Avatar billede forceprogrammer Nybegynder
26. februar 2005 - 23:05 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

ORA-20: maximum number of processes (%s) exceeded

Jeg bruger dotnet til at tilgå oracledatabasen via ODP til dotnet.
Nogle gange får jeg så fejlen
ORA-20: maximum number of processes (%s) exceeded
og jeg kan ikke komme ind på databasen før efter lang tid.
Har det noget at gøre med at jeg behandler mine connections forkert eller hvad gør jeg galt?
Jeg overlader al behandling af connections til den indbyggede connection pool, så dvs. jeg bruger bare Fill metoden på dataadapteren og giver den en new connection som parameter. Connection pooling burde så sørge for at oprette/nedlægge de DB-forbindelser der er nødvendige.
Har jeg misforstået noget?
Mangler jeg noget?
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvorledes jeg vil kunne komme af med den fejl.
Mange hilsner fra forceprogrammer.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. februar 2005 - 23:12 #1
Du skal stadig huske at kalde close på din connection når du er færdig
med at bruge den for at give den tilbage til pool.

Prøv også at restrikte pool størrelsen.

Angiv:

Max Pool Size = 50

eller:

Max Pool Size = 25

i din connection string.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. februar 2005 - 23:13 #2
Default er 100
Avatar billede egonspock Seniormester
27. februar 2005 - 15:57 #3
Ellers må du have fat i init.ora-filen og sætte antallet op. Det kan jo godt ske at du faktisk har flere processer i gang end de 100, som arne_v nævner.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2005 - 16:03 #4
Brug for mere end 100 samtidige connections er en seriøs applikation.
Avatar billede egonspock Seniormester
27. februar 2005 - 16:09 #5
hehe, det skriver han jo ikke noget om. Jeg har en med ca. 1000 samtidige connections til daglig, så det er da set før. Men så har jeg også 8 CPU'er og 12 GB RAM til det. Men bruger man Oracle, er der vel også tale om en seriøs applikation ?
Avatar billede forceprogrammer Nybegynder
27. februar 2005 - 16:11 #6
okay. Nu forsvandt problemet så pludseligt som det opstod.
Jeg vender tilbage hvis det kommer igen og tager jeg råd til eftertanke.
Jeg takker for den fine hjælp.
Mvh. Forceprogrammer
p.s. undskyld den lange svartid
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2005 - 16:14 #7
Selvfølgelig er det set før.

Hvis man har brug for Oracle, så er det typisk fordi man har brug for en
seriøs database.

Men det kunne jo også være fordi spørger var igang med noget uddannelse.

1000 samtidige connections må også kræve et seriøst disk system.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2005 - 16:16 #8
force>

Pas på. Problemer som ses men forsvinder igen uden at man har fixet noget
har det med at komme igen senere. Det kan udledes af Murphys lov.
Avatar billede egonspock Seniormester
27. februar 2005 - 16:19 #9
Ja og husk at Murphy var en optimist!
Avatar billede forceprogrammer Nybegynder
02. marts 2005 - 09:04 #10
jeg siger tak for hjælpen. Smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2005 - 09:06 #11
mig ?
Avatar billede egonspock Seniormester
02. marts 2005 - 22:33 #12
arne v> Jeg har skam et seriøst disksystem, og hvad der ellers følger med ;-) men du har ret, det er svært at vide hvad omfanget af connections burde være på forceprogrammers system, og det er slet ikke sikkert at det er nødvendigt med så mange connections.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2005 - 18:22 #13
force>

Tid at få afsluttet ?
Avatar billede larildsen Nybegynder
11. maj 2005 - 20:43 #14
Hmmm . Gammelt spørgsmål - Men init.ora parameteren max_processes burde gøre tricket :-)
Få dog lukket det spørgsmål, hvis prolemet er løst
Avatar billede forceprogrammer Nybegynder
18. maj 2005 - 10:14 #15
sorry :)
Jeg lukker og slukker og tak for hjælpen