Avatar billede klinsmann Nybegynder
24. februar 2005 - 12:23 Der er 6 kommentarer

Svagt signal via trådløst netværk

Hej -

Vi er for første gang blevet koblet på et trådløst netværk i vores ejendom -
Men vi har et problem, signalet er enten ikke tilstede eller også meget svagt, jeg tænker at det måske har noget med antennen at gøre, eller rettere dennes placering ?

Kan man købe noget der forstærker signalet eller flytter antennen væk fra computeren ?

Det er en stationær Pc vi har, og den står i et hjørne ind mod en skorsten.

håber nogen kna hjælpe så vi ikke bliver smidt af nettet hele tiden, eller må bruge andre netværk som dog heller ikke er hurtige eller stabile - -

Så kan man købe noget der forstærker signalet ???

mvh.
    Martin
Avatar billede articfruit Nybegynder
24. februar 2005 - 12:36 #1
hvad for noget udstyr har I? Er det jeres eget, eller deler i det med andre i ejendommen? Hvor langt er der til antennen...
Avatar billede klinsmann Nybegynder
24. februar 2005 - 13:24 #2
Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad det hedder det vi har - jeg er nok den type der bare vil have det skal virke -

Vi bor på 2 sal, og senderen står på 4 så vidt jeg er orienteret.......

Og ja vi deler med 4 andre beorere i ejendommen, der er ikke flere der har meldt sig til.......

martin
Avatar billede klinsmann Nybegynder
24. februar 2005 - 13:31 #3
Jeg kan tilføje at når vi tænder computeren forbinder den til det rigtige netvæk med 54mbps - men lynhurtigt falder det til først 11mbps og tilsidst 1mbps - hvorefter den tit logger os af, og logger os på et andet netværk end vores eget....

Så den har ligesom svært ved at holde fast i den forbindelsehastighed den starter med.....

ved ikke om dette hjalp, til at give mig et svar.....

martin
Avatar billede articfruit Nybegynder
24. februar 2005 - 13:35 #4
Man kan købe retningsbestemte antenner og rundstråle antenner, men jeg tror næppe at det vil kunne forstærke signalet væsentligt i jeres situation! Fra 4. til 2. sal synes jeg også umiddelbart er meget optimistik, tror desværre ikke at dette vil kunne lade sig gøre med en tilfredstillende signalstyrke...

Du siger så godt nok at den har en god forbindelse i starten, hvilket jeg nu har lidt svært ved at tro, men kan du på noget tidspunkt komme på Internettet?
Avatar billede klinsmann Nybegynder
24. februar 2005 - 15:18 #5
Jeps -

jeg kan sagtens komme på nettet, bare ikke md et stærkt signal - lige nu er jeg på med 5.5 mbps, hvilket er noget af det højeste jeg har kørt med...

tit logger den på, men lige så snart du vil bruge nettet så bliver man smidt af og somputeren finder selv et andet netvæk -

Så havde håber på en løsning med et stærkere signal.... måske en forlængerledning til antennen på mit netkort eller noget andet der kunne forstærke signalet lidt....

martin
Avatar billede articfruit Nybegynder
24. februar 2005 - 15:24 #6
hmm... det er nu nok nærmere antennen på 4. sal der skal forstærkes..., selvfølgelig kan dit forslag også lade sig gøre, men ved du om der er bedre signal andre steder i lejlighed(dit hjem på 2. sal) ellers nytter det ikke noget...