Avatar billede darkdruid Nybegynder
23. februar 2005 - 00:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl med sessions?

Hejsa... jeg er igang med lave et nyhedssystem inde i et adminsystem jeg allerede har lavet. Admin-delen er lavet sådan at flere brugere kan logge.
Når jeg vil tilføje en nyhed vil jeg have det sådan at den også tager forfatterens brugernavn med og gemmer den i databasen. Men når jeg submitter nyheden laver den en fejl og tilføjer ikke nyheden til databasen.

Koden ser således ud:
        <?php
        if ($send) {

        if($title && $content) {
        require("dbconn.php");
        $table_name = ("news");
        $date = date("d/m Y - H:i");
        $title = $_POST['title'];
        $content = $_POST['content'];
        $by = $_SESSION['user'];
        $content = ereg_replace("\"","&quot;", $content);
        $content = ereg_replace("\n","<br>", $content);
        $sql = "INSERT INTO $table_name (date, title, content, by)
            VALUES
            (\"$date\", \"$title\", \"$content\", \"$by\")
            ";
        $result = mysql_query($sql,$dbh) or die("Couldn't execute query.");
        echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"2; URL=admin.php\" /><b>Nyheden er tilføjet!</b><br /><br />Du vil blive ført videre til admin siden om 2 sekunder.";
        } else {
        echo "Begge felter skal udfyldes.<br /><a href=\"java script:history.back()\">Tilbage</a>";
        }
        else {
        echo "
        <form name=\"form1\" action=\"addnews.php\" method=\"post\">
        <table border=\"0\" cellpadding=\"2\" cellspacing=\"0\">
          <tr>
            <td><b>Forfatter:&nbsp;</b></td>
            <td>".$_SESSION['user']."</td>
          </tr>
          <tr>
            <td><b>Titel:&nbsp;</b></td>
            <td><input type=\"text\" name=\"title\" /></td>
          </tr>
          <tr valign=\"top\">
            <td><b>Nyhed:&nbsp;</b></td>
            <td><textarea cols=\"50\" rows=\"15\" name=\"content\"></textarea></td>
          </tr>
          <tr>
            <td colspan=\"2\" align=\"right\"><input type=\"submit\" name=\"send\" value=\"Tilføj\" /></td>
          </tr>
        </table>
        </form>
        <a href=\"java script:history.back()\">Tilbage</a>
        ";
        }
        ?>

Den vil sagtens udskrive brugernavnet i echo'en, fejlen ligger i når jeg vil tilføje nyheden.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt.
Avatar billede otis Nybegynder
23. februar 2005 - 00:41 #1
"by" er reserveret af mysql, prøv at udskift med "city"
Avatar billede otis Nybegynder
23. februar 2005 - 00:42 #2
hov, by er jo ikke by, men by, så kald den user istedet ;-)
Avatar billede otis Nybegynder
23. februar 2005 - 00:42 #3
Avatar billede darkdruid Nybegynder
23. februar 2005 - 00:47 #4
takker... smid lige et svar ;)
Avatar billede otis Nybegynder
23. februar 2005 - 00:47 #5