Avatar billede freethinker Nybegynder
05. marts 2005 - 15:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fryser ved boot af XP

Hver gang, jeg sætter min computer på dvale, slukker ved hovedafbryderen (hver aften), og tænder for pc'en dagen efter, fryser den altid lige inden xp-splash screen'en kommer. Så bliver det bare sort skærm! Den kommer bare ikke videre...
Hvis jeg starter computeren op efter en dvale, uden at jeg slukker på hovedafbryderen, kan den fint starte op igen, hvor den skriver (formentlig bios) "Resume som Hibernation" og kommer ind xp.
Jeg kan altså ikke bruge dvale, når jeg slukker for natten - så er jeg nødt til at lukke den ned hver gang.

Så når den fryser, genstarter jeg, går et gendannelsespunkt tilbage og starter således computeren op igen, som om den var lukket ned...

Hvor kan jeg finde fejlen?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2005 - 15:27 #1
Hvorfor slukker du på hovedafbryderen?
Avatar billede freethinker Nybegynder
05. marts 2005 - 16:15 #2
Fordi jeg har en del andet udstyr udover pc'en tilsluttet den - og de kører på stand-by, som jo sluger ekstra strøm.
En anden årsag er, at jeg har gjort det i flere år, med min gamle computer, der ingen problemer havde med at gendanne computer fra dvale efter en slukning fra kontakten.
Men min nye computer har bare et problem med det...ved ikke om det er noget med bios-strømstyring...?
Avatar billede freethinker Nybegynder
23. marts 2005 - 16:38 #3
Problemet er der stadig. Er der nogen, der kender løsning på dette problem eller har oplevet noget lignende?
Avatar billede freethinker Nybegynder
02. september 2010 - 00:30 #4
svar fundet