Avatar billede knagen7100 Novice
02. marts 2005 - 09:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Reload PHP side

Hvordan sætter man en PHP side til at reloade sig selv fx hver 5 minut?
Avatar billede mr_bacardi Nybegynder
02. marts 2005 - 09:53 #1
<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="300; URL=sidensnavn.php">

Det er egentlig bare HTML
300 sekunder = 5 minutter ;)
Så det ændrer du bare som du vil.
Det er en header, så skal indsættes som værende et sådan element i din HTML
Avatar billede swaxi Nybegynder
02. marts 2005 - 11:46 #2
jeg gætter på, at du har formuleret dit spørgsmål forkert. sandsynligvis er det et cronjob, du er ude efter.
Avatar billede knagen7100 Novice
02. marts 2005 - 18:33 #3
Hej swaxi

Det er sådan set et cronjob jeg er ude efter. Sådan som jeg har forstået er det dog en kommando man kun kan køre på Apache. Jeg køre IIS og efter sigende skulle der være en tilsvarende AT kommando.
Kan du komme med et tip eller noget kode til den kommando.
Avatar billede mr_bacardi Nybegynder
02. marts 2005 - 19:46 #4
Et cronjob er en eller flere kommandoer en server udfører på udvalgte tidspunkter, det kan dermed også køre et (php) script fx hvert 5. minut.
Det er ligeledes en kommando i Linux / Unix.
Se mere om cronjobs:
http://www.webcafe.dk/artikler/diverse/cronjobs/

På Windows server, kan du benytte Planlagte Opgaver så vidt jeg ved, hvilket skulle kunne fungere på nogenlunde samme måde.

Det er dog sjældent et (billigt) webhotel giver adgang til cronjobs e.l. - så det kommer nok lidt an på om du har adgang til selve serveren?
Avatar billede knagen7100 Novice
02. marts 2005 - 20:09 #5
Hej mr_bacadi

Jeg siger tak for svaret. Du får point.

Jeg kan oplyse dig om at jeg kun skal køre min PHP side på min egen lokale server, så det burde jo at være muligt at få det til at fungere.
Avatar billede swaxi Nybegynder
03. marts 2005 - 13:43 #6
hvis du kører php lokalt, har du også en anden mulighed - nemlig at køre php fra en kommandoprompt, og så simpelthen bruge funktionen sleep inden i et uendeligt loop.
Avatar billede mr_bacardi Nybegynder
03. marts 2005 - 16:44 #7
Ja kan man også swaxi, men det vil dog være en meget krævende metode i forhold til at benytte cronjobs.
Avatar billede swaxi Nybegynder
04. marts 2005 - 20:01 #8
krævende for hvem ?
umiddelbart vil jeg skyde på, at det koster mindre cpu-cycles at holde en process kørende end at skulle genstarte den hele tiden.