Avatar billede fredd Nybegynder
25. februar 2005 - 13:14 Der er 9 kommentarer

FileSystemObject Slet fil

Hej Eksperter..

Jeg har et lille problem med at slette filer på en webserver ved hjælp af FileSystemObjectet. Mit problem er, at mit script kun "dræner" min fil for bytes så den er 0 bytes stor, men ikke sletter den. Jeg har nøjagtig det samme script i en anden asp-fil, hvor det virker som det skal. Men hvad er der galt her?

Scriptet:

Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
objFSO.DeleteFile Server.MapPath("../images/nyheder/" & Request.Form("imgdelete") & ""),True
Avatar billede cpufan Juniormester
25. februar 2005 - 13:24 #1
Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set set f=objFSO.GetFile(Server.MapPath("../images/nyheder/" & Request.Form("imgdelete") )
f.Delete
set objFSO=nothing
set f=nothing
Avatar billede cpufan Juniormester
25. februar 2005 - 13:25 #2
hov der var lige et set for meget

Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set f=objFSO.GetFile(Server.MapPath("../images/nyheder/" & Request.Form("imgdelete") )
f.Delete
set objFSO=nothing
set f=nothing
Avatar billede cpufan Juniormester
25. februar 2005 - 13:28 #3
iøvrigt burde din også virke.....
men der mangler en afslutningsparantes

Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
objFSO.DeleteFile Server.MapPath("../images/nyheder/" & Request.Form("imgdelete") & ""),True)
Avatar billede cpufan Juniormester
25. februar 2005 - 13:29 #4
øhm sådan

objFSO.DeleteFile (Server.MapPath("../images/nyheder/" & Request.Form("imgdelete") & ""),True)
Avatar billede fredd Nybegynder
25. februar 2005 - 13:47 #5
Det virker stadig ikke..

Jeg får nu følgende fejl:

Microsoft VBScript compilation  error '800a0414'

Cannot use parentheses when calling a Sub

objFSO.DeleteFile (Server.MapPath("../images/nyheder/" & Request.Form("imgdelete") & ""),True)
----------------------------------------------------------------------------------------------^
Avatar billede cpufan Juniormester
25. februar 2005 - 14:40 #6
nå så lav en tmpfil

tmpfil = Server.MapPath("../images/nyheder/" & Request.Form("imgdelete")
objFSO.DeleteFile (tmpfil,True)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. februar 2005 - 17:27 #7
Eller fjern paranteserne :-)

objFSO.Delete File Servier..., True
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. februar 2005 - 17:28 #8
smukt! :-)

Skulle ha' været: objFSO.DeleteFile Server.Ma..., True

Dvs, samme som cpufan havde skrevet, bare uden paranteser..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. februar 2005 - 17:30 #9
hmm.. tænkte lige på noget.. "when calling a Sub"..

Hvis du bruger en sub, kan du sende værdien med..

F.eks.:

slet request.form("imgdelete") ' selve kaldet

og selve sub'en:

Sub slet(img)
...
objFSO.DeleteFile Server.Mappath("../images/nyheder/" & img), True
...
End Sub