Avatar billede cycan Nybegynder
23. februar 2005 - 00:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Temp køre en AMP Athlon XP 2100+ CPU best med?

Hejsa.

Jeg har lige købt nyt bundkort og ville lige høre hvad den bedste temp er for ens cpu??

Lige PT. ligger den på 33 men vil gerner clocke den lidt hvad må den komme op på???
Avatar billede nopsen Ekspert
23. februar 2005 - 01:17 #1
grænsen for at brænde en amd 2100 af, ligger på ca 90 grader, men det anbefales at holde den under 80 da den kan blive meget ustabil ved de høje temperaturer.
Avatar billede nopsen Ekspert
23. februar 2005 - 01:20 #2
så hold den på mellem de 33 den har nu og så op til 75, så skulle der ikke ske noget.
Avatar billede cycan Nybegynder
23. februar 2005 - 01:28 #3
Okay og tak skal du så ha....
Avatar billede nopsen Ekspert
23. februar 2005 - 01:28 #4
selv tak :)
Avatar billede cycan Nybegynder
23. februar 2005 - 13:47 #5
Jeg har fået den op på 2085MHz og den er kun 38 grader varm, syntes nu det er fint for en AMD Athlon XP 2100+
Avatar billede nopsen Ekspert
23. februar 2005 - 13:50 #6
ja det er godt gået, så må du ha en god køler på :)
Avatar billede cycan Nybegynder
23. februar 2005 - 14:08 #7
Jeg har en køler til en 2200XP+ på plus en stor køler i kabinettet...
Avatar billede michael-msi Nybegynder
21. marts 2005 - 15:02 #8
Jeg bler sgu helt bange nu, på min ene pc har jeg et lille program fra MSI som hedder PCalert4 , det måler min temperatur på CPU´n , den er 52-55 grader, jeg ved faktisk ikke hvilke temperaturer som er det normale,er der nogen som kan lægge et link ud med noget læsestof om det?

og på min anden pc kan jeg ikke bruge det program , da jeg kører med Matrox dualhead P550 grafikkort, der siger programmet at den ikke kan køre pga. dette grafikkort, har i et links til et download program som kan holde øje med temperaturen på CPU etc.

Begge pc´er er med MSI bundkort.
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
04. april 2005 - 11:29 #9
din Athlon XP vil begynde at opføre sig sjovt omkring 60 grader fuld load.. 70 idle.
Dvs den vil begynde at blive MEGET sløv, og når den når over denne temperatur vil den genstarte spontant.

Temperaturen på de 60 grader kan du ikke gå ud fra på dit bundkort, da mange bundkort måler forskelligt.. fx Epox-bundkort måler lidt for lavt. Abit-bundkort måler nogle gange helt op til 15 grader for højt..

Men i teorien er den optimale temperatur lige før de 60 grader, da elektronerne vil flytte sig hurtigere jo varmere de bliver :P
Avatar billede che0ps Nybegynder
04. april 2005 - 14:34 #10
cycan->hvis du bar har en std køler eller en lille køler til en 2200+ så kan du nok ikke få den så højt op før den bliver ret varm, og du kan først rigtigt se den stige i varmen når du begynder at give din cpu mere v :D