Avatar billede mollevp Nybegynder
02. marts 2005 - 01:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lille thread spørgsmål

Jeg læste følgende inde på Suns hjemmeside:

"This works well when only one thread at a time executes a given run() method, but it fails when multiple threads share the same run() method (in other words, share the same Runnable object) and you want only some of the threads to stop. For example, it's common to want all but the most recent thread to stop executing. Instead of using a boolean variable, store a reference to the most recently created thread, and in the run() method check to see whether it matches the current thread instance:"

Link: http://developers.sun.com/techtopics/mobility/midp/articles/threading2/

Jeg forstår faktisk ikke helt hvad der menes, hvis jeg nu har en klasse der implementere Runnable, og jeg så opretter et par objekter af den klasse med en tråd kørende i hver. Kan jeg så risikere at lukke alle trådene ned hvis jeg stopper den ene? Jeg koder til J2ME, så jeg stopper mine tråde med en boolesk variabel.

MVH Morten
Avatar billede arkain_ Nybegynder
02. marts 2005 - 15:58 #1
Vil tro der menes, hvis du laver flere tråde af samme objekt vil der komme problemer, når du kører din stop() metode, da den bool'ske værdi vil være falsk for alle objekterne. derfor må man finde en anden måde, at holde styr på sine tråde hvis de ikke alle skal lukkes samtidigt.
Avatar billede mollevp Nybegynder
02. marts 2005 - 18:03 #2
Man har hverken stop() eller interrupt() i J2ME...
Avatar billede arkain_ Nybegynder
02. marts 2005 - 23:58 #3
læste lige hvad du skrev igen. nej hvis du opretter flere objekter med en tråd til hver, vil du ikke risikere at alle trådene lukker ned, kun hvis du havde flere tråde pr. objekt.
Avatar billede mollevp Nybegynder
03. marts 2005 - 00:10 #4
Ok, lige det svar jeg havde håbet på.. thx