Avatar billede petermm Nybegynder
01. marts 2005 - 09:13 Der er 13 kommentarer

Proceslinie skjules ikke automatisk

Jeg har instillet min proceslinie så den skal skjule sig når ikke musen føres ned til den. Det virker også 80 % tiden, men ofte holder det op med at virke og den er fremme hele tiden.
Hvis jeg fjerner krydset i "Skjul proceslinie automatisk", trykker anvend og derefter aktivere "Skjul proceslinie automatisk" igen kommer det nogle gange til at virke igen. Men langt fra altid.
Genstart af maskinen løser problemet, men det er lidt omstændigt.
Kan jeg på en eller anden måde reparere eller geninstallere funktionen.
Det kan ikke komme på tale at geninstallere Windows, da det vil tage en hel dag at genetablere alt som før.
Avatar billede smikkel Nybegynder
01. marts 2005 - 09:16 #1
Fjern flugben lås proceslinie så skulle det gerne virke
Avatar billede petermm Nybegynder
01. marts 2005 - 09:31 #2
Det er ikke derfor. Jeg har ingen flueben i "Lås proceslinien".
Avatar billede smikkel Nybegynder
01. marts 2005 - 10:03 #3
Du har jo osse denne her mulighed her...

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.

Herunder denne reparation, vil han så IGEN blive bedt om administrator password - lav det nu så han kan huske det
CD Key Windows Xp DK.
Avatar billede petermm Nybegynder
01. marts 2005 - 11:35 #4
Tak for omhyggelig gennemgang.

Jeg er ærlig talt lidt nervøs for den fremgangsmåde. Er jeg sikker på at den ikke retter i alle mulige ting som den ikke skulle. reg. database og lignende?

Hvad mener du med administrator password og CD Key Windows Xp DK. Jeg har kun en bruger og han er sat op som administrator uden password.
Avatar billede hcma Novice
01. marts 2005 - 11:44 #5
smikkel's forslag om en Repair bør du vente lidt med.
Prøv først:
Start -> Kør -> sfc /scannow  (husk mellemrum melle  sfc og / )
Denne System File Check scanner og reparerer ødelagte/manglende systemfiler uden tab af data. Du skal have din XP-cd klar, da den skal bruges.

Hvis du vælger at lave en Repair, skal du huske at du skal have alle updates ind igen.
En lidt mere grundig vejledning i repair ligger her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede petermm Nybegynder
07. marts 2005 - 22:10 #6
Der er gået lidt tid - travlt med alt muligt andet.
Jeg prøvede sfc /scannow da det jo virker som den rigtige løsning. MEN - den beder om Windows CD'en og når jeg sætter den i, siger den at det er den forkerte Windows PROFESSIONEL. Min version er Home Edition SP2
Er det fordi det kun virker med PRO versionen eller fordi sfc /scannow ikke virker med SP2?
Avatar billede hcma Novice
07. marts 2005 - 22:53 #7
"sfc" virker med det hele.
prøv lige følgende: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#fjern_valg  (har mistanke om at du har haft et andet styresystem på hd'en)
Avatar billede petermm Nybegynder
08. marts 2005 - 09:00 #8
Der har aldrig været andet end XP, derefter XP SP1 og nu XP SP2.
Jeg forestiller mig at den ikke kan kende den originale XP cd fordi systemet er opdateret med SP 1 og 2.
Avatar billede hcma Novice
08. marts 2005 - 11:34 #9
sp1+2 skulle ikke betyde noget m.h.t. problemet.
Er lidt lost i øjeblikket.
Prøv lige at downloade Everest Home  http://www.lavalys.com/products.php?lang=en
Det kan fortælle dig en masse om hvad din pc består af.
Check så om hvad den siger om bl.a. styresystem, konflikter o.s.v.
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2005 - 11:42 #10
Hvis du er sikker på du har fat i den rigtige cd som stemmer overens med dit styresystem... men har installeret SP2 så har jeg oplevet problemet som lidt komisk.. men løsningen var altså at når den siger indsæt den rigtige cd bare at sige okay... okay okay okay okay okay okay igennem hele proceduren....

hvis du har sagt okay... mere en tyve gange og processbaren stadig er helt hvid så ja.. okay så virker det ikke:)

men hvis den skulle gerne langsomt blive mere og mere blå... og jo længere du kommer jo mindre skal du trykke på okay.
Avatar billede hcma Novice
08. marts 2005 - 12:06 #11
kalp >>  tak ;o)
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2005 - 12:31 #12
catbody >> selv tak:) vi må håbe det virker.. testede lige på min egen pc.. den gør faktisk det samme hehe men der virker metoden i hvertfald!

Ved ikke om den går ind og overskriver nogen af sp2's filer med gamle.. men hvis systemet ikke fungere efterfølgende tror jeg bare SP2 skal afinstalleret og geninstalleres:)
Avatar billede hcma Novice
08. marts 2005 - 12:45 #13
kalp >>
1. af-/reinstall af SP2 var også min næste tanke
2. repair
3. format + reinstall
4. Killdisk