Avatar billede garma Nybegynder
26. februar 2005 - 16:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelelse i forbindelse med start af excel.

Når jeg forsøger at åbne et excel regneark kommer meddelelsen:
Funcres.xla er allerede åben. Genåbning vil fjerne dine ændringer. Vil du åbne Funcres.xla igen? JA / NEJ
Jeg har førsøgt at fjerne filen funcres.xla - hviket blot bevirkede, at programmet ikke kunne starte. Jeg har fjernet programmet excel helt og lagt det ind på ny efter en genstart, hvilket ikke løste problemet.
Hvad gør jeg?
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
26. februar 2005 - 17:44 #1
I min exel fra Office 2000, kan man taste på hjælp, og de få funktionen "find og ret fejl"
Avatar billede sjap Praktikant
26. februar 2005 - 18:44 #2
Jeg synes ikke fejlen helt passer på din beskrivelse, men måske kan nedenstående link hjælpe dig:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;229465
Avatar billede x-lars Novice
26. februar 2005 - 18:51 #3
Prøv at søge efter Funcres.Xla. Den skal ligge i denne sti - og kun dér: C:\programmer\microsoft Office\Office\Bibltek\Analyse
Avatar billede sjap Praktikant
26. februar 2005 - 19:20 #4
Prøv at fjerne referencen til "Analysis Toolpak" (menuen Funktioner/Tilføjelsesprogrammer fjern fluebenet ud for "Analysis Toolpak"), og prøv så at starte Excel igen. Hvis det så virker, så skal du kigge lidt nærmere på x-lars' forslag, for så tyder det på, at du forsøger at åbne Toolpak'en flere gange.

Du kan f.eks. være kommet til at placere Funcres.xla i mappen C:\Programmer\Microsoft Office\Office\XLStart og det er ikke så godt!
Avatar billede garma Nybegynder
26. februar 2005 - 20:49 #5
Hej Sjap - det hjalp af fjerne referencen til Analysis Toolpak. tak for hjælpen
Avatar billede sjap Praktikant
26. februar 2005 - 21:22 #6
garma > Ok, men jeg tror det så skyldes, at du åbner programmet flere gange. Har du undersøgt om det ligger flere steder på din PC?
Avatar billede sjap Praktikant
17. marts 2005 - 18:27 #7
garma > Husk at få lukket spørgsmålet.