Avatar billede Keld Nielsen Forsker
26. februar 2005 - 21:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Huske hvem der har logget ind, via login

Jeg sidder med en Dreamweaver 2004 MX, hvor jeg laver et login på nogle personer, og vil gerne have deres data med over på andre sider.

På Login siden har Dreamweaver defineret flg. Session: Session("MM_Username") = MM_valUsername

Den prøver jeg så at kalde på en anden side, sådan her:
<%Session("MM_Username")=(RSLogin.Fields.Item("Bruger").Value) %

Det virker desværre ikke, der kommer intet frem, er der nogen der kan gennemskue dette, eller kort kan forklare hvordan det skal gøres.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. februar 2005 - 22:47 #1
Det er korrekt at Username ligger Session("MM_Username")

Men det du gør med
Session("MM_Username")=(RSLogin.Fields.Item("Bruger").Value)
er jo bare at sige at "MM_Username" nu skal indeholde "Bruger"

Hvis du vil skrive Username på siden så prøv dette :

<%= Session("MM_Username") %>

Eller hvis du vil overføre Username til en ny variabel :

<%
Ny_Var_Navn = Session("MM_Username")
Response.Write Ny_Var_Navn
%>
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
02. marts 2005 - 18:41 #2
Jo, men hvordan får jeg så på en ny side vist den indloggede's navn, altså "bruger".

Det jeg der kniber mig er at koble Dreamweaver's session sammen med dens visning af felter.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
14. marts 2005 - 17:53 #3
Hvis du bare vil skrive Username, så
<%= Session("MM_Username") %>

Hvis du vil hente data frem fra brugerkontoen, så må du oprette et nyt recordset med en WHERE clause

Det er ganske enkelt, Opret et nyt Recordset,
Filter : UserName(Det som ligger i din session = Dit Db feldt navn) og =
Vælg Session Variable Og MM_UserName