Avatar billede mostcrazy Nybegynder
06. marts 2005 - 15:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internet på farten

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at have internettet med på farten, når nu man er ude af huset med sin bærbare.

Jeg har pt. en nokia 6230 og en acer bærbar, hvor begge understøtter bluetooth. Mit spørgsmål er så hvad skal jeg ellers bruge for at få det op og køre? Det skal lige siges at mit tlf. abon. har GPRS aktiveret.

På forhånd tak :o)
Avatar billede kenp Novice
06. marts 2005 - 19:23 #1
jeg ved ikke hvordan det virker med blutooth, har kun prøvet selv med IR og GRPS

Der lavede jeg en opkaldsforbindelse på min bærbar som fortalte min mobil at den skulle kalde op via grps. det er jo det samme du skal have gjort, men hvad du skal have i din grps opkald kommer jo an på hvem din grps udbyder er.
Avatar billede bpedersen Novice
15. marts 2005 - 18:45 #2
Du skal starte med at "parre" enhederne, sæt evt. PC'en til at søge efter tilgængelige enheder. (husk at starte BT på telefonen) Du skal så vælge en 4 cifret kode, der skal tastes ind på begge enheder.
Du skal have installeret Nokia Modem Options på din PC, og i programmet under GPRS-adgangspunkt skrive internet - det kan dog være anderledes hos din udbyder. Men hos TDC og SONOFON er det internet.
Så skal du have lavet en opkaldsforbindelse på din PC. I telefonnummerfeltet skriver du *99# Og skal selvfølgelig vælge dit bluetooth-modem i modemlisten.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
09. april 2005 - 18:38 #3
Jeps, hvis du gider smide et svar :)
Avatar billede bpedersen Novice
09. april 2005 - 22:33 #4
her er så svaret :-)