Avatar billede flyhard Nybegynder
04. marts 2005 - 21:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Asrock GE PRO-M2 bundkort

Hejsa,

Jeg har et Asrock GE PRO-M2 bundkort (http://www.asrock.com/product/product_gepro-m2.htm), men jeg kan ikke få AGP-porten til at køre. Jeg har afinstalleret SiS VGA driveren (det indbyggede grafikkort)og installeret SiS AGP driveren, men den port bliver bare ikke genkendt. Jeg har tre AGP kort liggende - 2 8xAGP og et 4xAGP, men ingen af dem bliver fundet.
Det nyeste skud på stammen er et Radeon 9600 Pro, men no luck.
Asrock bundkortet understøtter kun 4xAGP, men det skulle jeg ikke mene var et problem.
Jeg har nu brugt flere timer på dette her, og det driver mig til vanvid!

På forhånd tak (lokke-lokke)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. marts 2005 - 21:28 #1
I din manual:
http://www.asrock.com/Drivers/Manual/ASR_UM/GEPro-M-HT_UM.pdf

Er der et punkt i bios hvor du kan vælge den primære grafikadapter.
Det er under Advanced | Resource Configuration, punktet Primary Graphics adpater. Den skal sættes til Add-on AGP, imens kortet sidder i.

Gem bios og sluk pc'en. Sæt så vga-kablet op i add-on kortet og tænd pc'en.
Avatar billede flyhard Nybegynder
04. marts 2005 - 22:17 #2
Bingo!
Tusinde tak, selvom jeg føler mig lidt dunm. Jeg havde en fornemmelse af at det var i BIOS jeg skulle rode - det er bare ikke noget jeg bryder mig om.

Men tak igen!
Avatar billede flyhard Nybegynder
04. marts 2005 - 22:18 #3
Tonny, lav det som et svar, og så får du pointene!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. marts 2005 - 23:53 #4
Her er svaret *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. marts 2005 - 14:10 #5
Takker for point :)