Avatar billede funkytoget Nybegynder
23. februar 2005 - 14:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sortering i en pivot tabel

Hej

Jeg har et ark, med en kolonne, som består af teksten eks. "1.4.4 department". Når man sortere dette og man kommer til punkt "10.3.3" vises problemet da sorteringen gives følgende resultat, da det bliver opfattet som tekst og ikke som tal.
"1.1.1"
"10.1.3"
"2.3.4"

Ovenstående problem har jeg fået løst ved at lave nogle ekstra celler skjulte celler, der deler strengen op og sortere på hvert enkelt ".", men problemet er når jeg laver en pivottabel, så sorterer den AUTOMATISK og ignorere den sortering jeg har lavet. Er der nogen mulighed for at komme uden om dette.

P.S der kan godt være flere elementer i samme kolonne, der hedder "1.1.1 department"

på forhånd tak
Avatar billede frogger Nybegynder
23. februar 2005 - 14:13 #1
ææhhh - måske skulle jeg have gjort min egen research først ;)
Ind i mellem er Excel's egen hjælpefunktion også fantastisk.

=FIND(find_text,within_text,start_num)
Avatar billede frogger Nybegynder
23. februar 2005 - 14:14 #2
sorry - forkert tråd...
Avatar billede bak Seniormester
23. februar 2005 - 17:20 #3
I din sorterede liste markerer du alle felter i kolonnenen med department
Under fuktioner / indstillinger / Lister importerer du markeringen.

I pivottabellen lader du så feltet sortere og så skulle rækkefølgen gerne blive det samme som i listen
Avatar billede funkytoget Nybegynder
11. marts 2005 - 14:20 #4
Hej Bak

Din idé med at tilføje den sorterede liste til Lister virker som den skal. Mange tak for hjælpen. Hvis du ligger et svar skal du få dine point
Avatar billede bak Seniormester
11. marts 2005 - 17:18 #5
jeps, her er det :-)