Avatar billede mrtias Nybegynder
05. marts 2005 - 16:08 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Problem med internet

Hey...
Jeg sidder lige i øjeblikket på min bærbare computer. Den kan sagtens komme på nettet, men jeg kan ikke med min stationære. Den bliver ved med at sige at forbindelsen er begrænset. Har prøvet at geninstallere netværkskortet, som er indbygget i bundkortet, men det hjalp ikke.
Nogen der kan hjælpe?

-Mr. Tias
Avatar billede kalp Novice
05. marts 2005 - 16:11 #2
Det er ikke service pack 2.. men opdatering til den.
Avatar billede mrtias Nybegynder
05. marts 2005 - 16:13 #3
Nej ikke for nyligt, det er noget tid siden... Men prøver da lige...:]
Avatar billede kalp Novice
05. marts 2005 - 16:14 #4
Hvis du har fået SP2 og det denne opdatering ikke virker så er mit forslag at fjerne sp2... gøre følgende

tryk start->kør og skriv "sfc /scannow" med din xp cd i drevet..
lad den rette bod på sp2's problemer... virker det så installer sp1 istedet.

Hvis intet af dette hjælper sætter jeg mine penge på du skal købe et nyt netkort og bruge det istedet for det indbyggede. men du kan se hvad andre har at sige.. kan selvfølgelig være din internet indstillinger er opsat forkert.
Avatar billede mrtias Nybegynder
05. marts 2005 - 16:37 #5
Det dur heller ikke... Har fundet ud af at det er fornyelsen af IP der ikke gider. Har StofaNet, så det skulle den gøre automatisk.
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2005 - 16:55 #6
sluk begge dine maskiner og lad dem være slukekt i ca 24 timer (eller ring til supporten) og bed dem om at nulstille den tildelte MAC adresse), grunden til du ikke få tildelt en IP på den ene men ikke på den anden er at det er den adnes MAC adresse de lige nu kender.

Det er mit bud, har været fejlen i de mange gange en veninde har haft ringet med 100% samme problem ;)
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2005 - 16:55 #7
og det skulle så have været et svar ;)
Avatar billede mrtias Nybegynder
05. marts 2005 - 17:02 #8
Hmm... Men plejer da heletiden at skifte mellem de to computere... Ogellers ingen problemer førhen
Avatar billede mrtias Nybegynder
05. marts 2005 - 17:04 #9
Desuden, havde jeg ikkeværet på nettet med den bærbare længe, hvor den har været slukket og så vil jeg på nettet medden stationære, ogdet gider den så ikke :/ derefter loggede jeg på med den bærbare, for så at spørge herinde osv.
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2005 - 17:08 #10
du har lavet en ipconfig /relaese og derefter en ipconfig /renew ikke ? (og ikke kun via det grafisk UI)
Avatar billede mrtias Nybegynder
05. marts 2005 - 17:15 #11
Ved slet ikke hva det er for noget :/
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2005 - 17:19 #12
ok, i kør skriver du cmd og tryk enter derefter skriver du ipconfig /release (dette frigør din ipadresse (også selvpm du ikke har en tildelt), derefter skriver du ipconfig /renew (dette gør at kortet anmoder om en ny ip) og til sidst skriver du ipconfig /flushdns (sletter den lokale cache af DNS opslag den har)
Avatar billede mrtias Nybegynder
05. marts 2005 - 17:25 #13
Prøvede lige, og da jeg så skrev det sidste kom jeg ind i dos, hvor jeg skrev det igen. Så stod derat den var tømt. Prøver så at logge på, men kan ikke :/ Så derinde i dosskrev jeg ipconfig /renew, og så skrev den:
Der opstod en fejl under forsøg på at forny grænsefladen LAN-forbindelse 3 : Der blev forsøgt en handling på noget, som ikke er en socket. :/
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2005 - 17:30 #14
gå ind i kontrol panelet, vælg system, derefter enheds håndtering, vælg fjern "dit netkort" og genstart, der er en fejl i dit netkorts installation. (efter en genstart burde den selv finde kortet og installere det igen)
Avatar billede mrtias Nybegynder
05. marts 2005 - 17:33 #15
"Enheden kunne ikke fjernes. Enheden kræves muligvis til at starte computeren." :/
Avatar billede mrtias Nybegynder
05. marts 2005 - 17:33 #16
Hovsa :P Har fået den fjernet nu, genstarter ...
Avatar billede mrtias Nybegynder
05. marts 2005 - 17:43 #17
Hmm... Den fandt den og installerede den igen, men nettet duede stadig ikke, så prøvede detdu sagde tidligere igen, men da jeg så kom til renew skrev den det samme igen... :/
Avatar billede mrtias Nybegynder
05. marts 2005 - 18:50 #18
Hader det lort :/
Avatar billede kalp Novice
05. marts 2005 - 18:53 #19
Du har fået mine bud:) ikke at det kan være noget andet, men ærgeligt den der patch ikke virkede.
Avatar billede mrtias Nybegynder
05. marts 2005 - 18:56 #20
Jah... Det er sgu ærgeligt :/ Og også underligt hvorfor jeg ikke lkan systemgendanne.. burde man da kunne :/
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2005 - 18:57 #21
start i fejl sikret tilstand og fjern alt (som kan fjernes) under netkort og prøv igen, hjælper dette heller ikke ville jeg scanne dine system filer.
Avatar billede mrtias Nybegynder
05. marts 2005 - 19:05 #22
scanne med hvad?
Avatar billede mrtias Nybegynder
05. marts 2005 - 19:24 #23
Hmm... Den gider ikk genstarte i fejlsikret... Den står bare stille på multi(0)disk(0)rdisk(0)partion(1)\WINDOWS\System32\DRIVERS\agp440.sys :/
Avatar billede screem_brille Novice
05. marts 2005 - 19:30 #24
http://support.microsoft.com/Default.aspx?kbid=310747 der står hvordan du scanner system filer ;) (sfc /scannow) men læs alligevel ;)
Avatar billede mrtias Nybegynder
05. marts 2005 - 20:29 #25
Tror sgu, jeg får fat i et nyt netkort, det er jo kun 89 kr. :P
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2005 - 01:07 #26
så håber jeg så sandelig jeg har ret i det er den det er galt med *G*
nu jeg har fået dig til at spendere hele 89kr på et nyt:o)
Avatar billede mrtias Nybegynder
06. marts 2005 - 08:55 #27
Hehe, 64 kr :P
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2005 - 09:09 #28
:o)
Avatar billede screem_brille Novice
06. marts 2005 - 09:59 #29
jeg sætter en øl på højkant på det ikke afhjælper problemet...
Avatar billede mrtias Nybegynder
06. marts 2005 - 10:04 #30
hmm... hvad kan så hjælpe? :]
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2005 - 10:05 #31
Har du stadig SP2?:)

Ej never mind.. hvis det skulle gå hen ikke og være det så kommer det til at koste screem_brille 2 stk øl *G*
Avatar billede screem_brille Novice
06. marts 2005 - 10:07 #32
har du prøvet det jeg skrev tiddligere ? stavefejl/tastefejl er gratis idag, da jeg er pænt stiv *G*
Avatar billede mrtias Nybegynder
06. marts 2005 - 10:13 #33
Ja det har jeg, har prøvet ALT i har skrevet...
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2005 - 10:15 #34
Hvis du kan så prøv en systemgendannelse hvis det virket for nyligt.
Avatar billede mrtias Nybegynder
06. marts 2005 - 10:24 #35
Jamen det har jeg et problem med, i forgårs var der masser, men igår "ingen" :/
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2005 - 10:28 #36
sidste bud jeg er løbet tør:)

download
http://cexx.org/lspfix.zip
gem det på diskette og sæt det over i den anden maskine

Kør LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish genstart og se om det virker.
Avatar billede mrtias Nybegynder
06. marts 2005 - 10:47 #37
MANGE MANGE MANGE TAK!! Det dur nu!!! :] Skriv et svar kalp og få dine point :]
Avatar billede kalp Novice
06. marts 2005 - 11:01 #38
Du får et svar:)

Sidste bud var åbenbart bedste bud *G*
Avatar billede mrtias Nybegynder
06. marts 2005 - 11:13 #39
GHehe ja :]