Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. marts 2005 - 14:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hjælp til formatering af tabels i css!

Hej KEsperter,

jeg er ved at lave et redsign for www.netau.dk

Jeg har problemer med at får mine tabels til at centreres på siden.

Jeg ved ikke hvordan og har kigge tpå forksellige tutorials, men lige meget hjælper...

I finder siden på URL http://www.klartilsyn.com/netau/test.html

Jeg vil gerne have siden centreret samtidig mangler jeg en kode hvor jeg kan placere tabellen hvor jeg ønsker på siden.

Er der nogen der kan hjælpe??

mvh
mads
Avatar billede grinebidder Nybegynder
04. marts 2005 - 15:24 #1
En god ting vil være altid at skrive »px« efter værdier på placering, bredde, højde, margin etc. Ellers ved browseren ikke, om den skal regne tallet som %, px, eller andre ting.

Dette skulle løse problemet med den øverste tabel:

.table_bigbox {
    margin-top: 0px;
    margin-left: -375px;
    position: absolute;
    width: 740px;
    height: 81px;
    left: 50%;
    top: 0px;
    background-color: #FFFFFF;
    border: 1px solid #000000;
}
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
04. marts 2005 - 15:37 #2
Hej Grinebidder!

Det er fint det kan jeg se men jeg ved ikke selv hvad/hvordan de koder der fungerer jeg har prøvet at rette de andre til men det lykkedes bare ikke, ...

hvilke koder bruger jeg til at venstre/højre stille med ?

mvh
mAds
Avatar billede grinebidder Nybegynder
04. marts 2005 - 15:53 #3
Tabellen er centreret ved, at den placeres 50 % inde på siden (left), og så rykkes den 375px til venstre (margin-left) - fordi det er halvdelen af bredden på tabellen (width).

Hvis tabellen skal rykkes længere ned, skal du ændre værdien for »top«.
Avatar billede olebole Juniormester
05. marts 2005 - 11:20 #4
<ole>

Mon ikke det er lettere at gøre, som CSS-standarden foreskriver:
  <table style="margin:0px auto" .......>  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
07. marts 2005 - 09:42 #5
jeg synes det er mærkeligt at når jeg for vist min hjemmeside i IE ser det fint ud men når den fremvises i Mozilla Firefox er der 2 tables den bare ikke vil vise....hvordan kan det egentlig være?

mvh
Mads