Avatar billede commu Nybegynder
05. marts 2005 - 13:38 Der er 11 kommentarer

server problemmer

Hvor kan man hente unix eller linux henne...

og hvordan installere man det... hhe
Avatar billede frewald Nybegynder
05. marts 2005 - 13:47 #1
Well - linux kan hentes mange steder fra, men hvad skal du bruge det til? Der findes jo mange varianter af linux, og jeg vil ikke anbefale dig at kaste dig ud i en linux server installation hvis du ikke har lidt unix/linux erfaring.
Avatar billede frewald Nybegynder
05. marts 2005 - 13:47 #2
Jeg finder lige nogen links til download...
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2005 - 13:48 #3
Unix er mange forskellige slags styre systemer. De fleste er kommercielle
og kan ike downloades. Nogle f.eks. FReeBSD er dog gratis.

Linux findes i mange forskellige distributioner. Og er normalt gratis.

Så hvad vil du have ?

PS: Nok forkert kategori !
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2005 - 13:50 #4
De fleste Linux distroer kan hentes her:
  http://www.linuxiso.org/
Avatar billede frewald Nybegynder
05. marts 2005 - 13:50 #5
Mandrake kan eks. hentes her:
http://www.klid.dk/sw/Mandrake/iso/10.1/
Avatar billede the_email Nybegynder
05. marts 2005 - 13:54 #6
Da jeg startede med at bruge Linux startede jeg med Mandrake og Redhat fordi de er meget brugervenligt.
Nu bruger jeg Debian, bla. pga. dens geniale pakkesystem.
Vælger du Debian er der www.debianguiden.dk som hjælper dig med at sætte rigtigt mange ting op. Og skulle du endelig rende ind i problemer er der www.debianforum.dk og selvfølgelig www.eksperten.dk :)

/EmailFX
Avatar billede commu Nybegynder
05. marts 2005 - 14:54 #7
jammen er microsoft server 2003 bedree til newbie.. indenfor server installation.. eller hvad
Avatar billede leif Seniormester
05. marts 2005 - 14:56 #8
commu -> Det er jo anpå hvad man kan finde ud af ! Hvis man tager fx. Debian og kigger på Debianguiden, mener jeg ikke det er svært ! Men det er en anden tanke gang end Windows.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2005 - 14:56 #9
Hvis du har windows erfaring og ikke har linux erfaring: ja så vil Windows 2003
være nemmere for dig at kome igang med
Avatar billede frewald Nybegynder
05. marts 2005 - 14:57 #10
Hvis du er windows bruger, vil jeg anbefale en MS2003server install. Hvis du er unix/linux bruger vil jeg anbefale en linux server.
Og det er absolut ikke for at flame, men hvis man ikke kender til serveropsætning er det lige lidt vel meget at skulle sætte sig ind i et nyt os samtidigt.
Avatar billede frewald Nybegynder
05. marts 2005 - 14:58 #11
arne_v: lol - rimeligt meget samme post :)