Avatar billede nc85 Nybegynder
23. februar 2005 - 15:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvorfor sætter den ikke replyto det id indlægget har?

Har en function der skal sætte et svar til det "id" den kommer fra (altså det indlæg der bliver besvaret)

Men det gør den ikke..

hvordan kan dette være?

min funktion:

if (isset($_POST['send']) && $_GET['function'] == "reply"){
    $query = mysql_query("INSERT INTO forum_msg (navn, email, besked, replyto)" . "VALUES ('$_POST[navn]','$_POST[email]','$_POST[besked]','$_POST[id]')") or die(mysql_error());
    $update = mysql_query("UPDATE forum_body SET replies = replies+1 WHERE id = '$id'")  or die(mysql_error());
    header("Location: read.php?id=$id") or die(mysql_error());
} else {
    header("Location: forum.php");

}

Selve formen udfører actionen:

<form action="func.php?function=reply&id=<? echo "$id" ?>" method="post" name="post" id="post" onsubmit="return Check()">
                    <tr>
                      <td width="165">Navn:
                          <input type="text" name="navn" value="<? echo "$c_navn"; ?>" style="width: 119px" /></td>
                      <td width="165">Email:
                          <input type="text" name="email" value="<? echo "$c_email"; ?>" style="width: 119px" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                      <td width="330" colspan="2">
                        <textarea name="besked" rows="7" style="width: 324px"></textarea>
                        <br />
                        <input type="submit" name="send" value="Send" />
                        <input type="checkbox" name="cookie" />
                        Gem navn og email. </td>
                    </tr>
                  </form>
Avatar billede nc85 Nybegynder
23. februar 2005 - 15:46 #1
desuden så udfører den heller ikke $update query'en?
Avatar billede detox Nybegynder
23. februar 2005 - 15:48 #2
Sikkert fordi din id ikke ligger i $_POST arrayet, men i $_GET arrayet.
Avatar billede rocekiller Nybegynder
23. februar 2005 - 15:49 #3
if (isset($_POST['send']) && $_GET['function'] == "reply"){
    $query = mysql_query("INSERT INTO forum_msg (navn, email, besked, replyto)" . "VALUES ('$_POST[navn]','$_POST[email]','$_POST[besked]','$_POST[id]')") or die(mysql_error());
    $update = mysql_query("UPDATE forum_body SET replies = replies+1 WHERE id = '$id'")  or die(mysql_error());

Din fejl er højstsansynligt i din sql sætning, integers skal ikke sættes i '. Du kan ikke gemme en string i en integer.
Erstat med:

if (isset($_POST['send']) && $_GET['function'] == "reply"){
    $query = mysql_query("INSERT INTO forum_msg (navn, email, besked, replyto)" . "VALUES ('$_POST[navn]','$_POST[email]','$_POST[besked]',$_POST[id])") or die(mysql_error());
    $update = mysql_query("UPDATE forum_body SET replies = replies+1 WHERE id = $id")  or die(mysql_error());

og det burde virke.
Avatar billede detox Nybegynder
23. februar 2005 - 15:49 #4
if (isset($_POST['send']) && $_GET['function'] == "reply"){
    $query = mysql_query("INSERT INTO forum_msg (navn, email, besked, replyto) VALUES ('$_POST[navn]','$_POST[email]','$_POST[besked]','$_GET[id]')") or die(mysql_error());
    $update = mysql_query("UPDATE forum_body SET replies = replies+1 WHERE id = '$_GET[id]'")  or die(mysql_error());
    header("Location: read.php?id=$id") or die(mysql_error());
} else {
    header("Location: forum.php");

}
Avatar billede nc85 Nybegynder
23. februar 2005 - 15:50 #5
Hvad er løsningen på problemet så? :?
Avatar billede detox Nybegynder
23. februar 2005 - 15:52 #6
if (isset($_POST['send']) && $_GET['function'] == "reply"){
    $query = mysql_query("INSERT INTO forum_msg (navn, email, besked, replyto) VALUES ('$_POST[navn]','$_POST[email]','$_POST[besked]','$_GET[id]')") or die(mysql_error());
    $update = mysql_query("UPDATE forum_body SET replies = replies+1 WHERE id = '$_GET[id]'")  or die(mysql_error());
    header("Location: read.php?id=" . $_GET[id]) or die(mysql_error());
} else {
    header("Location: forum.php");
}
Avatar billede rocekiller Nybegynder
23. februar 2005 - 15:53 #7
detox: Det har du helt ret i.
nc85: Det gør den da, $update variablen bruger han kun til eventuelt output fra mysql_query.
Avatar billede nc85 Nybegynder
23. februar 2005 - 15:54 #8
>>rocekiller - din løsning giver en fejl

>>detox - det hjalp ikke rigtig, den går til en adr der hedder read.php?id=
Avatar billede nc85 Nybegynder
23. februar 2005 - 15:55 #9
Så, detox, det virkede...
Avatar billede detox Nybegynder
23. februar 2005 - 15:55 #10
Har du testet min sidste rettelse: 15:52:17?
Avatar billede detox Nybegynder
23. februar 2005 - 15:56 #11
Det var godt :O)