Avatar billede aspnoob Nybegynder
25. februar 2005 - 15:54 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Reload frameset?

Hej,

Jeg har brug for at kunne reloade et frameset når min session er udløbet, men kan ikke lige se hvordan det skal gøres :(

har forsøgt mig med

if session("login") <> "" then
response.write "du er logget ind"
else
response.redirect "../"
end if

men så reloader den kun mit framet i den frame hvor koden ligger ... hvis nogen kender noget til en måde hvorpå man kan reloade på samme måde som man fx kunne gøre med javascript's parent.location.href='../' ville jeg blive glad :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. februar 2005 - 15:59 #1
du er nød til at lave det som et javascript da Rediredt du virker i den frame siden er loaded i.

if session("login") <> "" then
response.write "du er logget ind"
else
%>
<script>
parent.location.href='../';
</script>
<%
response.end
end if
Avatar billede aspnoob Nybegynder
25. februar 2005 - 16:07 #2
Har prøvet den løsning der men så reloader den konstant når jeg kommer ind på siden ...

prøvede så med

<%
if session("reload") = 0 then
session("reload") = 1
%>
<script>
parent.location.href='../';
</script>
<% end if %>

så reloader den også når jeg kommer ind på siden, men kun en gang ... det er dog det reload jeg gerne vil væk fra :/
Avatar billede aspnoob Nybegynder
25. februar 2005 - 16:08 #3
self:

<%
if session("reload") = "" then
session("reload") = 1
%>
<script>
parent.location.href='../';
</script>
<% end if %>
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. februar 2005 - 16:09 #4
det kode er jo heller det det som jeg har vist... Det lille javascript skal være der i stedet for redirect.
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. februar 2005 - 16:09 #5
men ja session("var") er lig "" fra start
Avatar billede eagleeye Praktikant
25. februar 2005 - 16:13 #6
Svaret er at man bruger et javascript hvis man skal loade en anden frame end den frame .asp filen er loaded i. Redirect virker kun i den frame .asp filen er loaded i.
Avatar billede aspnoob Nybegynder
25. februar 2005 - 17:18 #7
det var så også det jeg startede med at skrive i mit spørgsmål ... for det var jeg sådan set godt klar over ...
Avatar billede tjaz Nybegynder
25. februar 2005 - 18:21 #8
prøv med:

<script>
top.location.reload();
</script>
Avatar billede aspnoob Nybegynder
25. februar 2005 - 18:27 #9
Cool det virker, tak.

Men hvorfor virker det andet så ikke?