Avatar billede jemmer Nybegynder
04. marts 2005 - 15:32 Der er 4 kommentarer

Hjælp til opsættelse af linux server med SSH script

Hejsa jeg søger hjælp til følgende

Installation af en vilkårlig Linux distribution på en PC.
Dernæst skal der laves en webside med et simpelt login (User/password)
Ved det rigtige password skal man komme ind på en side hvor man kan skrive en 16 og kun 16 cifret talkode..
Når man trykker send på knappen i bunden af siden skal serveren SSH'e til 12-16 enhedder og fyre et par kommandoer af.

Alt dette skal laves så det er 100% stabilt og robust.

Nogen der kan hjælpe med dette mod betaling self. kan de sende en mail til freelance@jemmer.dk med lidt info omkring teknisk baggrund for at kunne lave dette og lidt om hvordan man tænker at løse opgaven..

Der skal laves dokumentation så andre vil kunne overtage driftopgaven af dette.
Avatar billede janpo Nybegynder
06. marts 2005 - 10:33 #1
Nogen speciel grund til at du vil køre det igennem en webserver ? Det virker lidt usikkert. Men på den anden side har jeg heller ikke helt forstået hvad den der 16 ciffer kode er til. Er det et RSA one-time-password ?

Jeg ville, hvis jeg var dig, nok hellere bruge SSH PKI og så SSH'e direkte fra min desktop til alle enhederne på en gang. Sådan opdaterer nogle af mine kolleger Linux maskiner.

Men jeg har ikke tid til at gøre det for dig, desværre.
Avatar billede mfalck Praktikant
06. marts 2005 - 13:10 #2
prøv evt at kigge på http://www.lerp.com/~sic/mass/
Avatar billede jemmer Nybegynder
03. maj 2008 - 08:22 #3
Skulle bruges til at opdatere web key i en bunke accesspoints samtiddig.
Avatar billede jemmer Nybegynder
03. maj 2008 - 08:22 #4
Der var en som skrev en mail. Og opgaven er løst