Avatar billede audia3.dk Nybegynder
05. marts 2005 - 19:05 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

hjælp til løsning af PHP fejl

Hej.. Jeg har et problem med når jeg opretter en annonce på min hjemmeside. Billedet bliver ikke oploadet ?

Jeg bruger bone.dk og filerne er jpg/fig filer..

Hjælp mig.

Warning: move_uploaded_file(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 62430 is not allowed to access /home owned by uid 0 in /customers/superbolig.dk/superbolig.dk/httpd.www/undersider/uploadform.php on line 203

Warning: rename(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 62430 is not allowed to access /home owned by uid 0 in /customers/superbolig.dk/superbolig.dk
Avatar billede audia3.dk Nybegynder
05. marts 2005 - 19:08 #1
find min på msn tommy@stenderup-krogager.dk
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
05. marts 2005 - 19:15 #2
ser ud som en server opsætnings fejl...
Avatar billede audia3.dk Nybegynder
05. marts 2005 - 19:19 #3
kan du hjælpe
Avatar billede audia3.dk Nybegynder
05. marts 2005 - 19:19 #4
<? include_once("db.php"); ?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"

    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html>

<head>

<title>Superbolig.dk</title>

<link rel="STYLESHEET" type="text/css" href="../../designet/menu.css"/>

<style type="text/css">

.td1{

        border-left:1px solid #848282;

        border-right:1px solid #848282;

        border-top:1px solid #848282;

        border-bottom:1px solid #848282;

        background-color:#FFFFFF;

        padding:2px;

        text-align:left;

        margin-left: 15px;

        margin-right: 15px;

        margin-top: 15px;

        margin-bottom: 15px;

  }

.td2{

        border-left:1px solid #848282;

        border-right:1px solid #848282;

        border-top:1px solid #848282;

        border-bottom:1px solid #848282;

        background-color:#FFFFFF;

        padding:2px;

        text-align:left;

  }

.table1 {

    background-color: #FFFFFF;

    border-bottom: 1px solid;

    border-top: 1px solid;

    border-left: 1px solid;

    border-right: 1px solid;

    border-color: #848282;

    border-collapse: collapse;

}

.text1 {

    color: #000000;

    font-family: Verdana;

    font-size: 8pt;

}

</style>

</head>

<body bgcolor="#9FA3AA">

<table width="436" border="0" align="center" class="table1">

    </td>

</tr>

<tr>

    <td style="height:350px;" valign="top">

        <table class="td1" style="width:436px;height:320px;"><tr><td valign="top">

        <?php

open();

$foresp = mysql_query("SELECT count(nr) AS antal FROM billeder WHERE annonce_id='$HTTP_GET_VARS[nr]'");

$res = mysql_fetch_array($foresp);

if ($res["antal"] == '3') {

    echo '<BR><BR>Du har uploadet 3 billeder - hvilket er maximum. Slet evt. et af dem hvis du vil have et andet op!';

close();

} else {

if ($_POST['submit']) {

//stien, hvortil filer skal uploades, her et subdir til roden af domænet

$dist = "/home/web/php1004/rasmusblach.dk/superbolig/upload/";

//FLERE FILER PÅ SAMME TID

if (isset($_FILES["upfile"])) {

echo"<BR><BR><BR>&Oslash;nskede filer til upload:<p>\n";

$antal = 0;

$filetyper = array("image/gif", "image/jpeg", "image/pjpeg", "image/png");

$maxsize = "102400";

//Find antallet af filer til upload med en for-løkke

for($i = 0; $i < count($_FILES["upfile"]["name"]); $i++) {

    if ($_FILES["upfile"]["name"][$i] !="") {

    //Læg en til $antal for hver fil.

    $antal++;

    if (in_array($_FILES['upfile']['type'][$i], $filetyper) && $_FILES['upfile']['size'][$i] < $maxsize) {

        if(is_uploaded_file($_FILES["upfile"]["tmp_name"][$i])) {

    move_uploaded_file($_FILES["upfile"]["tmp_name"][$i], $dist . $_FILES["upfile"]["name"][$i]);

    // adskiller filnavn fra filtype

    $ext = explode(".", $_FILES["upfile"]["name"][$i]);

    $newName = mt_rand(time(), 1). "_" . $HTTP_GET_VARS[nr] . "." . $ext[1];

    rename($dist . $_FILES["upfile"]["name"][$i], $dist."".$newName);

    //til brug for info om filtyper

    $str1 = $newName;

    $str2 = $_FILES["upfile"]["size"][$i];

    $str3 = $_FILES["upfile"]["type"][$i];

    //gemmer oplysninger i databasen

    open();

    $insertSQL = "INSERT INTO billeder (annonce_id, fil_navn, type, size) values ('$HTTP_GET_VARS[nr]', '$str1', '$str3', '$str2')";

    mysql_query($insertSQL);

    mysql_query("UPDATE annonce_udlejer SET billeder = 'ja' WHERE nr LIKE '$HTTP_GET_VARS[nr]'");

    close();

    echo "Filen er blevet uploadet!<BR>";

        }else{

    echo"Upload til serveren skete ikke!";

            }

                } else {

                    echo"Filtypen ikke tilladt til upload eller den er for stor...";

                }

if($antal < 1) { //Hvis der ingen filer er valgt

      echo"Husk at v&aelig;lg en eller flere filer til upload!";

    }else{

    }

} else {

echo '

<form enctype="multipart/form-data" METHOD=post action="'.$php_self.'">

<DIV CLASS="normal">V&aelig;lg en eller flere filer til upload:<BR>';

open();

$foresp = mysql_query("SELECT count(nr) AS antal FROM billeder WHERE annonce_id='$HTTP_GET_VARS[nr]'");

$res = mysql_fetch_array($foresp);

if ($res["antal"] > '0') {

  if ($res["antal"] == '1') {

      echo '<input name="upfile[]" type="file" size="48" class="button"><br>

      <input name="upfile[]" type="file" size="48" class="button"><br><p>';

  }

  if ($res["antal"] == '2') {

      echo '<input name="upfile[]" type="file" size="48" class="button"><br>';

  }

} else {

  echo '<input name="upfile[]" type="file" size="48" class="button"><br>

  <input name="upfile[]" type="file" size="48" class="button"><br>

  <input name="upfile[]" type="file" size="48" class="button"><br><p>';

}

echo '<input type="submit" name="submit" value="Upload" class="button"></center><p>

    </form>';

close();

}

?>

        </td>            </tr></table>

    </td>

</tr>

</table>

    </td>

</tr>

</table>

</body>

</html>
Avatar billede audia3.dk Nybegynder
05. marts 2005 - 19:20 #5
//stien, hvortil filer skal uploades, her et subdir til roden af domænet

$dist = "/home/web/php1004/rasmusblach.dk/superbolig/upload/";

det er vist fejlen.. Mit webhotel ligger hos b-one.dk
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
05. marts 2005 - 19:26 #6
ja men det ser ud til at du ikke har adgang til den mappe.

tjek dine rettigheder på mappen. :D
Avatar billede audia3.dk Nybegynder
05. marts 2005 - 19:31 #7
altså om den er skrive beskyttet ?
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
05. marts 2005 - 19:34 #8
yep.
om Public kan Write i den mappe.

Derfor vil det være en god ide at plante den uden for webhotel, altså i roden.

så man ikke bare kan hoppe ind i mappen og misbruge det.
Avatar billede audia3.dk Nybegynder
05. marts 2005 - 19:36 #9
okay.. men jeg ved slet ikke hvordan man gør det..
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
05. marts 2005 - 19:37 #10
hvad program bruger du til at uploade med??
Avatar billede audia3.dk Nybegynder
05. marts 2005 - 19:39 #11
windows commanfdor
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
05. marts 2005 - 19:41 #12
hop ind på www.cuteftp.com
det program kender jeg, og kan guide dig i. :D

download CuteFTP Pro. :D
Avatar billede audia3.dk Nybegynder
05. marts 2005 - 19:43 #13
okay.. har du messenger
Avatar billede audia3.dk Nybegynder
05. marts 2005 - 19:50 #14
så e den snart downloadet
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
05. marts 2005 - 19:51 #15
yeah, men giv mig lige 10 mins, får selv hjælp. *G*
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
05. marts 2005 - 19:55 #16
har tilføjet dig til msn
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
05. marts 2005 - 20:16 #17
Svar. :D

Og det var stien til mappen der var forkert, og filrettighederne på mappen. :D
Avatar billede audia3.dk Nybegynder
05. marts 2005 - 20:19 #18
kanon og hurtig hjælp.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
05. marts 2005 - 20:21 #19
var så lidt, og lige til dem der læser med, det var ikke filrettighederne. :D
Avatar billede olebole Juniormester
06. marts 2005 - 08:52 #20
<ole>

Nej, selvfølgelig ikke. Serveren skriver jo selv, den er sat i safe_mode  :)

Hvorfor skriver du i øvrigt i dit dokument, at browseren skal behandle det som XHTML, når du skriver HTML i det?
Skriv heller denne DTD, der vist passer lidt bedere til din kode:
  <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Det er bedre end at rette din kode til valid XHTML, da XHTML er langt dårligere performende på dagens WWW, end HTML  ;o)

/mvh
</bole>