Avatar billede haci_87 Nybegynder
04. marts 2005 - 19:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

opkopling til adsl

hej..

jeg har lige købt mig et bærbar...

og den vil jeg også gerne opkople til mit internet...

men den siger at jeg kun har 1 altal mulig pc... bla bla bla Webspeed shit...

og at jeg skal betale 10 kr mere om md. for at jeg kan bruge 2...

tænke på om jeg ikke kan bruge nettet gennem mit stationær...

jeg bruger usb til mit stationer kan jeg så ikk bruge onbord stikket til mit bærbar..? det har jeg hørt man kan

hvis man kan det så hvordan??

tak..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. marts 2005 - 19:11 #1
Jamen det kan du da også. Du skal bruge et krydset netværkskabel imellem de 2 maskiner, og så skal du efterfølgende køre netværksguiden på den stationære pc, og køre den del af guiden der beskriver at andre computere kobler op til internettet igennem denne computer, Guiden afsluttes med en diskette som du kan bruge til at konfigurere den bærbare med.

Jeg har selv brugt metoden i et års tid, og min søn bruger det stadig.
Avatar billede kenp Novice
04. marts 2005 - 19:38 #2
ellers kan du også finde en manuel guide her http://danbbs.dk/~duelund/
Avatar billede haci_87 Nybegynder
04. marts 2005 - 19:58 #3
jeg siger 10000 tak tonnybrandt...:):) webspeed ka sku bare vente på at jeg skal betale de 10 kr om md da;)

min stationær er alligevel tændt 24 Timer om døgnet.. såå hvorfor ikk bare brug det;)

svar lige så jeg kan acceptere...

kenp: jeg siger også tak til dig, der er en go guide der men havde allerede lavet det takket være tonny...

men siger også tak fordi du skrev :):)

Venlig hilsner :) :)
Avatar billede stalle Nybegynder
04. marts 2005 - 20:04 #4
Alternativt kan du overveje at invistere i en router.
De er nede i et overkommeligt prisleje, hvor jeg vil mene at alle kan være med.

Så er du også fri for at være afhængig af at du har 2 maskiner kørende.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. marts 2005 - 20:09 #5
Velbekomme og her kommer svaret :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. marts 2005 - 10:11 #6
Takker for point :)