Avatar billede fieklokke Nybegynder
27. februar 2005 - 11:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hastighed for 3 computere hvoraf 2 med Webcam

Nu har jeg lige fået en 3 computer koblet på via en Router.
Pigerne ovenpå har begge Webcam og de siger det går meget langsomt?
Jeg kører med 256/128 er det for lidt?
Avatar billede popsy Novice
27. februar 2005 - 11:25 #1
3 pc'ere på en 256/128 forbindelse er i overkanten :)
Hvis du deler det ud, så får hver pc en download på lidt over 85 kbit, og en upload på lidt over 40.

Hvis du så sammenligner med de gode gsammeldags telefonmodems, så havde de jo en hastighed på 56 kb :)

Det du spekulerer på er vel nærmest om det er routerens skyld at forbindelsen virker træg, eller om det er maxhastighedens skyld, og der vil jeg næsten 100% frikende routeren.

Dog kan du jo lave et forsøg, prøv med kun en pc tændt, og start en webcam chat op. Hvis den kører bedre, så må det jo være forbindelsen. Er der ingen forskel, så må det være routeren.
Avatar billede fieklokke Nybegynder
27. februar 2005 - 11:39 #2
Jeg har kørt med 2 men via moden med 1 ekstra IP-addr. på og der gik det godt nok.
Men er webcam med til at tage noget af hastigheden?
Avatar billede popsy Novice
27. februar 2005 - 11:50 #3
Yeps, billeder der streames igennem en forbindelse æder en del.
Du skal også huske på at vi er luksusdyr, som lynhurtigt vænner os til noget nyt, så selvom vi nu har højere og højere internethastighed, synes vi nemt at det går for langsomt :)
Avatar billede fieklokke Nybegynder
28. februar 2005 - 16:24 #4
tak for hjælpen