Avatar billede kleinstrup Nybegynder
03. marts 2005 - 18:45 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Win Xp vil ikke starte op!

Hejsa!

Jeg har fået et problem, min XP pro på min bærbare vil ikke starte op. Jeg få følgende besked: Windows kan ikke starte pga. Windows\system32\config\system er beskadiet eller ikke findes!

Computeren fungerede fint i går, men nu er den som død. Hvad gør jeg? Jeg har en stationær pc til rådighed, XP cd'en, USB flash stik, ingen disk drev i den bærbare.

Jeg har prøvet at boote maskine fra min XP cd men jeg kan ikke få lov at vælge (r) rep. så den mulighed er væk. Nå XP cd'en så søger efter andre allerede installede styresystemer finder den ingen.

Hvad gør jeg nu?

På forhånd tak
Avatar billede hcma Novice
03. marts 2005 - 18:53 #1
Avatar billede hcma Novice
03. marts 2005 - 18:55 #2
skulle have været et svar
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
03. marts 2005 - 18:55 #3
Ja den har jeg godt set før, -men vælg r i det første skærm billede??? Det kan jeg ikke, eller også fatter jeg ikke hvad "det første skærm billede" er!
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
03. marts 2005 - 19:00 #4
Jeg har nu prøvet at trykke r hele tiden mens den booter fra min XP cd, -der sker intet, den kører blot videre med at indlæse filer! De eneste valg muligheder jeg får er F6 for noget RAID og F2 for noget auto ting. Derefter inlæser XP en masse filer og til sidst søger den efter tidligere installerede operativ systemer, hvilket den ikke finder nogen af. Derfor ender jeg i XP pro installationen hvor jeg kan vælge hvor jeg vil installere XP.
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
03. marts 2005 - 19:02 #5
Jeg har prøvet at trykke F8 og starte den i fejlsikret tilsatnd, men der lukker den også ned og ender med en linie der indeholder Windows\system32\config\system
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2005 - 19:15 #6
prøv f8 -siste confuration hvor windows virkede
i menuen.
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
03. marts 2005 - 19:22 #7
Har jeg også prøvet tidligere! -No luck :o(
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2005 - 19:26 #8
vælg ny indstallation og at reperaeer xp så derpå
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2005 - 19:28 #9
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
03. marts 2005 - 19:48 #10
Tak for svaret helgec, jeg kan godt forstå dig og følge din side, men hvorfor får jeg ikke den mulighed for at trykke R for at komme til genoprettelses siden?

Min XP cd giver mig først mulighed for at vælge når jeg kommer til Figur 4 på din side! -Det er mit første billede!
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2005 - 20:04 #11
Får du heller ikke figur 21 ?
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
03. marts 2005 - 20:05 #12
jeg vil da godt lige nævne at en re-install af XP ikke rigtigt dur' da der kun er en participation! -Jeg vil så nødigt miste mine data!
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
03. marts 2005 - 20:07 #13
Nej helgec! Jeg kan jo lige præcis ikke komme ind i den genoprettelses proces da jeg ikke har mulighed for at vælge ( r ) reprarer!
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2005 - 20:09 #14
Hvor hurtig er din netforbindelse ??
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
03. marts 2005 - 20:11 #15
256/256
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2005 - 20:16 #16
Ja hvis alt andet glipper har du jo den mulighed at downloade DAPPIX  (700 MB.) det er et Linux program der arbejder fra cd-drevet, findes der data på din disk så finder DAPPIX dem du har så mulighed for at kopiere dem over på din stationære PC. Hvis du kommer helt derud hvor det bliver aktuelt så giv besked så kan du få et par link fra andre spørgere jeg har hjulpet på den måde
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
03. marts 2005 - 20:40 #17
Stik mig det link, så kan min kammi suge det! Han har 4Mbit........
Og tak
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2005 - 20:50 #18
http://www.eksperten.dk/spm/580847
Problemer ? så skriv jeg har gjort det trick ganske mange gange
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
03. marts 2005 - 20:52 #19
Tak Chef! Kan du så lige angive en lille besked som svar og ikke kommentar så du kan få de 60 point!

DAPPIX finder alt data på min disk undtagen windows ikke? Dvs. billeder musik dokumenter og lign.
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
03. marts 2005 - 21:00 #20
Er det den der hedder WinSCP 3.7.4 jeg skal hente eller den der hedder WinSCP as FAR Plugin 1.4.1 ?
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2005 - 21:04 #21
hej igen !
du kan komme ind i genoprettelse konsul ved at trykke
f10
prøv lige det....!!!
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2005 - 21:10 #22
http://www.biway.com.au/download/windows/ftp/WinSCP3/
DAPPIX finder det hele, du kan ikke skrive til disken hvis du kører NTFS men ellers er der ingen hurdel der
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
04. marts 2005 - 13:33 #23
F10 virker ikke å en ski
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2005 - 19:11 #24
er du sikker istedet for r (tryk hele tiden)når du boote fra xp cdrom kommer du ind i genopr.
hvis altaå det er en recue cdrom du har hvor nogle muligheder er taget væk.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2005 - 20:43 #25
Hejsa
hvis du stadig arbejder på projektet ved hjælp af DAPPIX er der i den sidste udgave, som du antageligt har downloadet, kommet en lille ændring (forbedring) Det er således ikke længere nødvendigt at downloade og installere WinSCP3. Når du har bootet op på DAPPIX kan du nede i proceslinien se et ikon der forestiller et hus, klik på det og i URL-linien skriver du
smb://xxx.xxx.xx.x  -> klik enter (x-erne angiver ip-adressen på den computer i lokalnetværket som du ønsker at overføre dine filer til, herefter er det som du er vant til fra Windows
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2005 - 11:33 #26
Har du fået det til at virke ??
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
05. marts 2005 - 11:38 #27
Der er stadig ved at blive DL......... min kammi har lige startet på at hente filen. Så jeg håber det går i orden! Men ellers skriver jeg!
Avatar billede hcma Novice
05. marts 2005 - 11:45 #28
sorry - er først lige kommet tilbage (blev kaldt væk), men jeg kan se at du er i helgec's gode hænder
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
07. marts 2005 - 13:34 #29
Helgec kan du lave et direkte link til det program jeg skal hente ned! Jeg kan ikke finde nogen som fylder 700mb men en masse små programme på et pr mb.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2005 - 14:31 #30
http://tyge.sslug.dk/knoppix/
DAPPIX og KNOPPIX er sådan set det samme, download -> brænd som boot image
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
09. marts 2005 - 16:02 #31
Hejsa nu er jeg tilbage og jeg har fundet et FANTASTISK lille program her http://www.nu2.nu/pebuilder/#download

Den kan starte min bærbare op og nu går jeg ud fra jeg blot kan ligge den manglende fil over på den igen!
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
09. marts 2005 - 16:11 #32
Mit eneste problem er nu at jeg ikke kan få lov at kopier min system fil fra den stationære pga. den er i brug! Jeg kan ikke afslutte processen og så kopiere den desværre! Hvad gør jeg så? Kan man lukke windows og kopiere den i dos?
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
09. marts 2005 - 22:08 #33
Nå jeg giver op! Har spillet den bærbare ad og skruet HD ud, så nu er den koblet til min stationærer via USB
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2005 - 22:18 #34
Afgørelsen er jo din,men gider du ikke lige forklare mig bare ganske kort hvad der var i vejen med DAPPIX-metoden
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
15. marts 2005 - 13:55 #35
Der er intet i vejen med DAPPIX metoden håber jeg, da jeg har opgivet det andet og nu sidder med den bærbare booted på DAPPIX nu må vi se om jeg kan få det til at virke!
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
15. marts 2005 - 14:15 #36
Nu har jeg brug for noget hjælp!!!!!!!! Jeg kan ikke skabe kontakt mellem den bærbare som nu kører DAPPIX og min stationære (Win XP) Hvad gør jeg galt?
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
15. marts 2005 - 14:18 #37
Jeg har forbundet dem ved hjælp af en cross netkabel da jeg har to netkort i min stationære! Det burde vel virke ikke?
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
15. marts 2005 - 14:53 #38
Oh la la! Har fundet ud af det nu!!!

Er ved at overfører hele disken nu til min stationære! SUPER PROGRAM! Tak helgec
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2005 - 14:53 #39
Jeg har ikke tid før i aften, men du skal vel tildele begge maskiner en statisk ip-adresse hvis du kører med crossed cabel
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2005 - 18:26 #40
Lykkedes det ??
Avatar billede kleinstrup Nybegynder
15. marts 2005 - 21:08 #41
Ja det lykkedes! Så det holder max! tak for det
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2005 - 21:13 #42
Det glæder mig, som du kan se kan Linux faktisk godt bruges til noget