Avatar billede pretsmann Nybegynder
06. marts 2005 - 16:38 Der er 5 kommentarer

Tjek på felt

Hej

Er der en som kan fortælle om det er muligt at tjekke et indtastnings felt således at man sikrer der kun indtastes tal - og så måske lige hvordan man gør det.

Jeg bruger nedenstående kode:

            'Tjecker om felterner er udfydlt
            if Request.Form("Postnr") <> "" AND Request.Form("Region") <> "" then

            'Henter profil
                        Set rs = Server.CreateObject("ADODB.connection")
                        rs.open conn

            ' function der konverterer alle begyndelsesbogstaver til stort
                        function ordMedStort(str)
                          arr=split(trim(str), " ")
                          tmp=""
                          for i = 0 to ubound(arr)
                            tmp=tmp & UCase(left(arr(i),1)) & mid(arr(i),2) & " "
                          next
                          ordMedStort = trim(tmp)
                        end function

                        'Tilføjer felterne
                        sql = "INSERT INTO annoncer(brugernavn, Region, Postnr) VALUES ('" & Server.HTMLEncode(Request("Brugernavn")) & "', '"& Server.HTMLEncode(Request("Region")) & "', '" & Server.HTMLEncode(Request("Postnr")) & "')"
                        rs.execute(sql)
Avatar billede cpufan Juniormester
06. marts 2005 - 16:46 #1
if isnumeric(request("postnr")) then
'ok
else
'fejl
end if
Avatar billede pretsmann Nybegynder
06. marts 2005 - 18:03 #2
hmm nu har jeg så 2 tjek på felterne, men det går galt nu kræves der at telefon indtastes... er dette mon rigtigt sat sammen?

                        'Tjecker om felterner er udfydlt
                        if Request.Form("Postnr") <> "" AND Request.Form("Postby") <> "" AND Request.Form("Stoerrelse") <> "" AND Request.Form("Leje") <> "" AND Request.Form("Depositum") <> "" then

                        'Tjecker om felterner er udfydlt korrekte
                        if isnumeric(request("postnr")) AND isnumeric(request("Stoerrelse")) AND isnumeric(request("Leje")) AND isnumeric(request("Depositum")) AND isnumeric(request("Telefon")) then

' ok

                            else
                                stripstate = "Du har ikke udfyldt alle felterne"
                            end if

                            else
                                stripstate = "Du har ikke udfyldt felterne korrekt"
                            end if
Avatar billede cpufan Juniormester
06. marts 2005 - 18:15 #3
hvis du laver den om til

AND isnumeric(Trim(request("Telefon")))

og bytter de 2 stripstate rundt
Avatar billede pretsmann Nybegynder
06. marts 2005 - 18:25 #4
der kræves stadig at telefon indtastes
Avatar billede cpufan Juniormester
06. marts 2005 - 18:31 #5
'Tjecker om felterner er udfydlt
                        if Request.Form("Postnr") <> "" AND Request.Form("Postby") <> "" AND Request.Form("Stoerrelse") <> "" AND Request.Form("Leje") <> "" AND Request.Form("Depositum") <> "" then

                        'Tjecker om felterner er udfydlt korrekte
                        if isnumeric(request("postnr")) AND isnumeric(request("Stoerrelse")) AND isnumeric(request("Leje")) AND isnumeric(request("Depositum"))  then

if request("Telefon") <>"" then
if not isnumeric(request("Telefon")) then
Stripstate = "Telefonnr er ikke korrekt"
end if
' ok

                            else
                                stripstate = "Du har ikke udfyldt felterne korrekt"
                            end if

                            else
                                stripstate = "Du har ikke udfyldt alle felterne"
                            end if