Avatar billede merda Nybegynder
06. marts 2005 - 10:16 Der er 17 kommentarer

Ændring af IP-adresse?

Hej,

er der nogen måder hvorpå man kan ændre sin email-adresse? Jeg ved ikke om det har nogen indflydelse men jeg kører med ADSL.
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2005 - 10:22 #1
IP eller Email?
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2005 - 10:23 #2
Hvis du har fast ip skal du kontakte din udbyder og bede dem give dig et nyt.

email.. hvem er din udbyder?
Avatar billede merda Nybegynder
06. marts 2005 - 10:26 #3
TDE Rimanet
Avatar billede ebe Praktikant
06. marts 2005 - 10:26 #4
.....ændre sin email-adresse?...
jeg går ud fra du mener ip-adresse.
Hvis du har dhcp-tildelt ip (altså dynamisk ip) kan du frigive den ved at lukke computeren ned i nogle timer (jeg ved ikke hvor længe). De fleste isp´ere reserverer adressen til dig i et bestemt tidsrum, hvorefter den bliver frigivet og brugt til en anden.
Hvis du har fast ip se kalp
Avatar billede merda Nybegynder
06. marts 2005 - 10:27 #5
Der er ingen måde til at gøre det manuelt eller?
Avatar billede ebe Praktikant
06. marts 2005 - 10:28 #6
du kan godt frigive manuelt
skriv    ipconfig /release  i kommandoprompten.  Vent nogle minutter og skriv
ipconfig /renew.    Men du får sandsynligvis den samme ip igen.
Avatar billede merda Nybegynder
06. marts 2005 - 10:28 #7
Ja selvfølgelig mener jeg IP-adresse hehe, jeg tågede lidt da jeg skrev ;)
Avatar billede merda Nybegynder
06. marts 2005 - 10:31 #8
"du kan godt frigive manuelt
skriv    ipconfig /release  i kommandoprompten.  Vent nogle minutter og skriv
ipconfig /renew.    Men du får sandsynligvis den samme ip igen."

Jep, prøvede det og fik den samme :(
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2005 - 10:31 #9
Jeg tror du er tvunget til at kontakte din udbyder eftersom du enten direkte eller indirekte betaler for fast ip...

Jeg tror ebe's forslag vil give dig samme IP efter genstart.
Avatar billede merda Nybegynder
06. marts 2005 - 10:39 #10
ok, men ingen andre metoder?
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2005 - 10:40 #11
ikke hvad jeg ved af:|
Avatar billede ebe Praktikant
06. marts 2005 - 10:41 #12
jo, du kan hakke dig ind på din isp´s dhcp server og skifte adressen selv :)
Avatar billede ebe Praktikant
06. marts 2005 - 10:44 #13
men hvorfor vil du skifte ip?
Avatar billede merda Nybegynder
06. marts 2005 - 11:15 #14
Fordi jeg har bannet mig fra mit eget forum :(
Ved godt man kan ñndre det i nogle koder, men det orker jeg ikke ;)
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2005 - 11:19 #15
hvis det er en asp database kan du lige downloade den ..slette dig fra ban... og uploade igen.. kræver du ikke har mange besøgende:)

ellers skal du logge ind fra en anden pc.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
06. marts 2005 - 11:54 #16
... jeg prøvede det samme med min TDC forbindelse for noget tid siden. Der skulle gå flere DØGN for at jeg IKKE fik den samme IP igen...
Fik næsten delirium af ventetiden...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
13. marts 2005 - 20:43 #17
<merda>: Blev du klogerer ?