Avatar billede borrisholt Novice
03. marts 2005 - 13:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fjerne Replikatioren ?

Hvordan fjerner man replikatoren ?

Jeg har behov for et script til at fjerne replikatoren med.

Jens B
Avatar billede janus_007 Nybegynder
03. marts 2005 - 18:12 #1
Hvad mener du helt præcist?, der er ikke noget der hedder det du siger.
Er det fordi din database er i replikering (en lille hånd under db-ikonet) eller er det fordi din distributor har lavet uorden i publishers/ subscriber listen?
Avatar billede borrisholt Novice
04. marts 2005 - 08:39 #2
Jeg har lavet noget til at sætte replikering op på min database. En gang i mellem kommer der uorden i den, og jeg er nødtil selv at gå ind manuelt fjerne det. Endvidere skal jeg så rydde op efter replikerings fejl.

Jeg ville gerne have et script til at gøre alt det grove for mig.

Jens B
Avatar billede janus_007 Nybegynder
05. marts 2005 - 20:53 #3
Aha på den måde... Jeg bliver også nødt til selv at rydde op, så jeg har desværre ikke et smart script der kan klare det.
Avatar billede borrisholt Novice
07. marts 2005 - 10:58 #4
Jeg har i mellemtiden fundet det her script, som jeg så har stillet pænt op. det ser ud til at virke :

EXEC sp_configure N'allow updates', 1
GO
RECONFIGURE WITH override
GO

DECLARE @name VARCHAR(129)
DECLARE @username VARCHAR(129)
DECLARE @insname VARCHAR(129)
DECLARE @delname VARCHAR(129)
DECLARE @updname VARCHAR(129)
SET @insname= ''
SET @updname= ''
SET @delname= ''

DECLARE list_triggers CURSOR FOR
  SELECT DISTINCT
    replace(artid,'-',''),
    sysusers.name
  FROM
    sysmergearticles, sysobjects, sysusers
  WHERE
    sysmergearticles.objid = sysobjects.id
  AND
    sysusers.uid = sysobjects.uid
OPEN list_triggers

FETCH NEXT FROM
  list_triggers
INTO
  @name, @username

WHILE @@FETCH_STATUS = 0
BEGIN
  PRINT 'dropping trigger ins_' + @name
  SELECT @insname= 'drop trigger ' + @username + '.ins_' +  @name
  EXEC (@insname)

  PRINT 'dropping trigger upd_' + @name
  SELECT @updname= 'drop trigger ' + @username + '.upd_' +  @name
  EXEC (@delname)

  PRINT 'dropping trigger del_' + @name
  SELECT @delname= 'drop trigger ' + @username + '.del_' +  @name
  EXEC (@updname)

  FETCH NEXT FROM list_triggers INTO @name, @username
END

CLOSE list_triggers
DEALLOCATE list_triggers
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[syspublications]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
BEGIN
  DECLARE @name VARCHAR(129)
  DECLARE list_pubs CURSOR FOR
    SELECT name FROM syspublications

  OPEN list_pubs

  FETCH NEXT FROM list_pubs INTO @name

  WHILE @@FETCH_STATUS = 0
  BEGIN
    PRINT 'dropping publication ' + @name
    EXEC sp_dropsubscription @publication = @name, @article = 'all', @subscriber = 'all'
    EXEC sp_droppublication @name

    FETCH NEXT FROM list_pubs INTO @name
  END -- WHILE

  CLOSE list_pubs
  DEALLOCATE list_pubs
END --IF EXISTS
GO

DECLARE @name VARCHAR(129)

DECLARE list_replicated_tables CURSOR FOR
  SELECT name FROM sysobjects WHERE replinfo  <> 0
  UNION
  SELECT name FROM sysmergearticles
OPEN list_replicated_tables

FETCH NEXT FROM list_replicated_tables INTO @name
WHILE @@FETCH_STATUS = 0
BEGIN
  PRINT 'unmarking replicated table ' + @name
  --SELECT @name= 'drop Table ' + @name
  EXEC sp_msunmarkreplinfo @name
  FETCH NEXT FROM list_replicated_tables INTO @name
END --WHILE

CLOSE list_replicated_tables
DEALLOCATE list_replicated_tables
GO

/*
  Note :
    ~ (Bitwise NOT)
    & (Bitwise AND)

    ~4096 equals -4097
  Delphi language :
  if colstat AND 4096  <>  0 then
    colstat := colstat AND  not 4096;

*/
UPDATE syscolumns SET colstat = colstat & ~4096 WHERE colstat &4096  <>  0
GO

UPDATE sysobjects SET replinfo = 0
GO

DECLARE @name nVARCHAR(129)

DECLARE list_views CURSOR FOR
  SELECT name FROM sysobjects WHERE type= 'V'
  AND (name LIKE 'syncobj_%' OR name LIKE 'ctsv_%' OR name LIKE 'tsvw_%' OR name LIKE 'ms_bi%')
OPEN list_views

FETCH NEXT FROM list_views INTO @name

WHILE @@FETCH_STATUS = 0
BEGIN
  PRINT 'dropping View ' + @name
  SELECT @name= 'drop View ' + @name
  EXEC sp_EXECutesql @name

  FETCH NEXT FROM list_views INTO @name
END

CLOSE list_views
DEALLOCATE list_views
GO

DECLARE @name nVARCHAR(129)
DECLARE list_procs CURSOR FOR
SELECT name FROM sysobjects WHERE type= 'p'
AND(
      name LIKE 'sp_ins_%'
  OR name LIKE 'sp_MSdel_%'
  OR name LIKE 'sp_MSins_%'
  OR name LIKE 'sp_MSupd_%'
  OR name LIKE 'sp_sel_%'
  OR name LIKE 'sp_upd_%'
  )
OPEN list_procs

FETCH NEXT FROM list_procs INTO @name

WHILE @@FETCH_STATUS = 0
BEGIN
  PRINT 'dropping procs ' + @name
  SELECT @name= 'drop procedure ' + @name
  EXEC sp_EXECutesql @name

  FETCH NEXT FROM list_procs INTO @name
END

CLOSE list_procs
DEALLOCATE list_procs
GO

DECLARE @name nVARCHAR(129)
DECLARE list_conflict_tables CURSOR FOR
  SELECT name FROM sysobjects WHERE type= 'u' AND name LIKE '_onflict%'

OPEN list_conflict_tables

FETCH NEXT FROM list_conflict_tables INTO @name
WHILE @@FETCH_STATUS = 0
BEGIN
  PRINT 'dropping conflict_tables ' + @name
  SELECT @name= 'drop Table ' + @name
  EXEC sp_EXECutesql @name

  FETCH NEXT FROM list_conflict_tables INTO @name
END

CLOSE list_conflict_tables
DEALLOCATE list_conflict_tables
GO

UPDATE syscolumns SET colstat=2 WHERE name= 'rowguid'
GO

DECLARE @name nVARCHAR(200)
DECLARE @constraint nVARCHAR(200)

DECLARE list_rowguid_constraints CURSOR FOR
  SELECT sysusers.name + '.' + object_name(sysobjects.parent_obj), sysobjects.name
  FROM sysobjects, syscolumns,sysusers
  WHERE sysobjects.type = 'd'
    AND syscolumns.id = sysobjects.parent_obj
    AND sysusers.uid = sysobjects.uid
    AND syscolumns.name = 'rowguid'

OPEN list_rowguid_constraints

FETCH NEXT FROM list_rowguid_constraints INTO @name, @constraint

WHILE @@FETCH_STATUS = 0
BEGIN
  PRINT 'dropping rowguid constraints ' + @name
  SELECT @name= 'ALTER TABLE ' + rtrim(@name) + ' DROP CONSTRAINT ' + @constraint
  PRINT @name
  EXEC sp_EXECutesql @name

  FETCH NEXT FROM list_rowguid_constraints INTO @name, @constraint
END --WHILE

CLOSE list_rowguid_constraints
DEALLOCATE list_rowguid_constraints
GO

DECLARE @name nVARCHAR(129)
DECLARE @constraint nVARCHAR(129)

DECLARE list_rowguid_indexes CURSOR FOR
  SELECT sysusers.name + '.' + object_name(sysindexes.id), sysindexes.name
  FROM sysindexes, sysobjects,sysusers
  WHERE sysindexes.name LIKE 'index%'
  AND sysobjects.id = sysindexes.id
  AND sysusers.uid = sysobjects.uid

OPEN list_rowguid_indexes

FETCH NEXT FROM list_rowguid_indexes INTO @name, @constraint

WHILE @@FETCH_STATUS = 0
BEGIN
  PRINT 'dropping rowguid indexes ' + @name
  SELECT @name= 'drop index ' + rtrim(@name) + '.' + @constraint
  EXEC sp_EXECutesql @name

  FETCH NEXT FROM list_rowguid_indexes INTO @name, @constraint
END -- WHILE

CLOSE list_rowguid_indexes
DEALLOCATE list_rowguid_indexes
GO

DECLARE @name nVARCHAR(129)
DECLARE @constraint nVARCHAR(129)

DECLARE list_ms_bidi_tables CURSOR FOR
  SELECT sysusers.name + '.' + sysobjects.name
  FROM sysobjects,sysusers
  WHERE sysobjects.name
  LIKE 'ms_bi%'
  AND sysusers.uid = sysobjects.uid
  AND sysobjects.type= 'u'

OPEN list_ms_bidi_tables

FETCH NEXT FROM list_ms_bidi_tables INTO @name
WHILE @@FETCH_STATUS = 0
BEGIN
  PRINT 'dropping ms_bidi ' + @name
  SELECT @name= 'drop table ' + rtrim(@name)
  EXEC sp_EXECutesql @name

  FETCH NEXT FROM list_ms_bidi_tables INTO @name
END --WHILE

CLOSE list_ms_bidi_tables
DEALLOCATE list_ms_bidi_tables
GO

DECLARE @name nVARCHAR(129)
DECLARE list_rowguid_columns CURSOR FOR
  SELECT sysusers.name + '.' + object_name(syscolumns.id) FROM syscolumns, sysobjects, sysusers
  WHERE syscolumns.name
    LIKE 'rowguid'
    AND object_Name(sysobjects.id) not LIKE 'msmerge%'
    AND sysobjects.id = syscolumns.id
    AND sysusers.uid = sysobjects.uid
    AND sysobjects.type= 'u'
  ORDER BY 1

OPEN list_rowguid_columns

FETCH NEXT FROM list_rowguid_columns INTO @name
WHILE @@FETCH_STATUS = 0
BEGIN
  PRINT 'dropping rowguid columns ' + @name
  SELECT @name= 'Alter Table ' + rtrim(@name) + ' drop column rowguid'
  PRINT @name
  EXEC sp_EXECutesql @name

  FETCH NEXT FROM list_rowguid_columns INTO @name
END

CLOSE list_rowguid_columns
DEALLOCATE list_rowguid_columns
GO

DECLARE @name nVARCHAR(129)
DECLARE list_views CURSOR FOR

SELECT name FROM sysobjects
  WHERE type = 'v'
    AND status =-1073741824
    AND name <> 'sysmergeextENDedarticlesview'

OPEN list_views

FETCH NEXT FROM list_views INTO @name
WHILE @@FETCH_STATUS = 0
BEGIN
  PRINT 'dropping replication views ' + @name
  SELECT @name= 'drop view ' + rtrim(@name)
  PRINT @name
  EXEC sp_EXECutesql @name
  FETCH NEXT FROM list_views INTO @name
END --WHILE

CLOSE list_views
DEALLOCATE list_views
GO

DECLARE @name nVARCHAR(129)
DECLARE list_procs CURSOR FOR

SELECT name FROM sysobjects WHERE type = 'p' AND status = -536870912

OPEN list_procs

FETCH NEXT FROM list_procs INTO @name
WHILE @@FETCH_STATUS = 0
BEGIN
  PRINT 'dropping replication procedure ' + @name
  SELECT @name= 'drop procedure ' + rtrim(@name)
  PRINT @name
  EXEC sp_EXECutesql @name

  FETCH NEXT FROM list_procs INTO @name
END

CLOSE list_procs
DEALLOCATE list_procs
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[sysmergepublications]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM sysmergepublications
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[sysmergesubscriptions]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM sysmergesubscriptions
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[syssubscriptions]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM syssubscriptions
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[sysarticleupdates]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM sysarticleupdates
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[systranschemAS]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM systranschemAS
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[sysmergearticles]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM sysmergearticles
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[sysmergeschemaarticles]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM sysmergeschemaarticles
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[sysmergesubscriptions]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM sysmergesubscriptions
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[sysarticles]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM sysarticles
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[sysschemaarticles]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM sysschemaarticles
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[syspublications]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM syspublications
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[sysmergeschemachange]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM sysmergeschemachange
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[sysmergesubSETfilters]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM sysmergesubSETfilters
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[MSdynamicsnapshotjobs]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM MSdynamicsnapshotjobs
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[MSdynamicsnapshotviews]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM MSdynamicsnapshotviews
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[MSmerge_altsyncpartners]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM MSmerge_altsyncpartners
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[MSmerge_contents]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM MSmerge_contents
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[MSmerge_delete_conflicts]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM MSmerge_delete_conflicts
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[MSmerge_errorlineage]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM MSmerge_errorlineage
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[MSmerge_genhistory]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM MSmerge_genhistory
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[MSmerge_replinfo]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM MSmerge_replinfo
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[MSmerge_tombstone]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM MSmerge_tombstone
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[MSpub_identity_range]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM MSpub_identity_range
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[MSrepl_identity_range]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM MSrepl_identity_range
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[MSreplication_subscriptions]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM MSreplication_subscriptions
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[MSsubscription_agents]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  DELETE FROM MSsubscription_agents
GO

if not exists (SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[syssubscriptions]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)

CREATE TABLE syssubscriptions
  (
    artid int,
    srvid smallint,
    dest_db sysname,
    status tinyint,
    sync_type tinyint,
    login_name sysname,
    subscription_type int,
    distribution_jobid binary,
    timestamp timestamp,
    update_mode tinyint,
    loopback_detection tinyint,
    queued_reinit bit
  )

CREATE TABLE [dbo].[syspublications]
  (
    [description] [nVARCHAR] (255) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL ,
    [name] [sysname] NOT NULL ,
    [pubid] [int] IDENTITY (1, 1) NOT NULL ,
    [repl_freq] [tinyint] NOT NULL ,
    [status] [tinyint] NOT NULL ,
    [sync_method] [tinyint] NOT NULL ,
    [snapshot_jobid] [binary] (16) NULL ,
    [indepENDent_agent] [bit] NOT NULL ,
    [immediate_sync] [bit] NOT NULL ,
    [enabled_for_internet] [bit] NOT NULL ,
    [allow_push] [bit] NOT NULL ,
    [allow_pull] [bit] NOT NULL ,
    [allow_anonymous] [bit] NOT NULL ,
    [immediate_sync_ready] [bit] NOT NULL ,
    [allow_sync_tran] [bit] NOT NULL ,
    [autogen_sync_procs] [bit] NOT NULL ,
    [retention] [int] NULL ,
    [allow_queued_tran] [bit] NOT NULL ,
    [snapshot_in_defaultfolder] [bit] NOT NULL ,
    [alt_snapshot_folder] [nVARCHAR] (255) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL ,
    [pre_snapshot_script] [nVARCHAR] (255) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL ,
    [post_snapshot_script] [nVARCHAR] (255) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL ,
    [compress_snapshot] [bit] NOT NULL ,
    [ftp_address] [sysname] NULL ,
    [ftp_port] [int] NOT NULL ,
    [ftp_subdirectory] [nVARCHAR] (255) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL ,
    [ftp_login] [sysname] NULL ,
    [ftp_pASsword] [nVARCHAR] (524) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL ,
    [allow_dts] [bit] NOT NULL ,
    [allow_subscription_copy] [bit] NOT NULL ,
    [centralized_conflicts] [bit] NULL ,
    [conflict_retention] [int] NULL ,
    [conflict_policy] [int] NULL ,
    [queue_type] [int] NULL ,
    [ad_guidname] [sysname] NULL ,
    [backward_comp_level] [int] NOT NULL
  ) ON [PRIMARY]
GO

CREATE VIEW sysextENDedarticlesview AS
  SELECT * FROM sysarticles UNION ALL
  SELECT artid, NULL, creation_script, NULL, description, dest_object, NULL, NULL, NULL, name,
  objid, pubid, pre_creation_cmd, status, NULL, type, NULL, schema_option, dest_owner
FROM
  sysschemaarticles
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[sysarticles]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  drop table [dbo].[sysarticles]
GO

CREATE TABLE [dbo].[sysarticles]
  (
    [artid] [int] IDENTITY (1, 1) NOT NULL ,
    [columns] [varbinary] (32) NULL ,
    [creation_script] [nVARCHAR] (255) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL,
    [del_cmd] [nVARCHAR] (255) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL ,
    [description] [nVARCHAR] (255) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL ,
    [dest_table] [sysname] NOT NULL ,
    [filter] [int] NOT NULL ,
    [filter_clause] [ntext] COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL ,
    [ins_cmd] [nVARCHAR] (255) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL ,
    [name] [sysname] NOT NULL ,
    [objid] [int] NOT NULL ,
    [pubid] [int] NOT NULL ,
    [pre_creation_cmd] [tinyint] NOT NULL ,
    [status] [tinyint] NOT NULL ,
    [sync_objid] [int] NOT NULL ,
    [type] [tinyint] NOT NULL ,
    [upd_cmd] [nVARCHAR] (255) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL ,
    [schema_option] [binary] (8) NULL ,
    [dest_owner] [sysname] NULL
) ON [PRIMARY] TEXTIMAGE_ON [PRIMARY]
GO

IF EXISTS(SELECT * FROM dbo.sysobjects WHERE id = object_id(N'[dbo].[sysschemaarticles]') AND OBJECTPROPERTY(id, N'IsUserTable') = 1)
  drop table [dbo].[sysschemaarticles]
GO

CREATE TABLE [dbo].[sysschemaarticles]
  (
    [artid] [int] NOT NULL ,
    [creation_script] [nVARCHAR] (255) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL,
    [description] [nVARCHAR] (255) COLLATE SQL_Latin1_General_CP1_CI_AS NULL ,
    [dest_object] [sysname] NOT NULL ,
    [name] [sysname] NOT NULL ,
    [objid] [int] NOT NULL ,
    [pubid] [int] NOT NULL ,
    [pre_creation_cmd] [tinyint] NOT NULL ,
    [status] [int] NOT NULL ,
    [type] [tinyint] NOT NULL ,
    [schema_option] [binary] (8) NULL ,
    [dest_owner] [sysname] NULL
) ON [PRIMARY]
GO

DECLARE @dbname VARCHAR(130)
SELECT @dbname = 'sp_replicationdboption' + char(39)+db_name()+char(39)+ ',''merge publish'',''false'''
EXEC (@dbname)
SELECT @dbname = 'sp_replicationdboption' + char(39)+db_name()+char(39)+ ',''publish'',''false'''
EXEC (@dbname)

RECONFIGURE WITH override
GO

SELECT db_name()