Avatar billede frigsfrogs Nybegynder
03. marts 2005 - 08:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Timeout expired på filupload til database.

Hejsa.

Jeg har et script der kan uploade alle slags filer til en ms sql database. Dette virker fint så længe filerne ikke er for store. Men prøver jeg at uploade en fil på knap 40 mb så får jeg en fejl:

"Timeout expired. The timeout period elapsed prior to completion of the operation or the server is not responding"

Der går præcis 40 sekunder så får jeg timeouten. ENGANG imellem så bliver den uploadet som den skal men langt de fleste gange så får jeg fejlen.

Hvilken timeout er der snak om her og hvordan sætter jeg den op? Jeg har administrator rettigheder på serveren så jeg kan ændre hvad der skal.

Mvh Carsten
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
03. marts 2005 - 09:48 #1
Jeg ville i udgangspunktet tro det er en timeout i din ADO connection, forudsat at det er ADO eller ADO.net du bruger til at uploade filer.
Avatar billede frigsfrogs Nybegynder
03. marts 2005 - 11:58 #2
Jeg tror ikke det er ado.net. Jeg bruger SqlClient i visual studio .net. ved ikke hvad det er?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
03. marts 2005 - 13:24 #3
SqlClient har en SqlConnection der har en ConnectionTimeout. Det er nok den der skal sættes. Tilsvarende for SqlCommand.CommandTimeout

Førstnævnte har en default timeout på 15 sek, sidstnævnte på 30 sek. Så mon ikke du bare skal sætte begge til nogle minutter? Du skal dog overveje implikationerne: Hvad sker der hvis der er to eller flere brugere der uploader samtidig? Du skal gøre det på en måde der ikke Låser data imens upload'en foregår, og der kan jeg ikke så godt hjælpe dig, da jeg ikke normalt laver .NET

Er du HELT sikker på at billederne skal gemmes i databasen?
Avatar billede frigsfrogs Nybegynder
03. marts 2005 - 13:54 #4
har prøvet at sætte den til at gemme en stor fil og så samtidig sætte et andet vindue til at gemme en lille fil. det virkede fint nok. det var den der commandtimeout der gjorde udslaget. takker :) smider du et svar så får du point :)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
03. marts 2005 - 14:11 #5
Super, og tak for det