Avatar billede bobske Nybegynder
02. marts 2005 - 18:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

boot fra imagefil

Hej jeg har downloaded en bootable isofil. Er det muligt at boote op fra denne fil og hvordan?
Eller skal jeg lave en en cd-rom
(mit diskettedrev er nemlig gået i stykker :/ )

mvh.
bobske
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. marts 2005 - 19:00 #1
du skal lave en cd-rom.
Avatar billede screem_brille Novice
02. marts 2005 - 20:46 #2
Det er 100% korrekt hvad James_t_dk skriver, der er ikke noget program som allerede ved boot kan mounte en ISO fil, således at du kan boote fra filen.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. marts 2005 - 21:16 #3
jeg smider et svar, nu er jeg jo blevet backet op.
Avatar billede mrtias Nybegynder
05. marts 2005 - 20:04 #4
Du skal bruge en cd-rom til det. Du kan via div. brænder-programmerlave sådan en "boot-cd" som så bare skal smækkes i cd-rom-drevet og så husk at du skal boote fra cd-rom inde i Biosen :]
Avatar billede plazm Nybegynder
05. marts 2005 - 20:06 #5
iso filen skal brændes ud på en cd, det kan gøres med ISO magic eller alcohol 120% eller dit normale brænder program, bare husk at det er et image fil du brænder og ikke en almindelig data cd