Avatar billede avest Nybegynder
25. februar 2005 - 09:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Åben dokument i samme vindue/frame/task/opgave

Min database består af 2 frames, left + right. Left inderholder menuen og højre skal vise oversigter og dokumenter. Det er vist meget standard.

Men når jeg åbner mine dokumenter fra oversigterne bliver der oprettet et helt nyt frameset og jeg har nu to "Opgaveknapper"/"taskbutton" hedder det vist i notessprog.

Jeg har sat min formular til at åbne som standard i den korrekte frame "right", og det lykkedes den jo faktisk også. Men jeg har jo ikke bedt den om at lave et helt nyt frameset.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
25. februar 2005 - 13:08 #1
Prøv også at sætte "default target for links in frame" (1. faneblad på frame properties) til din højre ramme.
Avatar billede avest Nybegynder
28. februar 2005 - 07:51 #2
Ingen ændring
Avatar billede mmmtm Nybegynder
28. februar 2005 - 08:31 #3
Det er fra notes du åbner, ikke ? (Version ?)
Åbner framesettet i din højre frame - eller i et helt nyt vindue ?
Avatar billede avest Nybegynder
28. februar 2005 - 08:40 #4
Jo, det er i Notes R5.
Når jeg åbner et dokument åbnes der et nyt framesæt i et helt nyt vindue, Vinduet får her titel efter formularens Vinduestitel.
Avatar billede avest Nybegynder
28. februar 2005 - 10:18 #5
Når jeg lukker det dokument jeg læser, stadig i et ekstra fremset, har jeg stadig det ekstra framset åbent. Men nu hedder det pludselig "menu" hvilket er navnet på den side jeg viser i frame-"left".

@SetTargetFrame("right");
@Command([OpenView];"InputView")
Avatar billede mmmtm Nybegynder
01. marts 2005 - 11:16 #6
Skriv _self i "default target for links in frame" istedet. Og det samme i target frame (single/doubleclick) i dit view.
@setTargetFrame("_self")
@Command([OpenView];"InputView")
Avatar billede mmmtm Nybegynder
01. marts 2005 - 14:42 #7
..hvis det kun er når du åbner dokumenterne at du får problemet - og dette gøres ved dobbeltklik, er det nok blot at skrive "_self" i Target frame (double click) event på viewet.
Avatar billede avest Nybegynder
02. marts 2005 - 07:58 #8
Ahhhh, så virkede det.
Avatar billede avest Nybegynder
02. marts 2005 - 08:30 #9
Det virker dog ikke hvis jeg åbner det direkte i regdigeringtilstand.

CTRL+E eller højreklik + rediger.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
03. marts 2005 - 14:19 #10
Næh, heller ikke med "_self" eller rammenavn i @setTargetFrame på div. events.
Der er vist noget logik, der ikke holder helt dér :-(
Avatar billede mmmtm Nybegynder
03. marts 2005 - 14:46 #11
..men: tilføjer du
Call source.Close
i Queryopendocument event på dit view -
så virker det sørme også på CTRL+E og højreklik+rediger :-)