Avatar billede eculeus Nybegynder
03. marts 2005 - 12:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Billeder på rapport vha. checkboxe.

Jeg skal lave nogle skilte til en urtehave, hvorpå der skal være nogle symboler, der viser, hvad man kan bruge planten til.
Jeg har i min tabel 11 checkboxe med forskellige planteegenskaber.
Det jeg ønsker at kunne gøre, er at få de forskellige symboler vist på min rapport alt efter om checkboxen er udfyldt eller ej.

Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gøre dette.
Avatar billede mugs Novice
03. marts 2005 - 13:55 #1
Læs stry's udmærkede artikel om indsættelse af billeder i en Access database. Den omtaler ikke billeder i en rapport, men det er ikke noget problem. Jeg kan sende dig en fil med vejledning. Blot læg din e-mail.

Det største problem jeg kan se er, at du ønsker flere forskellige symboler (billeder) i din rapport.

Til det brug skal du oprette 11 billedfelter i rapporten. Lad os sige, at du opretter et billede øverst på siden, et midt på og et nederst blot som eksempel. Hvis nu du checkboxen ikke er afkrydset ud for billedet øverst med checkboxen midt på side er udfyldt, vil du få det øverste af siden blank.

Hvis du kun ønsker eet af de 11 egenskaber med tilhørende billede vist er det ikke noget problem. Det kan du kode dig ud af.

Men lad os få lidt flere informationer.
Avatar billede terry Ekspert
03. marts 2005 - 13:58 #2
An idea would be to start with showing ALL checkboxes and ALL pictures no matter what state the check boxes have.

Then it should be possible in code to check the state of each checkbox and hide/unhide the picture dependin on the state.

This code will look soething like this, and it is in the Detail format event.

Me.Image1.Visible = Me.chk1
Avatar billede eculeus Nybegynder
03. marts 2005 - 15:02 #3
Du kan sende artiklen til hans @ valen.dk

Desværre har jeg ikke plads til alle 11 felter. Det er nogle små skilte med plantenavne osv., som skal stå i nogle skilteholdere og passe ind i nogle bestemte lamineringslommer.

Det skal gerne se nogenlunde sådan her ud: http://valen.dk/hjulkrone.gif

Jeg tænkte på om det er muligt at lægge alle 11 billedfelter ind på skiltet således at de overlapper den sorte kant og så på en måde centrere billedfelterne samlet og få de markerede egenskabsbilleder, til at stå sammen i midten. Jeg har kun plads til at have 6 felter indenfor rammen, og den kan ikke flyttes.
Avatar billede mugs Novice
03. marts 2005 - 15:38 #4
Artiklen ligger i ekspertens artikelsektion:

http://www.eksperten.dk/artikler/197

Hvis du kun skal have eet ud af 11 billeder, kan du kode dig ud af det i formularen, og så udskrive den aktuelle post evt. på labels m ed den korrekte størrelse.
Avatar billede eculeus Nybegynder
03. marts 2005 - 15:46 #5
Jeg prøver at se om det dur... Jeg skal desværre ikke kun have ét billede på.. jeg skal have 1 til 6 billeder på.
Avatar billede eculeus Nybegynder
03. marts 2005 - 15:51 #6
hmm... Den vil ikke acceptere dit svar :/
Avatar billede mugs Novice
03. marts 2005 - 15:53 #7
Hvis du vil gide point, skal du markere mit navn i den lille boks med svarere of derefter trykke på accepter. Fungerer det ikke, så prøv senere. Eksperten har ikke været for stabil på det sidste.
Avatar billede eculeus Nybegynder
03. marts 2005 - 15:58 #8
Desværre kunne jeg kun bruger den del af artiklen, der omhandler filstien, men tak alligevel.
Avatar billede mugs Novice
03. marts 2005 - 16:01 #9
Tak for point. Har du fået mine filer?
Avatar billede eculeus Nybegynder
04. marts 2005 - 03:22 #10
Ja, men jeg har ikke fået kigget på dem endnu... det gør jeg engang når jeg kommer på arbejde imorgen.
Avatar billede eculeus Nybegynder
09. marts 2005 - 15:40 #11
Det var ikke hvad jeg skulle bruge, desværre.
Avatar billede mugs Novice
09. marts 2005 - 16:10 #12
Kan du med andre ord prøve at forklare hvad du skal bruge?
Avatar billede janfritz Nybegynder
09. marts 2005 - 16:54 #13
Hejsa...prøv og se den løsning jeg har lavet under billedsti i access - fik rigtig god hjælp af Thomas Jeppesen...;) - lige hvad jeg havde brug for..
Private Sub Form_Current()
  Me!Billede1.Picture = none 'nulstiller feltet billede1 - sletter hvis der er et billede

  If Me!PICTURE1 <> "0" Then
  Me!Billede1.Picture = none

      Me!Billede1.Picture = CurrentProject.PATH & "\billeder\" & Me!PICTURE1 'sætter billede i billede1 fra feltet picture1

  End If

    If Me!Picture <> "0" Then
    Me!Billede.Picture = CurrentProject.PATH & "\billeder\" & Me!Picture ' sætter billedet i billede fra feltet picture

    Else

      Me!Billede.Picture = CurrentProject.PATH & "\billeder\dupharma.jpg" 'hvis der ikke er noget billede tilknyttet picture

    End If

End Sub
Avatar billede eculeus Nybegynder
11. marts 2005 - 23:54 #14
mugs, jeg vil have at, hvis checkboxen "giftig" er markeret i tabellen, så vises billedet "giftig" på rapporten.
Avatar billede mugs Novice
11. marts 2005 - 23:58 #15
If Me!checkbox = true Then
Me!billedsti = "Sti til billede"
else:
Noget andet
end if