Avatar billede solrod Nybegynder
25. marts 2001 - 17:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

fejlmeddelse: Exception in thread \"main\" java.lang.NoClassDefFoundError: Filnavn

Jeg får følgende fejlmeddelse: Exception in thread \"main\" java.lang.NoClassDefFoundError: Filnavn, når jeg køre et lille javaprogram på min notebook, som ellers fungere fint på min pc\'er.
Jeg har tjekket path til jdk1.3\\bin og jeg har også tjekket for store bogstaver m.m.

Er der  nogen som har en løsning?

Avatar billede nutten Nybegynder
25. marts 2001 - 18:14 #1
Har du sat classpath ?
Og husket et punktum i denne ?
F.eks:

d:\\jdk1.3\\src.jar;.
Avatar billede solrod Nybegynder
25. marts 2001 - 18:21 #2
Har du mulighed for at uddybe det lidt mere, for jeg er ny i dette.
Avatar billede nutten Nybegynder
25. marts 2001 - 18:39 #3
Jeg kan give dig min fulde Classpath, den skal sættes, har vist noget med compileren at gøre - nogle filer den bruger. Du sætter så denne classpath så compileren ved hvor de ligger. Jeg tror det hænger sådan sammen :)

Jeg har selv haft problemer med dette, og fik så at vide at jeg skulle huske et punktum i min classpath.

Classpath sættes på samme måde som den alm. Path i Windows.

Min kommer her:
d:\\jdk1.3\\src.jar;d:\\jdk1.3\\lib\\tools.jar;.

Det virker....
Avatar billede solrod Nybegynder
25. marts 2001 - 19:58 #4
Det virker ikke  - desværre.
Jeg har tilpasset din til min, men det har ingen virkning.

Jeg har lavet en bat fil, som jeg bruger til at lave et dos-vindue. Den ser ud som følgende:

@Echo off
PATH=%PATH%;c:\\jdk1.3\\bin;
doskey
d:
cd \\dokumenter\\java\\opgaver
command

Normalt på min stationær pc\'er fungere det udemærket, men ikke på min notebook - mærkeligt ikke.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
26. marts 2001 - 08:59 #5
er du sikker på at dit javabibliotek ligger samme sted på den bærbare som på den stationære? Har du evt brugt samme navn til class som projektfilen?
Avatar billede solrod Nybegynder
26. marts 2001 - 09:28 #6
Ja, det gør det ikke, men det har jeg taget højde for.
Hvis du med projektfilen mener den fil, som kompiles(filnavn.java), så ja. Se nedenstående, der er da ikke meget, som kan gå galt:)

// Filnavn=opgave121.java

public class opgave121
{
  public static void main(String arg[])
  {
  System.out.println(\"test\");
  }
Avatar billede nutten Nybegynder
26. marts 2001 - 10:17 #7
Der er noget galt med dine indstillinger. Det virker fint hos mig, hvis jeg kører din kode.
Avatar billede solrod Nybegynder
26. marts 2001 - 11:18 #8
Ja, du har ret, men hvad? Som jeg har skrevet tidligere, så fungere det fint på min stationære.
Avatar billede thomasm Nybegynder
26. april 2001 - 17:05 #9
Problemet er at der ledes efter en *.class fil der ikke findes.
Avatar billede solrod Nybegynder
29. april 2001 - 00:29 #10
Du har tildels ret. Jeg var ikke opmærksom på at adobe Acrobat Reader opretter en classpath i Autoexec filen, som så konflikter med Java’s classpath. Men alligevel tak for alle svar jeg har fået.