].value);
    return false;
Det er selvfølgeligt meningen værdierne i arrayet skal tjekkes ved hjælp af en løkke, men hvorfor får jeg ikke her værdien udprintet i alertboksen?
Avatar billede roenving Novice
07. marts 2005 - 11:13 #1
Hvordan ser dine feltnavne ud ?-)

-- ovenstående virker, hvis det ser sådan ud:

<input name="navn" ...>
Avatar billede jamola Nybegynder
07. marts 2005 - 21:28 #2
Feltnavnene ser sådan ud:
<textarea name='navn[1]' class='felt2' rows='1' cols='16'></textarea>
<textarea name='navn[2]' class='felt2' rows='1' cols='16'></textarea>
            ...
<textarea name='navn[n]' class='felt2' rows='1' cols='16'></textarea>
Avatar billede roenving Novice
08. marts 2005 - 02:19 #3
-- så kan du kun få fat i dem med:

frm.elements['navn[1]'] ...
Avatar billede roenving Novice
08. marts 2005 - 02:21 #4
-- og jeg går ud fra, at din navngivning har noget med din server-side scripting at gøre, for ellers giver det ingen mening ...

-- men den navngivning, jeg har angivet, giver heller ingen mening, hvis du har noget serverside, som har brug for værdierne !-)
Avatar billede jamola Nybegynder
08. marts 2005 - 10:40 #5
Ja min navngivning har med serverside scripting at gøre - PHP.
Det er uklart hvad du mener i sidste sætning, men jeg kan oplyse at jeg med js vil tjekke for tomme felter inden værdierne sendes til serveren.

Forøvrigt:
Denne alertboks:
alert(frm.elements['navn[0]'].value);
ser ud til at give korrekt udskrift. :-)
Avatar billede roenving Novice
08. marts 2005 - 14:27 #6
Den sidste sætning hænger sammen med, at de server-side scripting-sprog, såvidt jeg ved, ikke har metoder til at tilgå felter, som optræder i html-arrays, som selvstændige felter, hvorfor man må give dem names, som inkluderer array-indikatoren ...

-- og hvis det virker efter hensigten, vil jeg da sige velbekomme '-)
Avatar billede jamola Nybegynder
10. marts 2005 - 08:55 #7
Tak Roenving. Jeg kan bruge dine svar. Jeg lukker spørgsmålet.