Avatar billede carl_erik Nybegynder
23. februar 2005 - 12:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

JMAIL er det samme som SPAM?

Jeg søkte litt og fant mange åpne tråder...derfor spør jeg igjen(?!)....Er det noe man kan gjøre mot at Jmail ikke leverer mail...som da mest sannsynlig går som spam?Har forstått det slik at CDONTS også har samme problem?
Avatar billede hiks Nybegynder
23. februar 2005 - 12:44 #1
Hej

det har jeg ikke hørt om...

Det kommer vel i høj grad an på hvad det er du sender ud og hvordan du udfylder modtagerne.

/hiks
Avatar billede carl_erik Nybegynder
23. februar 2005 - 13:18 #2
Regner med det er slik...jeg får kun til å motta mailen på min ene mail...sli kser scriptet mitt ut:

Dim Jmail
Set JMail = Server.CreateObject ("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "mail.domene.no"
JMail.Sender = "No-Reply@domene.no"
JMail.AddRecipient "post@domene.no"
JMail.Subject = "INDEX!"
JMail.Body = "Tekst"
JMail.Execute
Set Jmail = Nothing
Avatar billede hiks Nybegynder
23. februar 2005 - 14:20 #3
ingen ideer - er du sikker på at du kan sende til den anden mail? altså at du må bruge din jmail til at sende udenfor dit domæne? Altså forstået på den måde at den mail du kan modtage på ligger på den server eller er på den mailserver som dit webhotel også er på - og den anden emailadresse ikke er.

/hiks
Avatar billede a1a1 Novice
23. februar 2005 - 14:22 #4
det kan være at dit domæne er "blacklisted", i gennem f.eks. http://ordb.net/ fordi at det er et "Open Relay", jeg går udfra at "mail.domene.no" (eller hvad det rigtige) er registerert (eksistere)

;o)
Avatar billede carl_erik Nybegynder
23. februar 2005 - 14:26 #5
mail.domene.no er registrert og jeg får til å sende på den ene mailen...men KUN den ene
Avatar billede a1a1 Novice
23. februar 2005 - 14:31 #6
til EN email adresse? med jmail (ikke god til norsk)

er det når du sender til "dig selv" på samme domæne x@d.dk og y@d.dk, problemet er der?

Hvis der ikke er meget tekst i din mail kan et spam-filter tro det er spam, men så skal der være forskellige "regler" til de 2 email konti.
Avatar billede carl_erik Nybegynder
23. februar 2005 - 16:11 #7
jeg klarer å sende til epost1@epost1.epost1 men ikke til epost2@epost2.epost2....

Da mottar jeg ingen mail...
Avatar billede hiks Nybegynder
23. februar 2005 - 16:15 #8
men er webhotellet epost1.epost1 ?
Avatar billede a1a1 Novice
23. februar 2005 - 16:15 #9
det kan være at epost2 checker mod ORDB og hvis din server er listet der kan det være det...
Avatar billede carl_erik Nybegynder
23. februar 2005 - 16:49 #10
Eh...jeg har web10.nu....

La oss si at jeg har et domene som heter carlerik

post@carlerik.no får jeg til å sende til...men min gamle/andre mail får jeg ikke til å sende til...

Men hvorfdan vet jeg om den er litet i ORDB???

Har sendt spørsmål til web10 idag...
Avatar billede a1a1 Novice
23. februar 2005 - 17:33 #11
du kan checke her: http://ordb.net/submit/

er der spam filter dine konti og er de ens?

Hvis du har spam filter kan du evt. se "hvorfor" de er blevet til spam

;o)
Avatar billede carl_erik Nybegynder
24. februar 2005 - 11:40 #12
nå har jeg sjekket...og fikk dette svaret tilbake om min mailserver/ip:
Address has been verified not to be an open relay recently

Det tyder vel på at den blir tatt som spam...eller?
Avatar billede hiks Nybegynder
24. februar 2005 - 11:53 #13
det betyder at det ikke er et open relay og ikke er registreret i deres register.

Kan du ikke prøve at sætte logging på din jmail og se hvad der sker:

Dim Jmail
Set JMail = Server.CreateObject ("JMail.SMTPMail")
JMail.Logging = True
JMail.ServerAddress = "mail.domene.no"
JMail.Sender = "No-Reply@domene.no"
JMail.AddRecipient "post@domene.no"
JMail.Subject = "INDEX!"
JMail.Body = "Tekst"
JMail.Execute

Response.Write(JMail.Log)
Set Jmail = Nothing

Jeg tror det er fordi du ikke via denne metode kan sende udenfor dit domæne altså som du skrev igår. Det har jeg tidligere haft problemer med på web10 - men ikke mere. Jeg skiftede periodisk til CDONTS. Lavede dengang denne funktion til det:

Function Mail(til, fra, subject, Tbody, HTMLbody)

    set objMail = Server.CreateObject("CDO.Message")
    objmail.Sender = "WEBSITE"
    objMail.from = chr(34) & "afsendernavn" & chr(34) & "admin@carlerik.no"
    objMail.to = til
    objMail.subject = subject

    objMail.TextBody = Tbody
    objMail.HTMLBody = HTMLbody
    objMail.Send
    set objMail = nothing

End Function

/hiks
Avatar billede carl_erik Nybegynder
24. februar 2005 - 15:44 #14
hiks...du skal få poengene;)

Jeg satte localhost som server og logging og da fungerte det;)
takk!!
Avatar billede hiks Nybegynder
24. februar 2005 - 15:54 #15
sådan! :o)

/hiks