Avatar billede bes Nybegynder
06. marts 2005 - 18:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forstand på DVD brændere

Hej jeg skal til at købe en dvd brænder.

men der er så mange ting..(dual layer, raw, etc)
ved ikke hvad sådan en skal have.
jeg vil gi ca 600 kroner for sådan en.

hvis der er nogle der gider tjekke edbpriser.dk og finde en fornuftig en giver jeg 150 point. :)

tak for hjælpen
Avatar billede mikaelandersen Nybegynder
07. marts 2005 - 12:53 #1
Hej....

Jeg har et godt tilbud til dig... En NEC Der kan brænde det hele. DL+- og +-DVD'er

Koster ialt 413 kr. (dags dato 07-03-2005)

NEC ND3520A
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=120711

Mvh Mikael Andersen
Avatar billede bes Nybegynder
08. marts 2005 - 17:44 #2
ville gerne have lidt mere information om hvad de forskellige ting er og om hvad jeg skal kigge efter.. det er derfor jeg har sat 150 points til det..
Avatar billede mikaelandersen Nybegynder
09. marts 2005 - 11:39 #3
Oki.... jeg er heller ikke selv så god til, men lidt kan jeg da. single DVD er på 4,7GB. Dual Layer DVD er på 8,5GB, altså næsten det dobbelte. CD-Brænder med 48x speed, det vil sige at brænderen brænder med 7,2mb/sek. Brænderen kan brænde dvd'er op til 16x speed, men det er ikk nødvendigt at købe 16xspeed brændere endnu da man ikk kan få 16x speed dvd medier til at skrive på, men jeg kan sige det ca. tager 7 min at brænde en hel single dvd med brænderen...
Avatar billede bes Nybegynder
09. marts 2005 - 16:01 #4
okeii så køber jeg den..  tak for rådet