Avatar billede tahoo Nybegynder
26. februar 2005 - 21:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

shell script "fil ind i en fil"

Hej Eksperten

System : FreeBSD

Hvordan laver man et shell script, som gør at når man kører den kommer indholdet fra 1 fil over i en anden fil.. (ligesom en cp) - men hvis man køre scriptet en gang til overskriver den ikke filen man skriver det bare engang til i filen...

Fx.
fil-1 = dette er en test...
fil-2 = tom

1 gang
fil-1 > fil-2

fil-2 indeholder nu:
dette er en test...

2 gang
fil-1 > fil-2

fil-2 indeholder nu:
dette er en test...

osv. - håber nogle kan hjælpe...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. februar 2005 - 22:01 #1
Det lyder som om du søger kommandoen more, samt pipetegnene >>
Det burde løse dit problem.

more fil1 >> fil2
Avatar billede tahoo Nybegynder
26. februar 2005 - 22:04 #2
Doh, ah.. command more.. smart..

lav svar

tak
Avatar billede tahoo Nybegynder
26. februar 2005 - 22:12 #3
>> tonnybrandt
Jeg har lige et spørgsmål mere, hvis du vil/kan svare på det

hvordan laver man wt shell script, så den lister hvad der er i en mappe, sådan man kan kalle mappe et med $mappe1 og mappe to med $mappe2 osv...
Avatar billede tahoo Nybegynder
26. februar 2005 - 22:13 #4
wt = et
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. februar 2005 - 22:24 #5
Hmm.. nu er det 6-7 år siden jeg rodede med Silicon Graphics maskiner og jeg har ikke rørt det siden, så jeg må indrømme at jeg ikke kan huske det. Desuden har jeg intet testmiljø, så jeg kan ikke bare finde ud af syntaksen.

Ovenstående var så "simpelt" at jeg stadig kunne huske det *s*
Avatar billede tahoo Nybegynder
26. februar 2005 - 22:25 #6
ok tak for hjælpen..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. februar 2005 - 22:28 #7
Velbekomme :)

Jeg fandt denne side, som du måske kan bruge:
http://www.freeos.com/guides/lsst/