Avatar billede quinnx Nybegynder
25. marts 2001 - 14:37 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

at pinge med php ?

hejsa folkens.

jeg har siddet og prøvet mig frem i et godt stykke tid, med at få php til at pinge en variabel.
jeg skal nu prøve og forklare det i korte ord.

Jeg har en form som ser nogenlunde ud som det her:

<form method=post action=ping.php>
ping ip:?
<input type=text name=ip>

og den skal så submitte en ip under variablen $ip videre til ping.php

og det eneste jeg egentlig skal bruge er hvordan jeg lige kan få php til at pinge min variabel

ping $ip

hvor den så går ind og tjekker om der er forbindelse eller ej, så hvis der er forbindelse skal den skrive i en tabel at der \"ikke er forbindelse\" eller der \"er forbindelse\" men hvordan helvede gøres det, det burde være simpelt, men jeg har aldrig arbejdet med at pinge i php før såå hvis der i korte ord er nogle der vil lave/forklare mig hvordan jeg med en form kan skrive en ip ind og submitte det til en side hvor der en tabel hvor jeg har diverse andre andre variabler, sig f.eks til en ftpliste hvor jeg har min ip,login,pass,port,ratio,info. informationer.. hvor der så skal være en cell hvor den pinger den ip man har skrevet ind når man submitter sin ftp server til listen...... HjÆÆÆÆÆÆLP!!! hurtigst...

på forhånd tak.
håber i forstår hvad jeg vil sige :)

videre forklaring:
<a href=\"http://www.stakkel.dk/liste/index.htm>
her</a>

/Quinn
Avatar billede quinnx Nybegynder
25. marts 2001 - 14:38 #1
ellers slet lige > fra index.htm
Avatar billede razor Nybegynder
25. marts 2001 - 14:47 #2
$ip = escapeshellcmd($ip);
print nl2br(`ping $ip`);
Avatar billede quinnx Nybegynder
25. marts 2001 - 14:51 #3
Jamen .. så er der lige med online/offline.. hvordan helvede laves det.. og videre  i den table... .uddybning udbedes....
Avatar billede quinnx Nybegynder
25. marts 2001 - 15:32 #4
Hjæælp mig plz.. så giver jeg flere points
Avatar billede iss Novice
26. marts 2001 - 00:30 #5
function ping($URL){
    if (strstr($URL,\"/\")) {
        $Server = substr($URL, 0, strpos($URL, \"/\"));
    }
    $Packs=5;
    for ($i=0;$i<=$Packs;$i++){
        $TimeA=substr(microtime(),11,9)+substr(microtime(),0,10);
        $ChkURL = @fsockopen($Server, 80, &$errno, &$errstr, 20);
        $TimneB=substr(microtime(),11,9)+substr(microtime(),0,10);
        if (!$ChkURL){
            $Time=\"Siden er nede\"; break;
        }
        $Time=$Time+round(($TimeB-$TimeA)*1000);
        @fclose($ChkURL);
        }
        if ($Time==\"Siden er nede\"){}else{if(($Time/$Packs)<3){$Time=\"<3 ms\";}else{$Time=($Time/$Packs).\" ms\";}}
        return $Time;
}

Det er godt nok lang tid siden jeg sidst har kigget på den, men den virkede sidst jeg kiggede på den....
Avatar billede skwat Praktikant
26. marts 2001 - 09:42 #6
Der er lidt forskel på hvordan ping ser ud fra os til os.
Jeg har lavet en på www.skwat.adsl.dk/sping.php

den vil jeg gerne sende til dig hvis det var
Avatar billede quinnx Nybegynder
26. marts 2001 - 15:33 #7
jamen .. mening er jeg skal bruge den i noget jeg ved at kode.... en ftp liste.. såå jeg skal bruge en funktion der kan pinge en given ip og se om den er online eller ej ... thats all
Avatar billede f2 Nybegynder
26. marts 2001 - 15:37 #8
quinnx: virker ISS\'s ikke ?
Avatar billede razor Nybegynder
26. marts 2001 - 16:47 #9
hvorfor faen vil du så pinge ?

jeg ville nok vælge at connecte til ftp-serveren og se om den er der:

http://php.net/manual/en/ref.ftp.php
Avatar billede f2 Nybegynder
26. marts 2001 - 16:54 #10
$ftp_server = \"234.534.23.43\"; // Ftp-server
$conn_id = ftp_connect(\"$ftp_server\");
$login_result = ftp_login($conn_id, \"$ftp_user_name\", \"$ftp_user_pass\");
if ((!$conn_id) || (!$login_result)) {
echo \"offline\";
    } else {
        echo \"online\";
ftp_quit($conn_id);
    }
Avatar billede quinnx Nybegynder
27. marts 2001 - 15:48 #11
F2.... eh .. hvad mener du med ISS ??? .
Avatar billede jd Nybegynder
27. marts 2001 - 15:50 #12
...der er en bruger der hedder iss - du ved...