Avatar billede minimester Nybegynder
26. februar 2005 - 12:56 Der er 10 kommentarer

problem med modem

hej .. ny her !!

jeg er ved at hjælpe en ven med at komme på nettet med et modem adgang modemet er et til at koble på via usb, vi kan også godt komme på engang imellem, jeg har prøvet at teste forbindelsen ved at sætte min bærbar til som har indbygget modem det fungere meget fint .. altså uden problemer, det skal siges at vi har prøvet flere modemer på hans computer hvor resultatet har været det samme. han computer er en gammel AMDK6 med 256 ram kører xp pro som styring modemet er et USB FAX MODEM v92. hvad kan der være galt ..
Avatar billede kalp Novice
26. februar 2005 - 12:59 #1
Bed ham lige køre denn online scanner...
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

Og fortæl om den finder noget.
Avatar billede minimester Nybegynder
26. februar 2005 - 13:22 #2
kan han ikke ... kan ikke komme på nettet ..
men har prøvet at scanne med både norton og avg samt diverse apyware prg..finder ingen ting..
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
26. februar 2005 - 14:18 #3
Er der ikke leveret in driver med? Hvis den ikke er i xp pro, bliver du nok nød til at hente endriver på fabrikantens hjemmeside. Så hvis du kan komme på nettet kan du hente driveren og brænde den på en CD.
Avatar billede minimester Nybegynder
26. februar 2005 - 15:19 #4
modemet er instaleret korrekt og det er da også lykkedes at komme på enkelte gange .. og den slutter også til med en hastighed på 36kbsk men det er meget sjældent det sker
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
26. februar 2005 - 16:46 #5
Du skriver, det er en gammel PC. Motherboardet understøtter sikkert kun USB1.
Avatar billede minimester Nybegynder
26. februar 2005 - 16:57 #6
hmm ja det er rigtig nok ... men modemet understøtter usb1. jeg tror ikke det har noget med dette at gøre .. fordi jeg prøvede også usb modemet igennem min bærbar som har usb2 dette gav det samme resultat som når modemet er koblet til hans computer.. jeg tror det har noget at gøre med følsomhed på modemet men skal dog sige at det ikke er noget jeg har forstand på.. har læst en del tråde herinde om det men fattede ikke rigtig hvad det var der blev ment..
Avatar billede kalp Novice
01. marts 2005 - 12:07 #7
Download og gem denne på diskette.

http://cexx.org/lspfix.zip

Kør først LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart
Avatar billede minimester Nybegynder
01. marts 2005 - 13:21 #8
ok ... hvad gør den lige ??
Avatar billede kalp Novice
01. marts 2005 - 13:33 #9
Vi bruger den generelt efter folk har haft spyware problemer og mister forbindelsen til internettet.. den går ind og reparere skaderne og så kan folk komme på nettet igen. Men den kan sagtens bruges i andre sammenhænge som her :)
Avatar billede minimester Nybegynder
01. marts 2005 - 13:39 #10
tak .. det vil jeg lige prøve håber det virker er ved at være lidt træt af det modem skrammel..