Avatar billede swasper Nybegynder
25. marts 2001 - 17:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Check om html-dokument eksisterer

Hejsa

Jeg skal bruge et script der tjekker om et html-dokument eksisterer, hvis dokumentet ek sisterer skal det åbnes i et nyt vindue og hvis det ikke eksisteres så skal der åbnes et standard html-dokument, der f.eks. hedder fejl.html.

Er der nogen der han hitte ud af det ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. marts 2001 - 17:34 #1
lytter med
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. marts 2001 - 17:35 #2
Du kan ikke tjekke om dokumentet eksisterer i javaScript, men Jakoba og OleBole havde en løsning hvor man kunne omgå det en nogenlunde måde. Prøver lige at finde den.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. marts 2001 - 17:37 #3
Jakoba lyt du bare med. Så kan du også uddybe hvad i præcist selv mener i gør her. :)

http://www.eksperten.dk/spm/58136
Avatar billede camboy Nybegynder
25. marts 2001 - 17:42 #4
<html>
<head>

<script language=\"JavaScript\">
var myLoc = \"din_adresse.html\";
var img = new Image();
function setNewLoc() {
  myLoc = \"java script:alert(\'Serveren er desværre nede...\');\"
}
img.onError = setNewLoc;
img.src = \"en_lille_gif_på_serveren.gif\";
</script>

</head>
<body>
  <a href=\"java script:document.location.href=myLoc;\">Til adresse 1</a>
</body>
</html>
Avatar billede camboy Nybegynder
25. marts 2001 - 17:43 #5
ellers kan du kan kigge på:
www.asp.dk
www.egenhjemmeside.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. marts 2001 - 17:45 #6
Camboy - Det er simpelthen for tyndt.

Det er Ole Bole´s Script du har kopieret fra det link jeg gav. Fy føj. Find lige på noget selv i stedet ikk´?
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. marts 2001 - 17:45 #7
Den er nok mest til at checke om dokumentet er \"til rådighed\", dvs: er serveren oppe og har jeg tilladelse til at hente fra det sted.

Man skal vide i forvejen hvilken fil der vil blive ønsket og man skal have mulighed for at lægge en lille billedfil i samme mappe som filen.

Det ville være meget bedre hvis man på en eller anden måde kunne \"spørge om filen er der\" sådan som dit spørgsmål også lægger op til.

mvh JakobA
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. marts 2001 - 17:48 #8
Så skal man vel ha´ fat i en omgang serverside.
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. marts 2001 - 17:53 #9
Eller måske det KAN gøres i Javascript. Det er et simtelt nok ønske til at skulle kunne være muligt.

Du kunne lave et frameset med en hidden frame og prøve at loade filen ind i den skjulte ramme. Men svært at teste om det er filen eller en 404 du får hvis filen er på et andet domæne.

mvh JakobA
Avatar billede swasper Nybegynder
14. maj 2001 - 18:33 #10
:-)