Avatar billede goofy75 Nybegynder
25. februar 2005 - 19:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ADSL(ZyXEL 650) modem/router sammen med ZyXEL G-2000

Har lige skiftet mit TDC abonnement ud med Cybercity (så slipper man jo får en fastnet tlf. som jeg i mit tilfælde aligevel aldrig bruger ;) ...TDCs løsning med "modem" og så mit G-2000

AP/router virkede uden problemer... ...men Cybercity har jo en noget anden opsætning - deres ZyXEL 650 modem/router!

Jeg kan desværre ikke putte RJ11 stikket i min dejlige G-2000 (den har kun WAN RJ45 og altså intet modem - den har ellers PPP osv protokol)

Hvordan sætter jeg lige den Router fra Cybercity op til ikke at gøre meget mere end "route" alt trafik videre til min anden router (så den i principet blot er et dumt "modem") og så bruger jeg ellers firewall, nat osv. i min anden router (G-2000)

Mit netværk internt bruger 172.16.0.x og G-2000 har fået 172.16.0.2, 650ern har 172.16.0.1 og subnet 255.255.255.0

men skal der ikke være forskellige "net" når det nu er to routere, skal det betragtes som 2 netværk?

*hjælp* ...jeg var ikke så smart som jeg troede :(
Avatar billede kenp Novice
25. februar 2005 - 19:37 #1
jo det skal være 2 forskellige netværk, eks. 10.0.0.1 og 172 som du bruger.

Men desværre så kan du ikke lige pille den router fra CC fra da det faktisk kun er router som koster som en jetjager som man kan putte på.

Det med at route al trafik hvsi du sætter dit netværk på forskellige ip-ranges, også sætter den ip adresse din g-2000 har fået på wan i DMZ på den første zyxel så har du jo sendt alt vidre til router nr. 2
Avatar billede kenp Novice
25. februar 2005 - 19:41 #2
Men du må kun have 1 spøgsmål om det samme luk venligst det andet.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
25. februar 2005 - 20:44 #3
exp.dk
Der kan ikke etableres forbindelse til databasen.

Prøv venligst igen eller kontakt +45 77 300 300 / webmaster@eksperten.dk hvis problemet fortsætter.

troede ikke det blev oprettet, denne fejl kommer liiiige tit nok synes jeg!!!
Avatar billede goofy75 Nybegynder
25. februar 2005 - 20:58 #4
men eh?

Hvis systemet så ser sådan her ud:

Router#1(650ern) og så Router#2(G-2000) -> LAN

Så giver jeg min Router#2 172.x.x.x adressen, men hvad med DNS servere osv. skal det være Router#1 - og router#1 den skal blot kører sin egen 10.x.x.x adresse og route *alt* trafik til router#2?
Avatar billede goofy75 Nybegynder
25. februar 2005 - 21:05 #5
...og hvordan ser man Router#1 fra sin LAN når det sider "på den anden side" og jo er lidt ude for alt andet..?
Avatar billede goofy75 Nybegynder
25. februar 2005 - 23:06 #6
kenp ...der er point til dig!

"to" netværk var løsningen - nu kører det!!!
Avatar billede kenp Novice
26. februar 2005 - 10:10 #7
ja ja kommer her så lige film i fjerneren i går umiddelbart efter jeg havde været her.

Ja den fejl kommer lige tit nok