Avatar billede fojensen Nybegynder
06. marts 2005 - 14:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

åbne regneark med makro fra Word

Jeg har et Word-dokument hvorfra jeg med VBA trækker nogle navne fra et Excel-regneark (ikke brevflet).

jeg vil gerne lave en makro der åbner regnearket så der kan redigeres i regnearket hvis der er behov.
jeg bruger nedenstående - den kan åbne programmet, men hvordan får jeg den til at åbne det rigtige regneark ???
Sub OpenWorkbook()
    Dim Excel
    Excel = Shell("C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\excel.exe", 1) ' denne linie åbner programmet excel
    Workbooks.Open FileName:="referat_mødedeltagere.xls" ' denne linie fejler
End Sub

mvh Folmer
Avatar billede kedde65 Praktikant
06. marts 2005 - 16:17 #1
Hej

Her kommer der 2 eksempler. Den øverste kan du bare kopiere ind i VBA og bruge direkte. Den nederste der giver mere hjælp, og er hurtigere der skal du lige sætte en reference til Microsoft Excel 11.0 Object Library.

Sub StartExcelFile()
    Dim oExcel As Object
    Dim oWorkBook As Object
    Set oExcel = CreateObject("Excel.application")
    Set oWorkBook = oExcel.workbooks.Open("c:\fil.xls")
    oExcel.Visible = True
    Set oWorkBook = Nothing
    Set oExcel = Nothing
End Sub

Sub startExcelWithReference()
    Dim oExcel As Excel.Application
    Dim oWorkBook As Excel.Workbook
    Set oExcel = CreateObject("Excel.application")
    Set oWorkBook = oExcel.workbooks.Open("c:\fil.xls")
    oExcel.Visible = True
    Set oWorkBook = Nothing
    Set oExcel = Nothing
End Sub

VH CK
Avatar billede fojensen Nybegynder
06. marts 2005 - 17:20 #2
Ja - du har ret, og begge metoder virker rigtig fint. Tak for hjælpen
mvh. Folmer