Avatar billede mifan Nybegynder
28. februar 2005 - 15:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Excel til SQL

Hej,

jeg har et excel ark som skal importeres til en SQL DB. Det er intet problem.
Problemet består i, at der i excel arket også er et skjult felt, som indeholder datoen (i form af "FEB 2005"). Denne dato skal importeres sammen med resten af dataen, og hver enkelt post skal have et dato felt med den pågældende dato i form af ("01-02-2005").

Hvordan får jeg lige trukket det ene felt ud af excel dokumentet?

mvh
Charly
Avatar billede mifan Nybegynder
28. februar 2005 - 15:11 #1
(Det skal køre regelmæssigt og der er tale om mange felter, så det skal ske automatisk)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
28. februar 2005 - 15:23 #2
Hvis du bruger import data funktionen fra enterprise manager, er det skjulte felt så usynligt?
Avatar billede mifan Nybegynder
28. februar 2005 - 15:28 #3
Nej, men problemer nok nærmere, at dokumentet ser sådan ud:

[Mån ] [FEB ]
[År  ] [2005]

[FELT] [FELT] [FELT] [FELT] [FELT]
[Data] [Data] [Data] [Data] [Data]

Det er intet problem at importere felterne med data, men når måned og år regner den FEB og 2005 som feltdefinitioner istedet for data.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
28. februar 2005 - 15:38 #4
Er det måske en idé at lave noget vba-kode i Excel der sender data til SQL Server?
Avatar billede terry Ekspert
01. marts 2005 - 09:12 #5
If you make a DTS Package you can alter the Transform Data task and then using VB Script convert the field to a date value
Avatar billede terry Ekspert
01. marts 2005 - 09:42 #6
you can use something like this to transform a text field containing "Feb 2005"
to a date

Function Main()

    Select Case Left(DTSSource("F2"), 3)

        Case "Feb"

                  DTSDestination("F2") = DateSerial(Right(DTSSource("F2"),4),2,1)

            End Select

    Main = DTSTransformStat_OK

End Function
Avatar billede mifan Nybegynder
02. marts 2005 - 08:09 #7
Konverteringen fra den skrevne dato til et datoformat er heller ikke det store problem, det er nærmere importeringen fra enkelte celler i Excel til databasen.
Lige nu ligner den nemmeste løsning en C# applikation, som gør det hele. Det arbejdes der på.
Avatar billede terry Ekspert
02. marts 2005 - 08:53 #8
mifan>If you IMPORT from Excel into SQL using DTS/Import Wizard then yu can choose the fields you want to import and at the same time convert them. This is what the code I gave does!01/03-2005 09:42:47

Otherwise I think you meay need to explain what the problem is. How are you importing at the moment?
Avatar billede mifan Nybegynder
02. marts 2005 - 15:36 #9
Finally! nu virker det, thanx to Terry. :)
Avatar billede mifan Nybegynder
02. marts 2005 - 15:41 #10
Finally! :)
Avatar billede mifan Nybegynder
02. marts 2005 - 15:43 #11
Hmmm... hvorfor kan jeg ikke acceptere?
Avatar billede terry Ekspert
02. marts 2005 - 19:33 #12
I think you need to select my name in the list and then accept.
Avatar billede terry Ekspert
03. marts 2005 - 20:16 #13
are you still having problems accepting?
Avatar billede terry Ekspert
12. marts 2005 - 10:16 #14
status?
Avatar billede terry Ekspert
16. marts 2005 - 14:52 #15
thanks mifan

mvh
Terry