Avatar billede the_gooch Nybegynder
05. marts 2005 - 00:08 Der er 17 kommentarer

2 netværksforbindelser - trådløst og normalt

JEg har anskaffet mig trådløst internet. men hvis jeg nu har en kammerat på besøg med hans computer uden trådløst netkort, kan jeg så forbinde vores computere med en router, og så dele min internetforbindelse jeg får gennem mit trådløse? Sådan at han får internettet igennem en router der er tilkoblet min pc.. på forhånd tak
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2005 - 00:13 #1
Ja, men det ville være "dobbeltkonfekt", idet du alligevel skal dele din internetforbindelse på din egen pc. Så kan du lige så godt gøre det direkte via et krydset kabel istedet for at komplicere tingene ved at sætte en router imellem de 2 pc'ere.

Så et krydset kabel burde kunne gøre det.

Herefter kører du netværksguiden og sætter maskinen til at dele din trådløse forbindelse. Guiden afsluttes med at lave en diskette som du kan bruge til at konfigurere din vens computer med.
Avatar billede the_gooch Nybegynder
05. marts 2005 - 00:16 #2
jeps.. men jeg har ikke lige et krydskabel til rådighed lige pt. derimod en router. men problemet med mit trådløse er at når på LAN og WLAN forbindelse er aktiveret, så sætter mit trådløse sig i baglås og kan ikke modtage noget som helst.. er der en speciel grund til det?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2005 - 00:21 #3
Jeps, du får 2 default gateway og det kan den ikke finde ud af.
Start så med at sætte kablet i netkortet og den anden ende i WAN !!! porten på den ekstra router, og kør så netværksguiden som jeg beskrev før.

Når den er stabil og du kan have routeren tilsluttet samtidig med at du er på nettet, så sæt din vens pc i LAN porten på den ekstra router.

OBS!!!! Din skal KUN sidde i WAN porten og må ikke sættes i LAN porten på routeren for så vil der gå ged i det.
Avatar billede doit Nybegynder
05. marts 2005 - 00:22 #4
Hva mæ lige og bruge en trådløs router, den har da både netværksudgang og trådløs udgang...;-)
Avatar billede the_gooch Nybegynder
05. marts 2005 - 00:23 #5
jeg prøver lige.. 2 minutter
Avatar billede the_gooch Nybegynder
05. marts 2005 - 00:27 #6
det virker ikke :P.. så snart jeg aktiverer min LAN forbindelse går min trådløse helt ud af drift. den er stadig forbundet med den trådløse router, men kan ikke modtage noget via den. kan det være man skal lave en netværksbro?
Avatar billede the_gooch Nybegynder
05. marts 2005 - 00:29 #7
men doit hvis nu den trådløse befinder sig 30 meter væk og man ikke lige har et 30m kabel ;)?
Avatar billede doit Nybegynder
05. marts 2005 - 00:30 #8
Træls...;-)
Avatar billede doit Nybegynder
05. marts 2005 - 00:34 #9
Du kan ikke bruge både dit trådløse netkort sammen med din LAN-forbindelse, det vil konflikte - men en bro - tja den kan jeg ikke lige overskue på denne tid af natten da..;-)
Avatar billede doit Nybegynder
05. marts 2005 - 00:36 #10
Nå jo - skal det være lige nu? For ellers så få fat i en UDB adapter, så er den fixet.
Avatar billede doit Nybegynder
05. marts 2005 - 00:36 #11
trådløs altså...;-)
Avatar billede doit Nybegynder
05. marts 2005 - 00:37 #12
Og USB (og ikke UDB) der kan du bare se - det ER sent!!
Avatar billede the_gooch Nybegynder
05. marts 2005 - 00:41 #13
ja det er jo læart man kan det.. men det er ikke lige det jeg spørger om nu. jeg vil forbinde de her med LAN
Avatar billede doit Nybegynder
05. marts 2005 - 00:47 #14
Har du check på ip-adresserne - forstået på den måde om du har én adresse på din trådløse og en anden på din LAN?
Avatar billede doit Nybegynder
05. marts 2005 - 00:50 #15
Der kunne være en udvej dér, men er ikke helt sikker - har ikke været ude for det, men arbejder ikke med andet end trådløst til daglig og ku egentlig være fedt at få det checket.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2005 - 00:51 #16
Har du kørt netværksguiden som jeg skrev tidligere ?
Den vil sætte fast ipaddresse (192.168.0.1) på lan-netkortet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. marts 2005 - 11:37 #17
Fik du løst problemet ?