Avatar billede carstennielsen Nybegynder
03. marts 2005 - 18:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Java Programerings Udsene

Hejsa

Jeg arbjed med jBuilder, og prøver at kode lidt i java. Men syntes at mine programmer ser lidt kedlige ud.

Er der nogle er evt. kan henvise til en god e-book eller noget ligende ang. look and feel.

Eller kender i til andre måder at ænder udsenet på et hjemme kodet java program?
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2005 - 18:32 #1
try { UIManager.setLookAndFeel(UIManager.getSystemLookAndFeelClassName());
    } catch (Exception ex) { System.err.println("Couldn't use system look and feel."); }

Kender du denne?
Avatar billede carstennielsen Nybegynder
03. marts 2005 - 18:38 #2
Ja den kender jeg godt. Kunne godt tænke mig noget mer ala XP.

Har arbejdet lidt med http://www.stefan-krause.com/java/ - men kan ikke rigtigt få det til at virke.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2005 - 18:40 #3
Hvordan udarter fejlen sig?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2005 - 19:54 #4
javax.swing.plaf.metal.MetalLookAndFeel.setCurrentTheme(new javax.swing.plaf.metal.OceanTheme());
            UIManager.setLookAndFeel("javax.swing.plaf.metal.MetalLookAndFeel");

er også en mulighed i Java 1.5
Avatar billede carstennielsen Nybegynder
04. marts 2005 - 15:49 #5
Den kommer ikke med nogle fejl.

Mit look and feel (skin) kommer bare ikke med.

Neb hvilken muligheder har jeg and look and feel?
Avatar billede snoop_one Nybegynder
05. marts 2005 - 10:02 #6
Du kan finde en masse look n' feels under følgende link:
http://www.javootoo.com/

ang. den fra stefan-krause så skal den køres således:

java Launcher dinklasse

også skal du huske at have xplookandfeel.jar filen i din classpath...
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
05. marts 2005 - 12:05 #7
Hvis maskinen kører XP, og jvm er 1.4.2 eller derover, burde pacroon's svar være det rigtige! Så er der ingen grund til at gøre brug af eksterne look & feels.
Avatar billede carstennielsen Nybegynder
06. marts 2005 - 18:57 #8
Det er jo de eksterne look & feels jeg gerne vil arbejde med. Så snoop one er inde på det rigtige.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
06. marts 2005 - 19:22 #9
Du skal ha' smidt din eksterne look & feel i classpath til dit program.

I JBuilder gør du det ved:

Project >> Project properties >> Paths >> Required libaries >> Add

Her finder du den lokation hvor din jar fil ligger.

Derefter skriver du som det første i dit program:

UIManager.setLookAndFeel("com.stefankrause.xplookandfeel.XPLookAndFeel");
Avatar billede carstennielsen Nybegynder
11. marts 2005 - 09:25 #10
mikkelbm - skriv lige du får points.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
14. marts 2005 - 12:16 #11
svar...